Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@20:55:57 GMT

آخرین وضعیت پرداخت مطالبات معلمان

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۷۰۱۷

رئیس فراکسیون ولایی مجلس با اشاره به جلسه امروز با وزیر آموزش‌وپرورش گفت: نمایندگان از وزیر گله‌مند بودند که چرا تاریخ پرداخت مطالبات فرهنگیان اعلام می‌شود اما اقدام موثری صورت نمی‌پذیرد؟ آئین‌نامه تبدیل وضعیت حق‌التدریس‌ها به دولت اعلام شده است. آفتاب‌‌نیوز : حمیدرضا حاجی بابایی درباره جلسه امروز فراکسیون نمایندگان ولایی با وزیر آموزش‌وپرورش و معاونان او گفت: محور این مباحث، مطالبات فرهنگیان بود  که عنوان شد  فرهنگیان از وضعیت معیشتی و حقوقی خود ناراضی هستند بنابراین نیاز است وضعیت حقوق آنها مورد بازنگری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
او افزود: از موارد مورد تاکید نمایندگان مجلس، اهمیت دانشگاه فرهنگیان و لزوم توجه خاص به تربیت نیروی انسانی مورد نیاز با استفاده از حداکثر ظرفیت این دانشگاه بود. 
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریس و لزوم تسریع در تعیین تکلیف این گروه از سایر موارد مطرح شده دراین جلسه بود همچنین نمایندگان به این موضوع اعتراض داشتند که چرا با وجود ظرفیت بالای نیروی انسانی کارآمد و متخصص در آموزش وپرورش  بعضی از مدیران انتخاب شده، آموزش وپرورشی نیستند. 
حاجی بابایی ادامه داد:‌ نمایندگان از وزیر گله‌مند بودند که چرا تاریخ پرداخت مطالبات فرهنگیان اعلام می‌شود اما اقدام موثری صورت نمی‌پذیرد همچنین بلاتکلیفی دانش‌آموزان کنکوری و عدم اعلام نظر دقیق و صریح در این مورد با توجه به شرایط مناطق سیل‌زده مورد سؤال نمایندگان بود. او تأکید کرد: لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته از مطالبات نمایندگان بود که زمانی که پاداش بازنشستگان پرداخت می‌شود بقدری فاصله زمانی ایجاد شده است که دردی از آنها دوا نمی‌کند، نیروهای خرید خدماتی نیز مورد اشاره قرار گرفتند و عدم پرداخت حقوق آنها مورد سؤال قرار گرفت.
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس ادامه داد: نظام رتبه‌بندی معلمان، مطالبه فرهنگیان ست که نمایندگان مجلس از وزیر آموزش‌وپرورش درخواست کردند در اسرع وقت در این خصوص نیز پاسخگوی جامعه فرهنگیان باشد.
حاجی بابایی گفت: مسائل اخیر که در مدارس اتفاق افتاده است نیز در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و درخواست شد، جوانب مختلف مسئله با توجه به مسائل و اولویت‌های فرهنگی بررسی و گزارشی ارائه شود.
او بیان کرد: نارضایتی فرهنگیان از بیمه درمانی نیز مورد سؤال نمایندگان بود و لزوم ارائه بیمه درمانی موثر و پاسخگو مورد تاکید قرار گرفت.
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد: افزایش حقوق دانشجو معلمان باید براساس مصوبه مجلس صورت گیرد و در این مورد قوانین گویا و مستند وجود دارد همچنین در صدور احکام افزایش حقوق فرهنگیان مصوبه مجلس باید اجرایی شود.
او یادآور شد:  اجرای سند ۲۰۳۰ در برخی مدارس و لزوم نظارت در این زمینه مورد اعتراض نمایندگان بود همچنین بی‌توجهی برخی مدارس غیردولتی به مسائل فرهنگی مورد بحث قرار گرفت واز وزیر درخواست شد، نظارت بیشتری بر این امور داشته باشد.
حاجی بابایی گفت: وزیر آموزش و پرورش گفت که آئین‌نامه تبدیل وضعیت حق‌التدریس‌ها تمام و به دولت اعلام شده است که به محض تایید اجرایی می‌شود همچنین افزایش حقوق دانشجومعلمان را ۴۴۰ هزار تومان اعلام کرد و در خصوص تأخیر زمان کنکور نیز معتقد بود که این امر از اختیارات و مسئولیت‌های وزارت علوم است و ما موافق هستیم.
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس عنوان کرد: وزیر آموزش وپرورش در مورد حوادث اخیر معتقد است دشمنان ما می‌خواهند مردم را به نظام آموزش وپرورش بی‌اعتماد سازند و ما سعی کردیم با تدبیر عمل کنیم؛ درخصوص پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته نیز اعلام شد که فقط بازنشستگان سال ۹۷ پاداش خود را دریافت نکرده‌اند و حقوق معلمان خرید خدمت تا پایان دی ماه پرداخت شده است و باقی در خرداد ماه پرداخت خواهد شد.
منبع: تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مطالبات معلمان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۷۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد

مدیرکل درآمد شهرداری قم گفت: بخشی از مطالبات دولتی شهرداری قم برای پرداخت از طریق اسناد خزانه کارسازی شد اما در نهایت با عدم همکاری بانک‌های عامل روبه‌رو شد.

محمد وحیدنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به قوانین بودجه درباره پرداخت مطالبات ارگان‌های دولتی به شهرداری‌ها اظهار کرد: شهرداری قم با برخی دستگاه‌ها در موضوع اعداد و ارقام مطالبه شده به تفاهم رسید و اقداماتی را در دستور کار قرارداد.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ میلیارد تومان در اواخر سال ۱۴۰۲ برای پرداخت از این طریق تفاهم انجام شد اما نتیجه بخش نبود، افزود: اطلاعات مورد نیاز در سامانه‌های حسابرسی کشوری ثبت شد اما همکاری مطلوبی از طریق بانک‌های عامل صورت نگرفت.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به اینکه بانک‌های عامل تهاتر بدهی‌های بانکی شهرداری قم و مطالبات شهرداری از دستگاه‌های دولتی را نپذیرفتند، تصریح کرد: مطابق قانون ۹ درآمد پایدار شهرداری‌ها که از سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده قانون گذار صراحتاً اعلام می‌کند که دستگاه‌های اجرایی و مشمولین ماده خدمات کشوری، قانون محاسبات عمومی، ارگان‌های نظامی و انتظامی مکلف‌اند، هرگونه بهای خدمات تا پایان سال به شهرداری پرداخت کنند.

وحید نیا با تاکید بر اینکه عدم پرداخت به موقع بدهی مشمول جریمه ۲ درصدی خواهد شد، خاطرنشان کرد: ابلاغیه‌هایی از طرف خزانه داری کل کشور و بازرسی کل استان به ارگان‌های مدنظر ارسال شد تا در صورت وجود بدهی، دستگاه‌ها پرداخت کنند.

به گفته وی در حال حاضر شهرداری قم بیش از ۶,۰۰۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی و عمومی مطالبه دارد که پرداخت این بدهی‌ها می‌تواند شرایط متفاوتی برای پیگیری امور شهری ایجاد کند.

کد خبر 748052

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • نماز جمعه پایگاه مردمی است
  • شورا‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم نظام اسلامی
  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد