Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@04:57:50 GMT

وزیر بهداشت به ژنو می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۵۱۲۸

مدیرکل همکاری های بین المللی وزارت بهداشت گفت: مطابق برنامه هر ساله سازمان جهانی بهداشت، وزیر بهداشت در هفتاد و دومین نشست مجمع جهانی سلامت این سازمان که با محوریت پوشش همگانی سلامت و با حضور وزرای بهداشت کشورهای عضو در ژنو برگزار می شود، شرکت می کند. ناطقان: دکتر محسن اسدی لاری با اعلام این مطلب، افزود: در این نشست موضوعات اولویت دار بهداشتی در جهان در قالب اسناد مطرح و مورد بررسی اعضا قرار خواهد گرفت و کشورهای عضو این سازمان، پیرامون هر سند اعلام نظر خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به سخنرانی وزیر بهداشت در ۶ پنل این مجمع، خاطرنشان کرد: دکتر نمکی در نشست جانبی مراقبت های اولیه سلامت به سمت پوشش همگانی سلامت، اهداف توسعه پایدار، دوازدهمین نشست وزرای بهداشت کشورهای جنبش عدم متعهد و همچنین کشورهای مدیترانه شرفی سخنرانی می کند.

مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت بیان کرد: وزیر بهداشت در حاشیه مجمع جهانی سازمان جهانی بهداشت با وزرای بهداشت کشورهای مختلف و رییس سازمان جهانی بهداشت در زمینه ارتقای همکاری ها و همچنین برگزاری هرچه بهتر اجلاس وزرای بهداشت کشورهای مدیترانه شرقی در تهران، دیدار و گفتگو می کند.

بنابر اعلام وبدا، اسدی لاری خاطرنشان کرد: در این نشست درخصوص اسنادی از جمله آمادگی، مراقبت و پاسخگویی، ویروس فلج اطفال، اجرای دستور کار اهداف توسعه پایدار، پوشش همگانی سلامت، محیط زیست و تغییرات آب و هوایی، دسترسی به واکسن ها و داروها، پیگیری نشست بلندپایه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص موضوعات مربوط به سلامت (از جمله مقاومت میکروبی، پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر، پایان بخشیدن به سل)، سازوکار کشورهای عضو درخصوص داروها و محصولات پزشکی تقلبی، منابع انسانی برای سلامت، ارتقای سلامت جمعیت مهاجران و پناهندگان، ایمنی بیماران و همچنین ریشه کنی آبله مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

هفتاد و دومین اجلاس جهانی سالیانه سازمان جهانی بهداشت از ۳۰ اردیبهشت تا ۷ خرداد سال جاری در ژنو برگزار و هیاتی بلندپایه از نظام سلامت به ریاست  وزیر بهداشت کشورمان در این اجلاس حاضر می شوند. منبع: ایسنا برچسب ها: وزیر بهداشت ، ژنو ، سفر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وزیر بهداشت ژنو سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۵۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ همزمان با چهارمین روز از هفته سلامت با حضور دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سردار سرتیپ حسینی، فرمانده پلیس راهور فراجا، معاونین و مدیران وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور و جمعی از تلاشگران سازمان اورژانس و حوزه‌های بهداشت و درمان در سالن امام جواد (ع) ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

گفتنی است، در این مراسم با اهدای لوح به صورت نمادین از منتخبین سلامت نوروزی ۱۴۰۳ تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • وزیر دفاع عازم قزاقستان شد
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور
  • ساماندهی بهداشتی اولویت طرح تضمین سلامت فرآورده‌های شیلاتی است
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت
  • خادمان سلامت نوروزی تجلیل شدند