Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:52:43 GMT

بانک اطلاعاتی هنرمندان تجسمی قم ایجاد می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۷۳۷۲

بانک اطلاعاتی هنرمندان تجسمی قم ایجاد می شود

قم – ایرنا – رئیس انجمن هنرهای تجسمی قم گفت: ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی از هنرمندن فعال در رشته های مختلف هنرهای تجسمی در استان موجب شد تا پیگیری برای راه اندازی آن در دستور کار قرار گیرد.

علی سلطانی روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود بیش از 2 هزار هنرمند در زمینه هنرهای تجسمی شامل رشته های نقاشی،گرافیک، نگارگری، کاریکاتور و تصویرسازی، در این استان فعالیت کننده که تاکنون حدود نیمی از این تعداد در بانک اطلاعاتی هنرمنادن تجسمی استان ثبت نام کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این ‌که در رشته گرافیک هنرمندان قمی درسطح کشور مطرح و شناخته شده اند اظهار داشت: قم پس از تهران از نظر تعداد اساتید شناخته شده و همچنین هنرمندان فعال در این رشته رتبه دوم کشوری را در رشته گرافیک دارد.
وی گفت: انجمن هنرهای تجسمی از انجمن‌ های فعال استان است که با فعالیت های آن تاکنون 73 دوسالانه تخصصی هنرهای تجسمی در رشته های تصویرسازی، نقاشی، کاریکاتور، گرافیک، نگارگری و طراحی در قم برگزار شده است.
سلطانی با اشاره به مزایای عضویت در انجمن هنرهای تجسمی گفت: ارائه کارت عضویت سالانه، حق رأی درمجمع عمومی انجمن برای اعضای پیوسته وافتخاری، نامزدی برای عضویت درهیات امنای انجمن، تخفیف15 درصدی برای شرکت دردوره های آموزشی انجمن، مشارکت رایگان در تمام رویدادهای انجمن برای اعضا از جمله مزایای عضویت در این انجمن است.
وی افزود: استفاده رایگان از کتابخانه انجمن، اولویت تدریس درسمینارها، کارگاه های آموزشی و دوره ها برای اعضای انجمن، برگزاری نمایشگاه های سالانه برای اعضا، همکاری،تایید و معرفی هنرمندان اصلح به مراکز علمی،فرهنگی وهنری ودیگرمراکز و همچنین تأییدانجمن برای تأمین اموررفاهی اعم ازدریافت وام واقدام برای اخذدرجه هنری،بیمه هنرمندان ومواردمشابه از دیگر مزایی است که هنرمندان با عضویت در بانک اطلاعاتی هنرمندان تجسمی استان از آن برخوردار می شوند.
رئیس انجمن هنرهای تجسمی قم با بیان اینکه نوع عضویت اعضا در این انجمن به سه نوع اعضای پیوسته، وابسته و افتخاری دسته بندی می شود اظهار داشت: اعضای پیوسته شامل همه فعالان حوزه هنرهای تجسمی، پژوهشگران و فارغ التحصیلان رشته های هنرهای تجسمی و نیز کلیه دانشجویان این رشته است که آنان در مجمع عمومی این انجمن دارای حق رای هستند.
سلطانی ادامه داد: اعضای وابسته شامل علاقه مندان به آثار هنری و مباحث هنرهای تجسمی است که در مجمع عمومی این انجمن حق رای ندارند ضمن اینکه اعضای افتخاری این انجمن نیز شامل کسانی می شود که به تشخیص و انتخاب هیات امنا، بدون پرداخت حق عضویت سالانه دارای حق رای در مجمع عمومی انجمن هنرهای تجسمی استان هستند.
وی افزود: اعضای هیات امنای انجمن از بدو تاسیس تاکنون، فارغ التحصیلان مقطع دکترا و دارندگان درجه یک هنری در حوزه هنرهای تجسمی، چهره های شاخص و ماندگار استانی به انتخاب و تشخیص هیات امنای انجمن از جمله کسانی هستند که به تشخیص و تایید هیات امنای انجمن برای آنها کارت عضویت افتخاری صادر می شود.
رئیس انجمن هنرهای تجسمی قم ادامه داد: هنرمندان و علاقه مندان به عضویت در این انجمن می توانند با مراجعه حضوری به انجمن هنرهای تجسمی استان واقع در دورشهر، بعد از کوچه 10، پلاک 100 طبقه اول و یا با شماره تماس 37742076-025 تماس از شرایط عضویت دراین انجمن اطلاع حاصل کنند.
7404/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي فرهنگ و ارشاد انجمن هنرهاي تجسمي قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۷۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌ آموزشی برای دانش آموزان روستای ذغالچال ساری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، لیلی احمدی گفت؛ کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، حمایت‌های روانی اجتماعی با اجرای برنامه تیم سحر و بازی‌های هدفمند و ایجاد شور و نشاط در کودکان و نوجوانان از اهداف این برنامه است.

 با اشاره به تاثیر گذاری مثبت این برنامه در کودکان و نوجوانان عنوان کرد؛ جوانان بشردوست هلال‌احمر که در رشته‌های روانشناسی و دیگر رشته‌های مرتبط عضو تیم سحر می‌باشند نقش بسزایی در شناسایی افراد آسیب پذیرخصوصا کودکان داشته که با ارائه راهکار‌های مفید و موثر نسبت به تاب آوری مردم جامعه فعالیت می‌نمایند.

 معاون امورجوانان مازندران گفت؛ برنامه فوق با مشارکت ۱۵نفر از فرماندهان و اعضای تیم سحر همراه با برپایی ایستگاه‌های آموزشی، شور و نشاط، بازی‌های تمرکزی، مسابقات و ... برای ۲۷۰ دانش آموز دختر و ۲۵۰ دانش آموز پسر اجرا و در پایان تعداد۵۵۰ بسته فرهنگی به نونهالان اهدا شد.

 احمدی افزود؛ امید است با استفاده از ظرفیت اعضای تیم سحر شاهد کاهش بحران‌های روحی روانی در حوادث و در محلات کم برخوردار باشیم.

دیگر خبرها

  • انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست
  • ◄ شکایت آهن فروشان از انجمن کامیونداران + سند
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • سومین نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی برای حمایت از کودکان غزه
  • اجرای برنامه‌ آموزشی برای دانش آموزان روستای ذغالچال ساری