Web Analytics Made Easy - Statcounter

آبدار از اتمام ۲۲ پروژه مرمت و زیرساخت گردشگری تا پایان سال ۹۸ خبر داد و گفت: مرمت مسجد کریم خان و خانه تاریخی سلطان قرائی تبریز نیز امسال به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «مرتضی آبدار» امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای حفظ و صیانت از اماکن و محوطه های تاریخی و تامین زیرساخت های گردشگری، پروژه های مرمتی و تامین زیرساخت های گردشگری توسط اداره کل همواره مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه از میان ۱۶۳ پروژه مرمتی، احیا و زیرساخت‌های گردشگری تعریف شده تا پایان سال مالی ۹۷ در استان، بالغ بر ۱۰۰ کارگاه فعال هستند، افزود: از میان این تعداد ۳۰ پروژه به تبریز و ۷۰ پروژه به شهرستان ها اختصاص دارد که شامل مرمت، احیا، بهسازی، پروژه های مطالعاتی و اجرای زیرساخت های گردشگری تبریز و تمامی شهرستان های استان است و از این حیث سال ۹۸ جزو پرکارترین سال‌های فعالیت پروژه های میراث فرهنگی استان به شمار می آید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی پروژه های بخش میراث فرهنگی و گردشگری سطح استان در حال اجرا هستند، گفت: با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان ها پروژه‌های مختلف سرمایه‌گذاری گردشگری از جمله احداث کمپ ها و مراکز اطلاع رسانی گردشگری، راه دسترسی، ایجاد پیاده راه، ایجاد سرویس های بهداشتی، آبرسانی و نیرو رسانی و ... تعریف و نیز مرمت حمام¬ها، خانه¬ها، جداره ها، موزه، برج مقبره ها، پلها، قلعه ها و کاروانسراهای تاریخی و ... در حال انجام است که با اتمام آن ها شاهد افزایش رضایتمندی گردشگران خواهیم بود.

آبدار از اتمام ۲۲ پروژه مرمت و زیرساخت گردشگری تا پایان سال ۹۸ خبر داد و گفت: با توجه به فعالیت مستمر پروژه های مذکور، ۲۲ پروژه در مراحل تکمیلی به سر می برند که تا پایان سال جاری به طور کامل از لیست پروژه های اجرایی خارج و جهت تعیین کاربری معرفی خواهند شد، از جمله این پروژه ها می توان به «پل پنج چشمه، کبوترخانه دده خان، مسجد کبود و مسجد زرگران بناب»، «امام زاده کلیبر»، « مجتمع بین راهی عجب شیر» «مسجد کریم خان و خانه سلطان قرائی تبریز» و «مجتمع رفاهی هوراند » اشاره کرد.

 

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان قرآن خبرگزاری شبستان خراسان جنوبي حضرت خدیجه س قرآن کریم ماه مبارک رمضان سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان اردبیل خانه تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۳۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه بازدید کرد.   جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه بازدید کردند.

دیگر خبرها

  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • تدارک تمام زیرساخت های گردشگری سرعین تا آخر اردیبهشت ماه
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد