Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@18:29:25 GMT

اردوغان: F ۳۵ را تحویل می‌گیریم

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۱۶۷۶

اردوغان: F ۳۵ را تحویل می‌گیریم

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در دیدار با دانشجویان در استانبول گفت‌: توافق S-۴۰۰ ساخت روسیه کامل شده است و بر اساس این قرارداد تحویل آنها در ژوئیه و یا حتی زودتر از این موعد آغاز شود. روسیه شرایط بسیار خوبی به ما پیشنهاد کرده است و پس از آن ما گفت‌وگوهایی را درباره سامانه‌های دفاعی S-۵۰۰ شامل تولید مشترک این سیستم‌های دفاعی و همچنین سامانه‌های S-۴۰۰ خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری ترکیه همچنین ادامه‌ داد: ایالات متحده آمریکا تاکنون پنج فروند جنگنده‌های F-۳۵ را به ترکیه تحویل داده است.

اردوغان در ادامه ابراز اطمینان کرد که واشنگتن به تعهداتش مقابل آنکارا درباره برنامه‌های این جنگنده‌های پیشرفته متعهد می‌ماند.

وی تصریح کرد، ترکیه ارزیابی‌های فنی انجام داده و به این نتیجه رسیده که هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس‌جمهوری ترکیه اظهار کرد: آنها (آمریکایی‌ها) اکنون با توپ وسط زمین می‌چرخند و بعضا پاس نمی‌دهند. اما دیر یا زود ما اف ۳۵ها را تحویل خواهیم گرفت و امتناع آمریکا از تحویل آنها راهکار نیست.

در دسامبر ۲۰۱۷ مسکو و آنکارا توافقی را برای تحویل سامانه‌های S-۴۰۰ امضا کردند و از آن زمان تاکنون همکاری ترکیه با روسیه در باره این برنامه با انتقادات شدیدی از سوی ناتو و آمریکا روبه‌رو بوده است چرا که واشنگتن و ائتلاف نظامی ناتو می‌گویند که سامانه‌های دفاعی روسی باعث نگرانی‌های امنیتی می‌شود و مغایر با سامانه‌های دفاعی هوایی ناتو است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اردوغان سامانه موشکی ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۱۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق تحویل مهمات به رژیم صهیونیستی توسط آمریکا

رسانه آمریکایی آکسیوس مدعی شد: هفته گذشته دولت بایدن تحویل یک محموله تسلیحات آمریکایی به سمت سرزمین‌های اشغالی را متوقف کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه آمریکایی آکسیوس در مقاله‌ای به قلم باراک راوید، خبرنگار نزدیک به مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی، نوشته است برای اولین بار از ۷ اکتبر آمریکا ارسال تسلیحات برای رژیم صهیونیستی را متوقف کرده است.

به گفته مقامات رژیم صهیونیستی، این حادثه نگرانی‌های جدی در داخل دولت نتانیاهو ایجاد کرده و مقامات آن را به تکاپو انداخت تا بفهمند چرا ارسال محموله متوقف شده است. بایدن با انتقاد شدید آمریکایی‌هایی که مخالف حمایت او از اسرائیل هستند، روبرو است. دولت بایدن در ماه فوریه از رژیم اسرائیل خواست تا تضمین دهد که تسلیحات ساخت ایالات متحده توسط ارتش رژیم صهیونیستی در غزه مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده می‌شود. رژیم اسرائیل در ماه مارس یک تضمین‌نامه امضا شده ارائه کرد.

مقامات اسرائیلی گفته‌اند که تحویل مهمات از هفته گذشته متوقف شد. کاخ سفید تا کنون از اظهار نظر خودداری کرده است. دولت بایدن به شدت نگران است که رژیم اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه، جایی که بیش از یک میلیون آواره فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند، حمله کند.

به گفته آکسیوس، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر بیانیه‌های متعددی را منتشر کرده و گفته است که قصد دارد دستور تهاجم به رفح را صرف نظر از نتیجه توافق تبادل اسرا و آتش‌بس، صادر کند.

نتانیاهو در بیانیه‌ای به مناسبت روز یادبود هولوکاست که یکشنبه منتشر شد، به تنش با دولت بایدن اشاره کرد: «در هولوکاست وحشتناک، رهبران بزرگ جهان بودند که بیکار ایستادند؛ بنابراین، اولین درس هولوکاست این است: اگر از خود دفاع نکنیم، هیچکس از ما دفاع نخواهد کرد. و اگر لازم باشد تنها بایستیم، تنها خواهیم ایستاد.»

دو منبع آگاه از دیدار آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده با نتانیاهو به آکسیوس گفته‌اند که طرفین گفتگوی دشواری درباره حمله رژیم صهیونیستی به رفح داشتند. بلینکن در جریان این دیدار گفت که «عملیات نظامی بزرگ» در رفح منجر به مخالفت علنی ایالات متحده با آن خواهد شد و بر روابط ایالات متحده و رژیم اسرائیل تأثیر منفی خواهد گذاشت.

یک روز بعد، جان کربی، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که رهبران اسرائیل درک می‌کنند که تهدید بایدن درباره احتمال تغییر در سیاست ایالات متحده در مورد جنگ غزه «واقعی است» و به نحوه انجام عملیات زمینی در رفح و وضعیت پناهندگان بستگی دارد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز شنبه در کنفرانس فایننشال تایمز گفت که دولت بایدن برای رژیم اسرائیل شفاف کرده است که شیوه اجرای عملیات در رفح بر سیاست ایالات متحده در قبال جنگ غزه تأثیر خواهد گذاشت.

آکسیوس در پایان نوشته است که میانجی‌های مصری و قطری همچنان در تلاش برای دستیابی به یک معامله تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و حماس هستند که منجر به توقف درگیری‌ها در غزه شود. دولت بایدن عمیقاً درگیر این تلاش‌ها است و بیل برنز، رئیس سیا، در آخر هفته در قاهره به مذاکرات پیوست.

حماس روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پیشنهاد فعلی را با ذهنیت مثبت بررسی می‌کند و با همین روحیه برای دستیابی به توافق به قاهره می‌رود. در حالی که رژیم اسرائیل منتظر پاسخ حماس به این پیشنهاد است، نتانیاهو چندین بیانیه در آخر هفته صادر کرد و گفت که با پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از معامله تبادل اسرا موافقت نخواهد کرد.

یوآو گالانت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی روز شنبه از نیروهای نظامی ارتش اشغالگر در غزه بازدید کرد و گفت که اسرائیل «سیگنال‌های نگران‌کننده» می‌بیند مبنی بر اینکه حماس قصد ندارد به سمت توافقی برای آزادی اسرا حرکت کند و تهدید به شروع قریب‌الوقوع عملیات در رفح کرد.

کد خبر 750960

دیگر خبرها

  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • تعلیق تحویل مهمات به رژیم صهیونیستی توسط آمریکا
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • ثبت نام فروش نقدی ایران خودرو / تحویل ۹۰ روزه پس از ثبت نام در سامانه یکپارچه
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است
  • اردوغان: به تجارت ۹.۵ میلیارد دلاری با اسرائیل پایان دادیم
  • واکنش رژیم صهیونیستی به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری