Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به سفر دستیار وزیر خارجه آمریکا به لبنان و بحث پیرامون موضوع حزب الله گفت: اسرائیل در مورد لبنان به شدت نگران نفوذ حزب الله است و وزیر خارجه بی تجربه آمریکا نیز صرفا آنچه رژیم صهیونیستی به او دیکته می‌کند را اجرا می‌کند.

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص سفر دستیار وزیر خارجه آمریکا به لبنان و بحث پیرامون موضوع حزب الله گفت: آمریکایی‌ها این تلاش‌های مذبوحانه را به چند دلیل انجام می‌دهند یکی از دلایل اساسی نفوذ گسترده آمریکا در منطقه غرب آسیا است که آمریکا در گذشته داشته است و این منطقه در اختیار آن‌ها بوده چنانچه رقبا در این منطقه به عرض اندامی می‌پرداختند آمریکا از آن‌ها باج گیری می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: به عنوان مثال آمریکایی‌ها در جنگ اول خلیج فارس برای برقراری امنیت در این منطقه از اروپا و ژاپن باج گیری می‌کردند و ۱۱ میلیارد دلار از ژاپنی‌ها و از اروپا نیز علاوه برنیرو، دلار دریافت می کردند تا مثلا امنیت منطقه را تامین کرده باشد.

قنادباشی با اشاره به گسترش هر چه بیشتر جمهوری اسلامی در منطقه گفت: در سال اخیر نفوذ جمهوری اسلامی در غرب آسیا گسترش چشمگیری داشته و لذا دولت ترامپ به دنبال محدود کردن این نفوذ است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا عامل بعدی رفت و آمد‌های مکرر مقامات آمریکایی به منطقه خاورمیانه را آرام کردن متحدین آن‌ها در منطقه دانست و یادآور شد: متحدین آمریکا در منطقه در شرایط حاضر نگران هستند و آمریکایی‌ها برای دلگرمی آن‌ها تکاپو می‌کنند.

وی با اشاره به ناو آمریکایی که بناست در خلیج فارس مستقر شود، گفت: آمریکایی‌ها  گفته اند قصد جنگ نداریم، اما ناو را به سفارش امارات و عربستان آورده ایم و هزینه حضور این ناو در منطقه را کشور‌های مرتجع منطقه تامین خواهد کرد.

قنادباشی با تاکید بر اینکه تصمیماتی که این روز‌ها در واشنگتن اتخاذ می‌شود خواسته اسرائیلی هاست، گفت: به ویژه در مورد لبنان اسرائیل به شدت نگران نفوذ حزب الله در این کشور است و از آنجا که دیپلماسی آمریکا در منطقه و به ویژه در زمان ترامپ براساس خواست رژیم صهیونیستی تامین می‌شود و دیپلماسی اسرائیل نیز به شدت وابسته به امنیت لبنان است از این رو وزیر خارجه بی تجربه آمریکا صرفا آنچه رژیم صهیونیستی به او دیکته می‌کند را اجرا می‌کند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه حزب الله بزرگترین خطر برای اسرائیل محسوب می‌شود، گفت: در لبنان سه گروه افراطی حتی قبل از داعش توسط اسرائیل راه اندازی شد که با شکست برخورد کرد و به لطف خدا و با همه تلاش‌های آمریکا و عربستان حزب الله پیروز انتخابات شد و نتیجه انتخابات نشان دهنده آن است که هیچ کس نمی‌تواند بگوید حزب الله لبنان تروریست است.

قنادباشی در پایان خاطر نشان کرد: انتخاب حزب الله در لبنان به عنوان حزب اصلی در مجلس مانع تروریستی شناخته شدن این گروه در لبنان شد و نشان داد تلاش رژیم صهیونیستی، آمریکا و ارتجاع منطقه در این مسیر راه به جایی نخواهد برد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تصمیمات واشنگتن اسرائیل حزب الله لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۲۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب‌ الله لبنان به نظامیان و مراکز نظامی صهیونیستی

به گزارش جام جم آنلاین، حزب‌ الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از حمله‌های جدید خود علیه نظامیان و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌ های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌ الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۲:۳۵ عصر امروز سه‌شنبه بیست‌وسوم آوریل ۲۰۲۴ تجمع نظامیان دشمن اسرائیلی را در اطراف موضع العاصی با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین در بیانیه دیگر حزب‌ الله لبنان آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۱۰ عصر امروز سه‌شنبه بیست‌وسوم آوریل ۲۰۲۴ موضع الرادار در مزارع اشغالی شبعا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

علاوه بر این موضع صهیونیستی «رویسات العلم» واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا نیز از سوی حزب‌الله لبنان هدف حمله موشکی قرار گرفت.

همچنین نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه‌های اشغالی «حرش رامیم» و «تله الکرنتینا» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی از سوی حزب‌الله لبنان با گلوله‌های توپخانه هدف قرار گرفتند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که ۵ موشک از سمت لبنان به سوی «مرگلیوت» شلیک شده و آژیر هشدار در این منطقه به صدا درآمده است.

از سوی دیگر حمله‌های رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان نیز ادامه دارد. خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی «وادی البیاض» و منطقه «الساقیه» در شهرک «حولا» واقع در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان نیز از حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «بلیدا» و حمله توپخانه‌ای ارتش این رژیم به اطراف «حولا» و «وادی شبعا» در جنوب لبنان خبر داد.

دیگر خبرها

  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • (ویدیو) واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان
  • حزب‌ الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد
  • حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: نبرد آتی در جبهه شمال تعیین کننده است
  • بمباران سنگین جنوب لبنان+فیلم
  • حمله حزب‌ الله لبنان به نظامیان و مراکز نظامی صهیونیستی
  • حمله پهپادی سنگین حزب الله به بندر حیفا اسرائیل+ فیلم/افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۱۸۳ تن