Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@16:34:38 GMT

حملات شدید ترکیه به شهر «تل‌رفعت» در شمال سوریه

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۰۸۶۲

وزارت دفاع ترکیه روز شنبه در بیانیه‌ای گفت که نیروهای آن در منطقه عملیاتی «سپر فرات» به حمله «یگان‌های مدافع خلق» که آنکارا آن را گروه تروریستی می‌داند، پاسخ دادند.

در این بیانیه آمده است که این حمله ترکیه از شهر «تل رفعت» واقع در ریف حلب به شمال سوریه آغاز شد.

وزارت دفاع ترکیه تاکید کرد که «تروریست‌های» مستقر در تل‌رفعت به سمت نیروهای ترکیه‌ای موجود در منطقه عملیاتی «سپر فرات» تیراندازی کردند و جنگنده‌های ترکیه‌ای نیز مواضع عناصر مسلح کُرد (یگان‌های مدافع خلق) را هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر» سوریه در این ارتباط گزارش داد که در حمله نیروهای ترکیه به مناطق استقرار یگان‌های مدافع خلق در تل رفعت، یک غیرنظامی سوری کشته و شش نفر زخمی شدند.

این حمله ترکیه ساعاتی پس از کشته شدن پنج نفر از عناصر «ارتش آزاد سوریه» تحت حمایت آنکارا در حمله یگان‌های مدافع خلق در شهر اعزاز کشته شدند.

ترکیه که با همکاری «نیروهای ارتش سوریه» طی دو عملیات «سپر فرات» و «شاخه زیتون» بر اراضی شمال سوریه تسلط پیدا کرده است، پیشتر متعهد شده بود که به فعالیت نظامی خود برای نابودی تهدیدات «تروریستی» از جمله «آزادسازی» شهر تل رفعت ادامه خواهد داد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ترکیه سوریه تیراندازی حقوق ارتش سوریه ترکیه تیراندازی حقوق بشر سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۰۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان

 رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در خبری فوری اعلام کرد که بر اثر بمباران شب گذشته (پنجشنبه شب) حزب الله لبنان یک صهیونیست در منطقه هاردوف در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین کشته شد.

این منبع همچنین اضافه کرد که از آغاز جنگ غزه تاکنون ۲۰ صهبونیست در مرز لبنان در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین بر اثر حملات حزب الله کشته شده اند.

در این پیوند برخی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که رزمندگان مقاومت لبنان در کمینی موفق، یک کاروان نظامی ارتش رژیم اسرائیل متشکل از تیپ گولانی را در جبهه شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین منهدم کردند.

رزمندگان مقاومت لبنان از روز هشتم اکتبر (۱۶ مهر) و تنها یک روز پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» در غزه وارد رویارویی با دشمن صهیونیستی شده‌اند، حزب‌الله لبنان از این تاریخ و در امتداد بیش از یکصد کیلومتر، بار‌ها مواضع اشغالگران را هدف قرار داده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند که حزب‌الله لبنان از آغاز جنگ علیه نوار غزه بیش از یک هزار موشک ضد زره به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق شمالی فلسطین اشغالی شلیک کرده است و مقامات نظامی تل‌آویو راه‌حلی برای مقابله با این موشک‌ها ندارند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان
  • افزایش شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر
  • تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شمال رفح
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد