Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@02:12:15 GMT

ماجرای قطعه‌ای که هرگز به جمشید مشایخی نرسید

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۳۶۵۰

ماجرای قطعه‌ای که هرگز به جمشید مشایخی نرسید

نادر مشایخی از علایق موسیقایی و خواننده‌های محبوب مرحوم جمشید مشایخی سخن گفت.

نادر مشایخی - آهنگساز، رهبر ارکستر و فرزند جمشید مشایخی - در گفت‌وگویی با ایسنا، اظهار کرد: پدرم بیشتر به موسیقی اصیل ایرانی و تصنیف‌خوانی علاقه داشت و لذت می‌برد. خواننده‌های محبوب او هم محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، غلامحسین بنان و محمد نوری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: زمانی که می‌خواستم وارد حوزه موسیقی شوم پدرم نگرانی داشت و می‌گفت کارت سخت است. وقتی در وین به تحصیل موسیقی می‌پرداختم پدرم هر ماه یک یا دو کتاب برایم می‌فرستاد که ارتباطم را با فرهنگ خودم از دست ندهم؛ او می‌خواست از من یک ایرانی بسازد.

این موسیقیدان همچنین از یک اجرا برای یادبود پدرش در نیمه دوم خرداد خبر داد و گفت: قرار است این اجرای موسیقی توسط یک آنسامبل که از برخی اعضای ارکستر ملی ایران تشکیل شده، برگزار شود. همچنین یک خواننده و یک شاهنامه‌خوان در این اجرا حضور خواهند داشت.

مشایخی اضافه کرد: پدرم از هرچه با ایرانی بودن سر و کار داشت خوشش می‌آمد و فکر می‌کنم این شاهنامه‌خوانی برای پدرم جالب است.

او همچنین توضیح داد: در این اجرا که در تالار آسمان با مشارکت فرهنگستان هنر و بنیاد رودکی برگزار می‌شود، قطعات بر اساس آنچه از پدرم به یاد دارم نواخته می‌شود.

مشایخی به یکی از قطعات اجرای پیش رو اشاره کرد و ادامه داد: پدرم دستگاه اصفهان را دوست داشت و همیشه می‌گفت برای من قطعه‌ای در دستگاه اصفهان بنویس. من هم در حال نوشتن این قطعه بودم که آن اتفاق رخ داد و این قطعه دیر رسید؛ قرار بود به بزرگداشت برسد، اما به یادبود رسید.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جمشید مشایخی موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زور زردپوشان شیرازی به گل گهر نرسید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، فجرسپاسی شیراز دیروز در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال کشور، در ورزشگاه حافظیه مقابل تیم لیگ برتری گل گهر سیرجان ۳ بر صفر نتیجه را واگذار کرد.
در دور بعدی جام حذفی نماینده فارس مقابل ملوان بندرانزلی سایپا به میدان خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • علیرضا طلیسچی: وضعیت موسیقی در ایران خوب است
  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود
  • رئیسی: تحریم در ایران هرگز به نتیجه نرسید و پس از این هم نمی‌رسد
  • حال موسیقی ایران خوب است
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم
  • زور زردپوشان شیرازی به گل گهر نرسید
  • نظر علیرضا طلیسچی درباره حضورش در شب‌های زودیاک و آهنگ پرطرفدارش «پاقدم»
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • تکرار ماجرای هاشم آغاجری؛ حکم اعدام توماج صالحی در چه شرایطی اجرا نمی‌شود؟