Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@15:18:05 GMT

انتخاب موزه بانک ملي ايران به عنوان موزه برتر کشور

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۷۳۴۷

انتخاب موزه بانک ملي ايران به عنوان موزه برتر کشور

خبرگزاري آريا - انتخاب موزه بانک ملي ايران به عنوان موزه برتر کشور موزه بانک ملي ايران در ميان موزه هاي کشور به عنوان موزه برتر و برگزيده سال 97 از سوي کميته ملي موزه هاي ايران (ايکوم) در بخش «کودک و نوجوان» انتخاب و معرفي شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، موزه‌هاي برتر کشور در آيين دوازدهمين دوره از روز جهاني موزه که هر ساله توسط نماينده ايکوم در 28 ارديبهشت ماه در ايران ‌برگزار مي‌شود، توسط هيات داوران در چهار بخش موزه هاي خصوصي و دولتي کوچک، متوسط و بزرگ انتخاب و جوايزي به آنها اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هيات داوران در اين آيين، موزه بانک ملي ايران را در سال 1397 در بخش «کودک و نوجوان» به جهت اقدامات انجام شده در شاخصه هاي قصه گويي، اجراي نمايش و تئاتر، ايجاد ايستگاه نقاشي و عکاسي، ضرب سکه با خمير، اجراي برنامه هاي محيطي و گرافيکي و پخش فيلم براي کودکان به عنوان موزه برتر و برگزيده در ميان موزه هاي شاخص دولتي متوسط کشور انتخاب کرد.
علي اصغر مونسان رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، عليرضا اسماعيلي سرپرست فرهنگستان هنر ايران، تسوتان تکوفسکي رييس دفتر منطقه‌اي يونسکو، احمد محيط طباطبايي رييس ايکوم ايران و جمعي از اهالي فرهنگ و ميراث فرهنگي و موزه داران کشور از حاضران در اين آيين بودند.
لازم به ذکر است، آيين انتخاب موزه هاي برتر سال با ارزيابي شاخص هاي مختلف و به مناسبت روز جهاني موزه ها و هفته گراميداشت ميراث فرهنگي، توسط کميته ملي موزه هاي ايران (ايکوم) برگزار مي شود.
ايکوم بزرگ‌ترين خانواده جهاني موزه شناسان و سازمان‌هايي است که به نحوي با تعريف موزه در ارتباط هستد و با ارايه خدمات به اعضاي کميته موزه‌هاي سراسر جهان آنها را در زمينه حفظ و حراست از گنجينه‌هاي ملي‌شان و تبادل تاريخ و فرهنگ ياري مي رساند.
موزه بانک ملي ايران در خيابان فردوسي تهران واقع است و در آن مجموعه اي ارزشمند از سکه ها، تابلوهاي نفيس خوشنويسي، فرش و مينياتور، نقاشي هاي مدرن و کلاسيک، مسکوکات، اشياي قيمتي و کهن اهدا شده از طرف بانک ها و يا شخصيت هاي برجسته، آثار قلمزني، ادوات و ابزارهاي تاريخي و قديمي بانکداري و نيز اسناد معاملات بزرگ به نمايش درآمده است.
علاقه مندان و بازديدکنندگان داخلي و خارجي مي توانند روزهاي شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 13 تا 17 براي بازديد به اين موزه مراجعه کنند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۷۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختر شیروانی قهرمان شطرنج‌ لیگ برتر کشور شد

به گزارش خبرگزاری مهر، یازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر بانوان شطرنج ایران یادواره شهید آرمان علی‌وردی در محل فدراسیون شطرنج برگزار شد.

لیگ برتر شطرنج بانوان ایران که با حضور ۸ تیم باشگاه‌های نخبگان، افلاک، پیشگام نوین رایمند شهرضا، پیشگام نوین تهران، اندیشه نوین ساری، فیل خوب اراک، ابتکار لنگرود و دانشگاه تهران آغاز به کار کرد در نهایت با قهرمانی باشگاه نخبگان گیلان به پایان رسید

ملیحه احمدی شطرنج باز شیروانی به همراه تیم نخبگان گیلان ضمن قهرمانی لیگ برتر، مدال طلا انفرادی در میز خود نیز کسب کرد.

کد خبر 6088270

دیگر خبرها

  • هشت تیم برتر جام حذفی را انتخاب کنید
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • دختر شیروانی قهرمان شطرنج‌ لیگ برتر کشور شد
  • حاشیه امنی که ایجاد نشد/ تعهد جدید شرکت‌های پیشروی هوش مصنوعی
  • بهترین تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس از نگاه سسک فابرگاس / عکس
  • سرفصل های درآمدزایی برای پرسپولیس هفته آینده مشخص می شود
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین رشد منابع را رقم زد
  • خسرو حیدری ۱۱ بازیکن برتر تاریخ ایران را انتخاب کرد | از فامیل بازی تا حضور عجیب برخی از هم تیمی ها
  • یازده بازیکن برتر تاریخ ایران از نگاه خسرو حیدری