Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@02:36:17 GMT

ارز دانشجویی ۹۸ تعیین تکلیف شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۵۴۰۳

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: نرخ ارز برای دانشجویان ایرانی که متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور هستند همانند نرخ ارز در شش ماهه دوم سال ۹۷ است یعنی ارز دانشجویی سال ۹۸ همانند شش ماهه دوم سال گذشته به صورت آزاد محاسبه می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مجتبی صدیقی به موضوع ارز شناور اشاره کرد و گفت:  طبق اعلام بانک مرکزی نرخ ارز دانشجویان در شش ماهه اول سال ۹۸ به صورت ارز شناور که هر روزه توسط  بانک‌ها  اعلام می‌شود  محاسبه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد:  شرایط دریافت ارز دانشجویی در سال  ۹۸  مطابق با همان  شرایطی است  که در شش ماهه دوم سال ۹۷ اعلام شد؛ البته باید به این نکته توجه داشت که  متقاضیان ارز دانشجویی باید ویزای دانشجویی داشته باشند  و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل کنند.

صدیقی با اشاره به مقطع کارشناسی گفت:  همچنین ارز دانشجویی دوره کارشناسی متعلق به فردی است که تحصیل خود را پیش از اردیبهشت سال ۹۷ شروع کرده‌ باشد.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: افرادی که می‌خواهند ارز دانشجویی دریافت کنند باید حتما دانشجو باشند زیرا هویت آنها ابتدا توسط  سازمان امور دانشجویان احراز می‌شود و سپس آنها  برای دریافت ارز به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

وی همچنین به موضوع ارز  برای فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری اشاره کرد و اظهار کرد: دریافت این ارز هم  مانند شرایط سال ۹۷است؛ امسال  به دانشگاه‌ها  سهمیه‌هایی مخصوص برای  اعزام دانشجویان به فرصت مطالعاتی داده می‌شود  اما به دلیل محدودیت‌های موجود، سهمیه اختصاصی فرصت مطالعاتی در سال ۹۸ کم است.  صدیقی یاداوری کرد:  در حال حاضر سهمیه برای اعزام دانشجویان دوره دکتری به فرصت مطالعاتی خارج از کشور برای شش ماهه اول سال ۹۸ به دانشگاه‌ها اعلام شده است و دانشگاه‌ها براساس اولویت‌های خود دانشجویان را به منظور دریافت ارز مورد نیاز به سازمان امور دانشجویان معرفی می‌کنند؛ امکان ثبت‌نام برای دریافت ارز دانشجویی آزاد یا ارز شناور از امروز و از طریق سایت سازمان امور دانشجویان آغازمی‌شود.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ارز دانشجو وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۵۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،معاون حقوقی و ثبتی اوقاف فارس گفت :از ابتدای امسال تا کنون  ۳۰ پلاک از اراضی فارس بین منابع طبیعی و اوقاف و امور خیریه فارس به وسعت  ۷۲۸ هکتار  تکلیف شد.
داوود عسکرپور افزود: این اراضی شامل اماکن مذهبی، اراضی زراعی و بافت مسکونی است.
 به گفته او؛ این ۳۰ پلاک در شهرستان‌های ممسنی، رستم، مُهر، ارسنجان، فیروزآباد، بوانات و مرودشت واقع شده است.

دیگر خبرها

  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • تعیین تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • تعیین و تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • ◄ تعیین و تکلیف اتوبوس های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار
  • اتوبوس های گازسوز درون شهری تعیین و تکلیف شد
  • اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار تعیین و تکلیف شد