Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صد و چهل و دومین جلسه شورای شهر تهران و با اشاره به اینکه قرار بود در جلسه امروز شورا اصلاح اساس‌نامه شورایاری‌ها به اتمام برسد، گفت: متأسفانه این کار انجام نشد و از کمیسیون‌ها درخواست کردیم تا مجدداً بند‌های آیین‌نامه شورا یاری‌ها را بررسی کرده تا دوباره به صحن ارسال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی با بیان اینکه جلسه با گزارش مالی آخر سال ادامه پیدا کرد، افزود: خوشبختانه در بعد درآمد نقد بیش از صد در صد درآمد داشتیم، ولی در درآمد غیر نقد ۵۰ درصد کم آوریدم و لذا باید تلاش کنیم تا درآمد‌های غیر نقد را هم افزایش دهیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا عوارض شهرسازی ۴۰۰ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: میزان افزایش ۴۰۰ درصد نیست و عوارض بر اساس دو نکته تغییر می‌کند که یکی تصمیم دولت است که در آنجا ۳۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به اصرار خبرنگاران مبنی بر اینکه شنیده‌ها حاکی از این است که میزان افزایش عوارض شهری ۳۰۰ درصد است، گفت: از شما می‌خواهم که جو سازی نکنید، زیرا این کار زشت است.

هاشمی افزود: ما در سال گذشته نسبت به عوارض جدید تصمیم‌گیری کردیم و آن را منوط به تصمیم وزارت اقتصادی دارایی کردیم و لذا این کار ربطی به شورای شهر ندارد.

وی در ادامه در واکنش به تجمع عده‌ای که روز گذشته در اعتراض به نحوه برخورد با سگ‌های ولگرد در مقابل شهرداری تجمع کرده بودند، گفت: این افراد چند روز قبل به من مراجعه کرده بودند و در مورد نحوه حضور حیوانات در سطح شهر گلایه‌هایی داشتند و می‌گفتند که شرکت‌های پیمانکاری به وظایفشان درست عمل نمی‌کنند و ادعا می‌کردند که عقیم سازی سگ‌ها تبدیل به کشتن آن‌ها شده و نسبت به این موضوع اعتراض داشتند.

هاشمی ادامه داد: روز گذشته به طور اتفاقی با گروهی که در این محل تجمع کرده بودند، مواجه شدم و چون تجمع آن‌ها بدون مجوز بود من هم با آن‌ها مذاکره‌ای نکردم و به آن‌ها گفتم، چون اجتماع مجوز ندارد، نمی‌توانم در مقابل شهرداری با شما مذاکره کنم و اگر بعدا هیئتی از سوی شما به ما مراجعه کند ما آماده مذاکره هستیم چنانچه رسیدگی به کار حیوانات خیلی راحت‌تر از رسیدگی به کار انسان‌هاست.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: من در رابطه به بسیاری از پرونده‌های قضایی از رئیس قوه قضاییه درخواست ملاقات کرده‌ام و به زودی خدمت آقای رئیسی خواهم رسید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار شهری شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۵۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری

محمد حیدری رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت : رعایت نکردن مقررات عبور و مرور در داخل شهر‌ها از سوی عابران پیاده بیشترین عامل تصادفات و مرگ و میر افراد است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۹ نفر در تصادفات درون شهری کرمانشاه جان خود را از دست دادند عنوان کرد: سال گذشته حدود ۷۰ درصد متوفیان در معابر شهری عابران پیاده بودند.

حیدری گفت: سال گذشته در مجموع ۱۳۳ نفر در تصادفات ترافیکی استان جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از متوفیان در معابر تندرو و بزرگراهی جان خود را از دست داده‌اند افزود: ۲۷ نقطه حادثه‌خیز در استان کرمانشاه وجود دارد که ۱۲ نقطه آن در شهر کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه پلیس در راستای انجام وظایف خود اقدامات کنترلی را انجام داده است عنوان کرد: در نقاط حادثه‌خیز تیم‌های گشتی مستقر هستند و در ساعات پیک ترافیک و تصادفات حضور دارند و نسبت به تخلفات به ویژه تخلفات حادثه ساز برخورد خواهد شد.

حیدری گفت: شهرداری باید در زمینه اقدامات زیرساختی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی اقدامات موثرتری را انجام دهد.

وی افزود: بزرگراه حضرت امام (ره) و بزرگراه جانبازان دو نقطه حادثه‌خیز در استان کرمانشاه هستند و نیاز است شهرداری پل عابر پیاده نصب کند و علاوه بر این با نصب نرده یا سایر تجهیزات مانعی ایجاد کند که عابران ملزم شوند از پل استفاده کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • پایتخت یونان در میانه طوفان گرد و غبار به رنگ نارنجی درآمد + تصاویر
  • افزایش ۷۸ درصدی ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • تحقق ۷۹ درصدی درآمد شهرداری قم در فروردین
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پژو پارس
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد از مرز تمرچین