Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:14:09 GMT

تولید زیره در سبزوار افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۱۴۷۶

تولید زیره در سبزوار افزایش یافت

سبزوار- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: سال زراعی جاری یک هزارو 500تن زیره سبز در این شهرستان تولید شد که نسبت به پارسال چهار برابر بیشتر شده است.

منصور برغمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بارش های مناسب امسال افزود: میانگین برداشت زیره در هکتار افزون بر 850 کیلوگرم است که این میزان سال زراعی قبل حدود 700 کیلو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: در پی بارش های فراوان سطح زیر کشت زیره در شهرستان سبزوار نیز حدود یک هزار هکتار نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است.
برغمدی ادامه داد: وجود کارخانه های زیره پاک کنی و عصاره گیری و همچنین تجار فعال در زمینه این محصول در سبزوار سبب شده زیره سبز در اقتصاد شهرستان سهم چشمگیری داشته باشد.
زیره گیاه کم آب طلبی است که با توجه به شرایط خشک و کم آبی منطقه مورد توجه کشاورزان می باشد. این محصول از گذشته دور به عنوان یک گیاه دارویی مورد استفاده بوده و اسانس آن خاصیت ضدباکتری دارد.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
8145/7495

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد افزايش توليد زيره سبزوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۱۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس

فرماندار شهرستان سلماس با توجه به خشکسالی سال زراعی جاری گفت: ۲۶ میلیون متر مکعب آب برای آبیاری اراضی کشاورزی از سد زولاچای در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ذبیح‌الله کاظمی در جلسه کارگروه جلوگیری از هدررفت منابع آبی شهرستان سلماس با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی و عملکرد کشت پاییزه اظهار کرد: با توجه به نیاز آبی محصولات کشاورزی، نخستین مرحله رهاسازی آب سد زولاچای ، یکم خرداد به روی اراضی کشاورزی اجرا می‌شود.

وی افزود: این امر به جهت تأمین حق‌آبه کشاورزان صورت می‌گیرد و با توجه به خشکسالی سال زراعی جاری، بهترین استفاده را در کشت جو، گندم و دانه‌های روغنی دارد.

فرماندار شهرستان سلماس در ادامه با اشاره به اهمیت مصرف بهینه آب، گفت: ۲۶ میلیون متر مکعب آب برای آبیاری اراضی کشاورزی از سد زولا در نظر گرفته شده است.

کاظمی تصریح کرد: این میزان آب نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲٠ درصد افزایش دارد.

وی یادآور شد: آب حدود ۱۲ هزار هکتار اراضی این شهرستان از سدهای زولا و دریک تأمین می‌شوند.

کد خبر 748699

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی