Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@18:57:22 GMT

دستگاه کنترل کیفیت هوای خانگی از راه رسید

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۳۳۰۵

دستگاه کنترل کیفیت هوای خانگی از راه رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسین ایج، این دستگاه که Edigreen نام دارد، توسط شرکت Edimax تولید شده و قادر به شناسایی ذرات معلقی است که قطر آنها کمتر از ۲.۵ میکرومتر (۰.۰۰۲۵ میلی متر) است. ابعاد چنین ذراتی به اندازه ۳ درصد از قطر موی انسان است و لذا شناسایی آنها معمولاً با صرف هزینه فراوان و از طریق تولید دستگاه‌های بزرگ و جاگیر صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دستگاه مذکور برای اولین بار از یک ماژول ویژه مجهز به حسگر شناسایی این ذرات که به اختصار PM۲.۵ نامیده می‌شوند، استفاده شده است. ارائه اطلاعاتی در مورد دما و میزان رطوبت هم به افراد امکان می‌دهند شناخت کافی از میزان سلامت هوایی که در آن در حال تنفس هستند، به دست آورند.

Edigreen قادر به ذخیره سازی سوابق و تاریخچه کیفیت هوا و روندهای موجود در این زمینه نیز هست و به افراد کمک می‌کند تا ضمن بررسی شرایط روزانه در مورد تغییر محل اقامت خود تصمیم بگیرند تا هوای پاکیزه‌تری تنفس کنند.

این سیستم همچنین در صورت آلودگی بیش از حد هوای در حال تنفس، در این زمینه به کاربران هشدار می‌دهد. گفتنی است تشدید آلودگی هوا در بسیاری از شهرهای بزرگ یکی از عوامل افزایش ابتلاء به بیماری‌هایی مانند آسم، برونشیت و سایر مشکلات تنفسی است.

کد خبر 4620326

منبع: مهر

کلیدواژه: آلودگی هوا آلاینده ها حسگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۳۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز در هوای تهران نفس بکشید

شاخص کیفیت هوای تهران بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، اینک بر روی عدد ۸۴ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران شرایط قابل قبولی دارد. از ابتدای سال تا به امروز، تهران ۵ روز هوای پاک و ۳۳ روز هوای قابل قبول داشته است.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۴ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران قابل قبول است.
به گزارش مهر، همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۹۰ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۳ روز هوای قابل قبول داشته است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هوای پایتخت ناسالم برای گروه‌های حساس هوای تهران همچنان در شرایط قابل قبول

دیگر خبرها

  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • Home Assistant قصد دارد از یک پلتفرم به یک برند مصرف‌کننده تبدیل شود
  • امروز در هوای تهران نفس بکشید
  • امروز در تهران نفس بکشید
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • کیفیت هوای مشهد «پاک» است
  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • هوای مشهد در شرایط پاک قرار گرفت
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول