Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-05@02:28:30 GMT

آیا فقر آهن دارید؟

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۱۹۲۲

آیا فقر آهن دارید؟

کارشناسان سلامت به افراد توصیه می‌کنند درصورتیکه از خواب کافی برخوردارند، اما احساس خستگی می‌کنند به منظور بررسی کمبود آهن به پزشک مراجعه کنند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فقر آهن از شایع‌ترین کمبود‌های مواد معدنی در بدن است و کمبود شدید آهن در نهایت به کم‌خونی منجر می‌شود. کاهش تعداد گلبول‌های قرمز خون یا کمبود هموگلوبین در گلبول قرمز که مسئول انتقال اکسیژن به تمامی نقاط بدن است منجر به کم‌خونی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علائم مختلفی وجود دارد که نشان‌دهنده کمبود آهن در خون است و از آن جمله می‌توان به احساس خستگی، رنگ‌پریدگی، سردرد و احساس ضعف اشاره کرد.

همچنین کمبود آهن و کم خونی می‌تواند از خونریزی دوران قاعدگی ناشی شود و به همین دلیل مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا به دختران نوجوانی که دوره‌های قاعدگی سنگین دارند توصیه می‌کند سالانه آزمایش تشخیص کم‌خونی را انجام دهند.

به گفته کارشناسان سلامت درحالیکه با تست هموگرام (CBC) می‌توان کم‌خونی را تشخیص داد، اما ممکن است با این روش کمبود آهن مشخص نشود و به همین دلیل انجام آزمایش خون دیگری که «فریتین» را بررسی می‌کند از سوی پزشک توصیه می‌شود.

در انسان فریتین پروتئینی است که به آهن اضافی بدن پیوند خورده و در صورت نیاز آن را آزاد می‌کند. اندازه‌گیری سطح فریتین سرم یکی از معیار‌های ارزیابی کم‌خونی فقر آهن است.

برای تامین آهن مورد نیاز بدن از طریق منابع گیاهی، مصرف مواد غذایی از جمله حبوبات (لوبیا و عدس)، سبزیجاتی با برگ‌های تیره، غلات، بادام هندی و پنیر سویا توصیه می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فقر آهن کم خونی خون لوبیا و عدس تامین آهن بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۱۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با بی‌حجابان یا دولتمردان؟

قطعا باور دارید که «ان الله لایجری الامور الا باسبابها» و باور دارید که اصلاحات امام زمانی قاعدتا زمانبر و تدریجی است.
بیایید فرض کنیم آقا تشریف آوردند آیا بلافاصله تمام زنان بی حجاب و بدحجاب و شل حجاب تنبیه می شوند؟ یا مردان و زنان اختلاسگر و سوء استفاده چی تنبیه میشوند؟
آیا در اولین سخنرانیها دوچرخه سواری بانوان را محکوم میکنند یا میگویند ای دولتمردان وای مردم قسط و عدالت را بر پای دارید؟
آیا وزرای ارتباطات تمام جهان مامور میشوند فیلترینگ شدیدی اجراکنند و نیروهای انتظامی برفراز بامها دیش های ماهواره را جمع میکنند یا مسئولین موظف به تهیه برنامه های متنوع فرهنگی میشوند تامردم را رشد بدهند؟
آیا بیت المال به سمت طرفداران شان سرازیر میشود یا همه واجدین شرایط ازآن بهره می برند و مکتبی و حزب اللهی و هم خط و چپ و راست با دیگران برابرند؟

ظاهرا در این مملکت عده ای تفکرات خود را دقیقا منطبق بر ایده های امام(عج) میدانند و شاید خود را امام می پندارند و میخواهند قبل از ظهور ان را پیاده کنند ولی اساس حرکت انبیا که مبتنی بر توحید و قسط است رافراموش کرده اند. تا آنجا که مشخص است پس از توحید و پرهیز از شرک نوبت قسط وعدل است ان هم نه در شعار و بلکه در عمل و اگرچنین نباشد جهان امادگی همراهی باامام را نخواهد داشت .
مسئولین محترم و مدعیان دینداری اگر قصد دارند قبل از ظهور منجی به راه ان معصوم بروند بسم الله .... بدون شعار بلکه با عمل پای دروادی برقراری قسط و عدل بنهند. از اختلاف و نفاق و دروغ و شعارزدگی و تهمت و سیاسی کاری و گروه گرایی و چوب لای چرخ یکدیگر گذاشتن و کندکردن جریان توسعه و.... دست بردارند.
مردم خسته اند و نیازبه کمک و رسیدن به آرامش دارند.

* منتشر شده در سایت مبلغ

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902279

دیگر خبرها

  • اجاره خانه در رباط کریم چند؟
  • راه های افزایش گلبول های قرمز
  • استایل جذاب شبنم قربانی و الناز حبیبی در اکران مردمی تمساح خونی در مشهد + عکس
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۴ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برخورد با بی‌حجابان یا دولتمردان؟
  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
  • فال انبیا فردا جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جراحت وحشت لب شجاع خلیل زاده بعد از برخورد با مهرداد محمدی + عکس
  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۳ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت