Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، این تعهد بازاریان و کسبه تبریز در جلسه هم اندیشی هیئت امنای ستاد دیه استان با روسای اتحادیه‌های صنفی بازار در آستانه برگزاری جشن گلریزان صورت گرفت.

جشن گلریزان استان یکشنبه شب ۲۹ اردیبهشت بعد از افطار از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۳:۳۰ در تالار معلم برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در این جلسه صدور احکام مجازات جایگزین حبس را مورد اشاره قرار داد و گفت: آذربایجان شرقی در دو سال پیاپی در این زمینه رتبه اول کشور را کسب کرده است.

حجت الاسلام مظفری افزود: برای جرایمی که با امنیت مردم ارتباط ندارد و عنوان مجرمانه ندارد، ترجیحاً از مجازات جایگزین زندان استفاده می‌شود و مجرمان مخل امنیت مردم را نه تنها به زندان محکوم می‌کنیم بلکه به خاطر امنیت مالی و جانی مردم با آن‌ها برخورد سختی خواهیم داشت.

وی از آغاز بهره گیری از پابند‌های الکترونیکی برای زندانیانی که امکان استفاده از قانون «مجازات جایگزین حبس» ندارند، خبر داد و ادامه داد: از هفته گذشته زندانیانی که بر اساس قانون، امکان استفاده از مجازات جایگزین زندان نداشتند، پابند‌های الکترونیکی راه اندازی شد که به صورت انبوه در مورد زندانیان واجد شرایط استفاده می‌شود.

حجت الاسلام مظفری گفت: سال گذشته ۴۴۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در آذربایجان شرقی آزاد شدند و امسال هم امیدواریم تعداد قابل توجهی آزاد شوند.

دادستان تبریز هم در این جلسه با اشاره به طرح شفاهی حفظ قرآن در زندان‌های استان و زندان مرکزی تبریز گفت: دو سوم از زندانیان در این طرح شرکت کرده اند و از این طریق ۲۰۰۰ حافظ جزء یک تا سی‌ام قرآن کریم در میان زندانیان داریم.

خلیل الهی افزود: در زندان‌های استان کارگاه‌های حرفه آموزی فرش و کفش داریم که زندانیان مشغول کار هستند و قسمتی از در آمد شغل خود را نیز به خانواده‌های خود اختصاص می‌دهند.

وی افزود: محکومان مالی و غیرعمد ناخواسته با داشتن شاکی خصوصی و اکثراً به خاطر رکود و نوسانات بازار روانه زندان شده‌اند که با کمک خیران از زندان‌های استان آزاد خواهند شد و به کانون گرم خانواده خود بر خواهند گشت.

خلیل الهی افزود: سال گذشته ۴۴۰ نفر از زندان‌های استان آزاد شدند که مبلغ بدهی این تعداد بالغ بر ۱۲۲ میلیارد تومان بوده است.

مدیر ستاد دیه استان هم با اشاره به دستور رییس قوه قضاییه برای استفاده از مجازات جایگزین حبس برای محکومان غیر امنیتی گفت: این اقدام آمار زندانیان کیفری و جرائم غیر عمد را به شدت کاهش داد.

تقی پور افزود: امسال بیش از ۵۳۰ نفر از زندانیان منتظر کمک خیران هستند تا به آغوش گرم خانواده برگردند.

وی ادامه داد: این زندانیان ۱۵۰ میلیارد تومان بدهی دارند که اگر ۷ میلیارد تومان در جشن گلریزان جمع آوری شود، بقیه مبلغ با تقسیط، گذشت شاکیان، تسهیلات کم بهره و کمک‌های مردمی تامین می‌شود.

مدیر ستاد دیه استان کمک‌های خانواده متوفیان را در اهدای هزینه‌های مراسم عزاداری متوفی برای آزادسازی زندانیان بسیار مؤثر دانست و گفت: سال گذشته ۱۶۲ خانواده هزینه مراسم و ضیافت متوفی خود را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا کردند و در مجموع ۱ میلیارد تومان جمع آوری شد که این اقدام خداپسندانه، فرهنگ بسیار ارزشمندی است.

 

انتهای پیام/ش

اهدای هزینه‌های مراسم عزاداری متوفی برای آزادسازی زندانیان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زندانی دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۲۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند

به گزارش خبرنگار مهر، علی عباس فلاحتی مطلق ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: به همت هئیت کشتی پهلوانی و همکاری ستاد دیه استان، جشن گلریزان ویژه کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در گود زورخانه یاسوج برگزار شد.

وی بیان داشت: پهلوانان و ورزشکاران زورخانه همیشه میراث دار و جلودار دستگیری نیازمندان بوده‌اند.

فلاحتی مطلق تصریح کرد: در این آئین ورزشکاران ورزش باستانی با اقتدا به مولای متقیان امیرالمومنین علی (ع) وارد گود زورخانه شدند و پس از اجرای حرکات باستانی و ادای احترام به منش مولای علی علیه السلام، برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مبالغی جمع آوری کردند.

وی افزود: این آئین با حضور مسئولان در نهادهای زندان‌های استان، ورزش و جوانان، هئیت های همگانی و رزمی، بسیج حقوقدانان و وکلای قوه قضائیه و خیرین و نیکوکاران ورزشی و خانواده‌های ورزشکاران برگزار شد.

کد خبر 6090968

دیگر خبرها

  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • قنات تاریخی بهریار دلیجان گلریزان شد
  • جشن گلریزان کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در گرمسار
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان