Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- ديداررييس جمهوري با اهالي فرهنگ وهنر، آزادي حدود 8 هزار زنداني جرايم غيرعمد، احتمال کاهش 95 درصدي توليد نفت ليبي،انتقاد وزيرخارجه چين از سياست هاي دولت امريکا عليه اين کشور،کشف و توقيف 727 قطعه سکه تاريخي در لامرد و تماس تلفني وزيرخارجه امريکا با بن سلمان ازمهمترين خبرهاي 12 ساعت گذشته ايرنا بود

اخبار داخلي
*********
تهران-رئيس جمهوري در ديدار با اهالي فرهنگ و هنر با تاکيد بر اهميت نقش فرهنگ و هنر بويژه در مقطع حساس کشور اظهار داشت: مهم‌ترين نياز امروز جامعه، اميد به آينده و نشاط است چرا که احساس غرور ملي و اميد و نشاط سرمايه اصلي کشور است و مي تواند روند حل مشکلات را تسريع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تهران-وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در احکامي جداگانه دبير شوراي اجرايي فناوري اطلاعات، رئيس جديد پژوهشگاه فناوري اطلاعات،مديرعامل جديد شرکت ارتباطات زيرساخت و عضو جديد هيات‌ مديره شرکت ارتباطات زيرساخت را منصوب کرد.
چابهار-رئيس کميسيون آب، کشاورزي و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي گفت: خسارت ملخ هاي صحرايي به کشاورزي، طبيعت و مراتع سيستان و بلوچستان بويژه مناطق چابهار و کنارک بيشتر از سيل و زلزله است.
ساري-معاون اجرايي ستاد ديه کشور با بيان اينکه سال گذشته 7 هزار و 932نفر از زندانيان با جرائم غيرعمد با بدهي يکهزارو 597 ميليارد تومان آزاد شدند، گفت: اولياء دم 754ميليارد تومان از جرائم نقدي اين زندانيان را گذشت کردند.
تهران-رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: بيانيه اخير وزارت خارجه بريتانيا مبني بر ناامن بودن ايران براي اتباع خارجي و دوتابعيتي نشان از بي صداقتي دولت اين کشور است.
قصرشيرين-فرماندار گيلانغرب گفت: طرف عراقي از ورود کارگران ايراني به محوطه تخليه و بارگيري بازارچه مرزي سومار در داخل عراق جلوگيري مي کند و کار بارگيري را تنها به کارگران عراقي واگذار کرده است.
تهران-رئيس قوه قضاييه با اشاره به اينکه رسيدگي دو مرحله اي به بعضي پرونده ها موجب کند شدن روند قضايي مي شود، بهترين نظردهندگان در اين باره را «خود قضات» دانست و گفت: اصلاح برخي مواد در دستور کار کميسيون قضايي مجلس قرار گرفته و به زودي اين اصلاحات به نتيجه مي رسد.
شيراز-فرمانده انتظامي استان فارس گفت: 727 قطعه سکه تاريخي متعلق به دوره پارتيان (اشکانيان) که به صورت غيرقانوني توسط فردي در يکي از روستاهاي شهرستان لامرد نگهداري مي شد، کشف و توقيف شد.
تهران-عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت امسال 14 ميليارد دلار ارز يارانه اي براي تامين کالاهاي اساسي مورد نياز جامعه اختصاص مي دهد.
اخبار خارجي
*********
تهران -خبرگزاري فرانسه در گزارشي با اشاره به سياست خارجي دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا در جهان، ناکامي هاي پي در پي واشنگتن را حاصل تندروي هاي وي در عرصه بين المللي دانست.
تهران-مصطفي صنع الله رئيس شرکت ملي نفت ليبي هشدار داد که درصورت تداوم درگيري ها و بي ثباتي، توليد نفت اين کشور 95 درصد کاهش مي يابد.
تهران-صدراعظم اتريش گفت: درخواست برگزاري انتخابات زودهنگام در اولين فرصت ممکن را به رئيس جمهوري اين کشور ارائه کرده است.
تهران-ولاديمير پوتين رئيس جمهوري روسيه با ارسال نامه اي به محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين درخصوص تلاش ها براي نقض قوانين سازمان ملل متحد و اصول بين المللي ابراز نگراني کرد.
بغداد-در اقدامي کم سابقه، دولت آمريکا به ناچار از پليس فدرال عراق بخاطر حادثه اخير هدف قراردادن اين نيروها در يک بمباران هوايي، عذرخواهي کرد.
تهران-محمدعبدالسلام سخنگوي انصارالله يمن در توئيتي سازمان ملل متحد را متهم کرد که مانع از کمک رساني جامعه جهاني به زخمي ها و بيماران يمني مي شود.
تهران-وانگ يي وزير خارجه چين در تماس تلفني با مايک پمپئو همتاي آمريکايي خود در اعتراض به ايالات متحده گفت که صحبت ها و اقدامات آن کشور به منافع چين و شرکت هايش لطمه زده است.
بغداد-شرکت نفت بصره عراق در واکنشي به جنگ رواني آمريکا در خارج کردن تعدادي از کارمندان شرکت اکسون موبيل از خاک اين کشور اعلام کرد که اين اقدام تاثيري بر ميزان توليد نفت عراق نخواهد گذاشت.
تهران-منابع خبري گزارش دادند که در حمله داعش به استان سيناي شمالي مصر شماري از نيروهاي ارتش اين کشور کشته يا زخمي شدند.
تهران-پادشاه عربستان سعودي خواستار برگزاري نشست فوق العاده سران عربي در مکه مکرمه درباره بررسي حوادث اخير خليج فارس شد.
تهران-سخنگوي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين(حماس)تشکيلات خودگردان فلسطيني را متهم کرد که با اعمال تحريم ها عليه غزه به رنج هاي مردم در اين باريکه دامن زده است.
تهران- عبدالرحمن بن حمد آل ثاني رييس اجرايي موسسه اطلاع رساني قطر در توئيتي به ادعاي مقام هاي سعودي درخصوص ممانعت دوحه از سفر حجاج اين کشور به عربستان واکنش نشان داد و گفت: اميدوارم با بازگشايي گذرگاه مرزي به روي حجاج قطري اين ادعا را ثابت کنند.
تهران-مايک پمپئو وزير خارجه آمريکا در تماس تلفني با وليعهد سعودي در خصوص آخرين تحولات منطقه گفت وگو کرد.
تهران-روبن گالگو عضو دموکرات مجلس نمايندگان آمريکا ادعاهاي دولت اين کشور عليه ايران را رد کرد و گفت: اطلاعات محرمانه اي که وي مشاهده کرده است، نشاني از وجود تهديد عليه منافع ايالات متحده ندارد.
تهران-جاستين آماش عضو جمهوريخواه مجلس نمايندگان آمريکا دونالد ترامپ رئيس جمهوري اين کشور را به ارتکاب عمل قابل استيضاح متهم کرد.
تهران-جو بايدن در اولين گام از آغاز رسمي مبارزات انتخاباتي خود خواستار وحدت آمريکايي ها شد و در عين حال دونالد ترامپ رئيس جمهوري اين کشور را آماج حملات لفظي قرار داد.
تهران-منابع خبري گزارش دادند که نظاميان صهيونيستي با يورش به مسجدالاقصي و نمازگزاران فلسطيني ، آنان را از اين مسجد بيرون کردند.
تهران -عادل الجبير وزير مشاور در امور خارجه عربستان سعودي در کنفرانس خبري در رياض گفت: به دنبال جنگ در منطقه نيستيم.
شبک**1108**1392
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۱۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، با وجود عدم اخذ مجوز‌های لازم و عدم هماهنگی با راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ۱۰ واگن محموله صادراتی کشور افغانستان به ترکیه که لکوموتیو آن توسط مجموعه موسوم به کنسرسیوم جدا شد و در مرز شمتیغ رها شده بود، روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، توسط راه‌آهن ایران و با همراهی مرزبانی کشور به سمت مرز رازی در غرب کشور حمل شد.

همچنین راه آهن جمهوری اسلامی ایران، آمادگی خود را برای حمل قطار دوم محموله تجاری پس از انجام تشریفات گمرکی و مرزبانی توسط صاحبان بار و شرکت فورواردر اعلام می‌کند.

در پی اطلاع رسانی‌های گذشته تاکید می‌شود که مجموعه موسوم به «کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان» بدون طی روال قانونی اعم از اخذ مجوز‌های مرزبانی و گمرک و همچنین عدم اخذ مجوز از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان متولی حمل‌ونقل ریلی کشور، اقدام به ارسال تعداد ۱۰ واگن با محموله تجاری به مرز شمتیغ و سپس رها کردن این واگن‌ها در شمتیغ کرد و کوشید با فشار‌های رسانه‌ای و توسل به برخی ادعا‌های بعضاً کذب، نسبت به عبور این بار از مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

در این راستا راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با وجود ناپختگی و بی صداقتی انجام شده از سوی کنسرسیوم، با لحاظ کردن مصالح ملی و با حُسن نیت، حمل بخش نخست محموله تجاری را روز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت (آغاز کرد و این محموله روز شنبه گذشته (۱۵ اردیبهشت) از تهران نیز عبور کرد و اکنون در مسیر مرز رازی واقع در شمال غرب کشور است. همچنین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود به‌منظور حمل محموله تجاری بعدی را پس از کسب مجوز‌های لازم از سوی مراجع ذیربط از جمله مرزبانی و گمرک اعلام می‎‌کند.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید می‌کند برقراری خط دائمی تبادلات تجاری ریلی افغانستان به ایران مستلزم انجام اصلاحات لازم بر روی خطوط ریلی افغانستان برای رسیدن به استاندارد‌های مورد نیاز و همچنین انجام روال اداری و تشریفات قانونی لازم شامل اخذ مجوز‌های مربوطه از مرزبانی، گمرک و راه‌آهن توسط فورواردر‌ها خواهد بود.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ارتباط با همسایگان، ضمن تاکید مجدد بر تمایل خود برای گسترش هرچه بیشتر حمل ریلی محموله‌های تجاری افغانستان به صورت صادرات، واردات یا ترانزیت آمادگی خود به‌منظور کمک به بهسازی و بازسازی خطوط مربوطه و تسریع در برقراری مبادلات تجاری ریلی میان دو کشور ایران و افغانستان را اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخبر: کاهش تلفات جاده‌ای از مهمترین اولویت‌های کشور است
  • پیام پوتین به غرب در آیین تحلیف
  • پوتین برای پنجمین بار رئیس‌جمهور روسیه شد+ فیلم
  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • ۱۲۰ ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های یکشنبه شانزدهم اردیبهشت قم
  • اینفوگرافیک| قیمت خودروهای وارداتی
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عناوین روزنامه‌های روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - یکشنبه ۱۶ اردیبهشت