Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به آلودگی بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی این استان توسط ملخ‌های صحرایی، گفت: ۴۰ تن سم برای مقابله با ملخ‌ها نیاز است.

‌به گزارش ایسنا- حیدر زورقی در نشست کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان چابهار افزود: همکاری دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با ملخ قابل قبول نیست و باید به عنوان یک طرح ملی به آن نگاه شود و نیازمند توجه و اعتبار ملی هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: چابهار با توجه به آب و هوای مناسب مکان مناسبی برای ایجاد گلخانه و کشت‌های گلخانه‌ای است تا علاوه بر نیاز بازار صادرات نیز انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: امروز مهمترین چالش بخش کشاورزی استان مبارزه با ملخ صحرایی است وتاکنون هزینه‌های زیادی به بخش کشاورزی تحمیل کرده است.

زورقی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶ اکیپ خودرویی سمپاش ulv ،‌۵۰ دستگاه ماشین آلات برای دیده بانی و مبارزه با ۱۵۰ نفر پرسنل مشغول مبارزه با ملخ صحرایی هستند و تاکنون بیش از ۷۰ هزار هکتار از مراتع آلوده به ملخ را سمپاشی کرده اند.

وی پیش بینی کرد سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان به ۱۵۰ هزار هکتار برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: برای ادامه مبارزه نیاز به ۴۰ تن سم داریم و با توجه به گستردگی استان خواستار تسریع در تأمین اعتبار لازم برای ادامه مبارزه با ملخ صحرایی شد.

زورقی تصریح کرد: در برنامه داریم ۵۲۶۰ هکتار گلخانه در سواحل کنارک و چابهار با مشارکت بخش خصوصی ایجاد کنیم و این منطقه را بعنوان گلخانه بزرگ کشور معرفی نمائیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ملخ صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۲۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، غلامحسین تیموری، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 84 هزار و 539 تن محصولات کشاورزی با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرزهای رسمی استان سیستان و بلوچستان شامل مرز میلک، پیشین، میرجاوه، گمشاد، چابهار، ریمدان، زاهدان مبادله شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

وی گفت: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی، واردات 39 هزار و 225 تن کالاهای شامل برنج، موز و  کنجد و بیش‌ از 44 هزار و 198 تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتاً شامل انواع خرما، گوجه فرنگی، هندوانه و سیب درختی  و سایر خشکبار است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان کل ترانزیت محصولات کشاورزی در  یک ماه اول سال که از مرزهای رسمی انجام شده را 1116 تن اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت
  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • نجات صد‌ها پرنده کمیاب زینتی از چنگال قاچاقچیان در سیستان و بلوچستان
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان