Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@18:13:19 GMT

دانشگاه امیرکبیر میزبان مسابقه چالش پیش بینی بازار سهام

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۴۱۶۶

دانشگاه امیرکبیر میزبان مسابقه چالش پیش بینی بازار سهام

از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر مسابقه چالش پیش بینی بازار سهام برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر احمد نیک آبادی، دبیر مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر با بیان اینکه امروزه هوش مصنوعی تقریباً در اغلب حوزه‌های مختلف فعالیت‌های انسانی وارد شده است، گفت: هم اکنون در کشورهای توسعه یافته بالغ بر ۸۰ درصد حجم معاملات بازارهای مالی از طریق معاملات الگوریتمی مبتنی بر هوش مصنوعی انجام می‌گیرد در حالی است که این رقم در کشورمان بسیار پایین‌تر از این حد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از طراحی مسابقه‌ای با عنوان "هوش مصنوعی امیرکبیر؛ چالش پیش بینی بازار سهام" خبر داد و افزود: هدف از برگزاری این مسابقه آشنایی هر چه بیشتر متخصصان داخلی با چالش‌های این حوزه و همچنین تربیت نیروهای کارآمد جهت ورود به این حوزه است.

نیک آبادی با تاکید بر اینکه این مسابقه به صورت ماهانه برگزار می‌شود، اظهار کرد: هر یک از تیم‌های شرکت کننده باید قیمت بسته شدن سهام ۱۰ شرکت مختلف بورس ایران را در کلیه روزهای کاری ماه آینده پیش بینی و گزارش کند.

به گفته وی، پیش‌بینی های صورت گرفته می‌تواند کاملاً مبتنی بر نظر افراد خبره باشد، توسط سامانه‌های نرم‌افزاری هوشمند تولید شده باشد و یا ترکیبی از هر دو مورد باشد.

دبیر مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر مهلت شرکت در این مسابقه را آخرین روز هر ماه ذکر کرد و ادامه داد: در پایان هر ماه، پیش بینی‌های ارائه شده از سوی تیم‌ها ارزیابی شده و به تیم برتر جایزه‌ای تعلق می‌گیرد. همچنین در زمان برگزاری مسابقات سالانه هوش مصنوعی امیرکبیر به سه تیمی که بهترین خطای ماهانه، بهترین میانگین خطا در سه ماه برتر خود و بهترین میانگین خطا در پنج ماه منتهی به مسابقه را داشته باشند جوایز دیگری اعطا خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، وی یادآور شد: محققان و شرکت‌های فعال در این زمینه می‌توانند با حضور در این مسابقه توانایی خود در پیش‌بینی بازار سهام را با دیگران مقایسه کرده و ضمن کسب اعتبار از جوایز نقدی این مسابقه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه اميركبير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۴۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است

عبدالحسین خسروپناه،  امروز در دانشگاه امیرکبیر ضمن بازدید از شرایط و نحوه سازماندهی آزمون سراسری در رشته تجربی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر تصویب اسناد و ترسیم ساختار مصوبات، برای بررسی از نحوه اجرای آن نیز ورود می‌کند، در همین راستا امروز برای بازدید شرایط برگزاری آزمون سراسری در حوزه دانشگاه امیرکبیر حضور پیدا کردیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سازمان سنجش در سال‌های اخیر در خصوص نحوه برگزاری آزمون رشد چشمگیری داشته و با نظارت و بازدیدی که از این سازمان و نحوه برگزاری آزمون در حوزه‌های مختلف داشتیم، می توان به جرئت گفت که احتمال تقلب در این آزمون صفر است و هیچکس نمی تواند سوالات رو لو دهد و سوءاستفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در این سازمان تحقق پیدا کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» در اتاق تبریز برگزار شد
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس میزبان آزمون کنکور سراسری
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • عبدالحسین خسروپناه: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • چالش متفاوت برای گلر پرسپولیس: حذفی و پنالتی!
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • دینِ انسانیت در حال فراگیر شدن است
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها