Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس اعلام کرد: بر اساس مصوبه بیستمین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس موضوع مطالبه عوارض از تابلو‌های واحد‌های تولیدی استانی بر سر در فروشگاه ها، واحد‌های کسب، پیشه و تجارت توسط شهرداری شیراز لغو شد.

همچنین با عنایت به ابطال بند‌هایی از مصوبات راجع به عوارض نصب تابلو سردرب فروشگاه‌ها و واحد‌های کسب و پیشه توسط هیات عمومی دیوان عدالت اداری هیچگونه وجهی در این خصوص مطالبه نمی‌شود و تنها مازاد بر تابلو‌های منصوبه که از آن فضا بیشتر باشد؛ همانند سایر مقررات شورای شهر به قوت خود باقی است و شهرداری مجاز به دریافت وجه آن‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این نیز جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی فارس در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر شیراز گفته بود: شهرداری و شورای شهر باید یاری گر تولید باشد و تا جایی که امکان دارد واحد‌های تولیدی استان را از پرداخت عوارض‌های مختلف معاف کند تا زمینه حفظ و رونق واحد‌های تولیدی استان رشد کند.

وی با بیان اینکه در شرایط امروز اقتصاد کشور تولید نیاز به حمایت همه بخش‌ها دارد تا سرپا بماند، اضافه کرده بود: انتظار بخش خصوصی از شهرداری و شورای شهر شیراز کمک به توسعه اقتصادی استان است که تحقق این مهم، منافع همه مردم را به دنبال دارد.

رازقی تاکید کرده بود: در گذشته موضوع تولید مورد بی توجهی قرار گرفته و همواره ایجاد اشتغال مورد توجه بوده است در حالی که تولید پایدار، اشتغال پایدار را به دنبال دارد و در صورت توجه به بخش صنعت و تولید استان شاهد مشکلات کمتری بودیم.

رئیس اتاق بازرگانی فارس تصریح کرد: تعامل اتاق بازرگانی با شهرداری و شورای شهر شیراز می‌تواند زمینه ساز توسعه اقتصادی استان و شیراز شود.
انتهای پیام/م

معافیت واحد‌های کسب، پیشه و تجارت از پرداخت عوارض تابلو

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق بازرگانی مالیات اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۶۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، علی مالداران عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از آنجا که مرتب بازار در رصد بازرسان اتاق اصناف قرار دارد و از طرفی تعامل و همکاری با اصناف منجر شده است، کاسب بدون پروانه کسب نداشته باشیم.

رئیس اتاق اصناف خلیل آباد افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۷۴ مورد پروانه صنفی در شهرستان صادر شده است که اکثراً این واحدها فعال و ارائه خدمات دارند.

وی افزود: در شهرستان ۱۷۱۶ واحد صنفی فعال داریم که در سال جاری تا کنون ۴ مورد صدور پروانه را داشته‌ایم.

مالداران با بیان اینکه بازار خلیل آباد فعال و پر جوش است، گفت: کسبه‌های با انصاف در این شهرستان منجر شده است ضمن تأمین کالاهای مورد نیاز در فروشگاه‌ها، با قیمت ارزان‌تر در اختیار مردم قرار دهند.

رئیس اتاق اصناف خلیل آباد با اشاره به اینکه براساس گزارش تعزیرات حکومتی شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌ها تخلف کمتری را شاهدیم افزود: پاسخگویی و تأمین اجناس مورد نیاز از فعالیت‌های اصناف در شهرستان است.

وی نیز از فعالیت ۱۵۰ واحد صنفی در اجرای طرح ارائه خدمات به مردم در طرح دولت سیزدهم در خصوص کالا برگ‌ها دارد.

کد خبر 6088151

دیگر خبرها

  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران
  • رئیس شورای اسلامی شهرکرد، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست
  • نصب ۳۶۰ تابلو و علائم هشداردهنده جاده‌ای در جاده های تکاب
  • نظارت بر هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان