Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا-رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد که معترضان به نحوه قراردادهایشان در سازمان ورزش شهرداری طی روزهای اخیر توسط افرادی تهدید شده اند.

به گزارش ایرنا، حجت نظری روز یکشنبه در یکصد و چهل و دومین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران افزود: هفته گذشته نسبت به مشکلاتی که برای قراردادهای نیروهای سازمان ورزش و برخی سازمان ها و شرکت ها پیش آمده تذکر دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در چند روز گذشته به این افراد گفته شده به جای قرارداد با خدمات اداری شهر باید با همان سازمان قرارداد بسته شود.
نظری تصریح کرد: گویا فردی که با شورا مرتبط بوده معترضانی که به ما نامه زده بودند را جمع و اعلام کرده به چه حقی به این عضو نامه نوشته اید؛ اگر تا پایان ماه قراردادهای خود با سازمان را امضا نکنید چنین و چنان خواهد شد.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران با گلایه از این نحوه برخورد با کارکنان شهرداری گفت: نباید کسانی که به وضعیتشان معترض هستند مورد تهدید قرار گیرند.
نظری خاطرنشان کرد: این تهدید از سوی کسی عنوان شده که در برخی از سازمان ها، منافعی را دنبال می کند و اگر به این نحوه برخورد رسیدگی نشود حتما در این خصوص شفاف سازی خواهم کرد.

**شورای پنجم ترمز استقراض را کشید
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: شورای پنجم در پایتخت ترمز استقراض را کشیده است.
مجید فراهانی درباره گزارش درآمد هزینه خزانه دار شورای شهر تهران اظهارداشت: در بخش مصارف باوجود آنکه شهرداری اجازه دارد 10 درصد کل بودجه را از بانک ها استقراض کند ولی شاهد بودیم که مبلغ بسیار کمی را از بانک قرض گرفتیم که این خود نکته بسیار مثبتی است.
وی با بیان اینکه باید مقایسه ای تطبیقی نسبت به سالیان گذشته انجام شود گفت: بررسی ها طی سال های گذشته نشان می دهد شورای پنجم چگونه توانسته ترمز استقراض را بکشد.
فراهانی اظهارداشت: بحث بودجه غیرنقد نیز حائز اهمیت است که بیش از 50 درصد بودجه غیرنقد طی سال گذشته محقق نشده است.
وی افزود: در بازپرداخت وام ها طی سال گذشته 3 هزار میلیارد تومان بدهی به بانک ها برای اولین بار پرداخت شده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: طی سال 96 هیچ مبلغی به بانک ها برای پرداخت استقراض داده نشده که این امر سبب شده تضمین بانک ها در اوراق مشارکت مصوب شورا به مخاطره بیفتد.
فراهانی گفت: توانستیم 10 درصد بدهی بانک ها را بپردازیم که بدین ترتیب می توانیم از آن به عنوان تضمین سال بعد استفاده کنیم.

** 105 درصد بودجه نقد محقق شد
سید حسن رسولی عضو و خزانه دار شورای شهر تهران نیز گفت: بودجه نقدی سالیانه بیش از رقم مندرج در سند بودجه به میزان 105 درصد در سال 97 تحقق یافته است.
وی با ارایه گزارش حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در سال گذشته افزود: در ارزیابی کلی شهرداری تهران براساس بودجه مصوب شورا موظف بوده در برش عملکردی ماهانه خود نسبت به تامین منابع در سقف 14هزار و 524 میلیارد ریال اقدام و به همین میزان مصارف خود را تنظیم و تعادل میان منابع و مصارف را برقرار کند.
رسولی گفت: در اسفند 97 شهرداری تهران توانسته مبلغ 28هزار و 240 میلیارد ریال معادل 194 درصد را تحصیل کند و با اعلام مبلغ 26 هزار و 674 میلیارد ریال هزینه در اسفند ماه با توجه به اینکه برش عملکرد مصارف ماهانه مبلغ 13هزار و 370 میلیارد است، معادل 199 درصد مصارف ماهانه خود را منظور کرده است.
وی اظهارداشت: در بخش عملکرد منابع در اسفند 97 شهرداری تهران با مازاد عملکرد 13 هزار میلیارد ریال نسبت به بودجه مصوب مواجه بود.
رسولی گفت: عمده این مازاد عملکرد مربوط به بخش منابع حاصل از واگذاری دارایی های سرمایه ای بود که عمدتا مربوط به عوارض تغییر کاربری، واگذاری مازاد تراکم مجاز و فروش اموال و املاک شهرداری است.
عضو شورای تهران گفت: در حالی که شهرداری مکلف به تامین 43 درصد منابع از این محل بود شاهدیم که توانسته است مبلغ 14هزار و 997 میلیارد ریال (53 درصد) از منابع خود را از این محل تامین کند.
رسولی افزود: در بخش درآمدهای نقدی ما در اسفندماه شاهد عملکرد 12هزار و 422 میلیارد ریالی هستیم.
وی گفت: این عملکرد نسبت به مصوب شورا با مازاد عملکرد 5 هزار و 526 میلیارد ریال تحقق در این بخش مواجه است.
عضو شورای تهران ادامه داد: در بخش منابع حاصل از تملک دارایی های مالی که تامین منابع ناشی از استقراض مبتنی بر وام و سایر شیوه های تامین مالی را شامل می شود،شهرداری مکلف به تامین 10 درصد منابع از این محل بود.
وی افزود: ما شاهدیم مبلغ 820 میلیارد ریال و سه درصد از منابع خود را در اسفند ماه از این محل تامین کرده است.
رسولی گفت: در بخش عملکرد مصارف در اسفند 97 طبق رویداد های ثبت شده در دفاتر مالی شهرداری تهران، مازاد عملکردی 13هزار و 303 میلیارد ریالی نسبت به بودجه مصوب وجود دارد که عمده این مازاد عملکرد مربوط به بخش مصارف هزینه ای است؛ در حالی که شهرداری مکلف به هزینه 43 درصد منابع در این محل بود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران بیان کرد: در بخش تملک دارایی های سرمایه ای که عمدتا به هزینه های توسعه شهر و اجرای پروژه های عمرانی اختصاص می یابد شاهد عملکرد 600 هزار و 939 میلیارد ریال، معادل 121 درصد از بودجه مصوب ماهانه هستیم.
وی اظهارداشت: شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب شورا موظف بوده است در برش عملکردی 12 ماهه خود نسبت به تامین منابع در سقف 174 هزار و 294 میلیارد ریال اقدام و به همین میزان مصارف خود را تنظیم و تعادل میان منابع و مصارف را برقرار کند.
رسولی تأکید کرد: شهرداری تهران در برش عملکردی 12 ماهه سال 97 توانست مبلغ 161هزار و 267 میلیارد ریال را تحصیل کند.
این عضو شورا اظهارداشت: اعتبار مصوب درآمد یکساله برابر 133 هزار و 602 میلیارد ریال بصورت نقد و 40 هزار و 692 میلیارد ریال بصورت غیرنقد است.
وی گفت: این در حالی است که وصولی نقد یکساله برابر 141هزار و 389 میلیارد ریال و وصولی غیرنقد 19 هزار و 877 میلیارد ریال است.
خزانه دار شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: کل اعتبار هزینه های ابلاغی مبلغ 159هزار و 463 میلیارد ریال در یکسال است و شهرداری با اعلام مبلغ 80 هزار و 374 میلیارد ریال هزینه در 12ماه، معادل 50 درصد مصارف خود را ثبت و به شورا ارائه کرده است.
وی اظهارداشت: اعتبار ابلاغی نقد مبلغ 126 هزار و 845 میلیارد ریال و میزان عملکرد یکساله نقد 72هزار و 967 میلیارد ریال (معادل 57 درصد) است و اعتبار هزینه ای غیرنقد ابلاغ شده مبلغ 32هزار و 618 و عملکرد غیر نقدی یکساله 7هزار و 407 (معادل 22 درصد ) است.
به گفته رسولی شهرداری هم اکنون مازاد درآمد بر مصارف معادل 80 هزار و 893 میلیارد ریالی ناشی از این گزارش را در خزانه خود موجودی ندارد و هزینه کرده است که این مساله باید با ثبت و گزارشگری دقیق مصارف برطرف شود.
وی در ارزیابی اولیه عملکرد حساب های درآمد و هزینه سال 97 نیز اعلام کرد: 92.5 درصد منابع بودجه 174هزار و 294 ریالی سال گذشته محقق شده است؛ تا پایان فروردین ماه نیز بر اساس رویدادهای مالی ثبت شده شهرداری با 7.5 درصد عدم تحقق منابع روبه رو هستیم.
خزانه دار شورای شهر گفت: بودجه نقدی سالیانه بیش از رقم مندرج در سند بودجه به میزان 105 درصد تحقق یافته است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به تسویه مطالبات اظهارداشت: در اسفندماه 3 هزار میلیارد تومان از اصل مبلغ 30 هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری (بدون احتساب کارمزد و جرائم متعلقه) از طریق دریافت اسناد سررسیدخزانه و تهاتر با بانک ها تسویه شده است.
وی گفت: اکنون شهرداری به بانک ملی و صنعت و معدن بدهی ندارد.
رسولی ادامه داد: همچنین در اجرای توافق با دولت و با حسابرسی سازمان حسابرسی مبلغ 1400 میلیارد تومان سهم شهرداری از ردیف جرائم راهنمایی و رانندگی طی سال های 91 الی 94 احیا و دریافت شده است.
وی تاکید کرد: این موفقیت با استفاده از حسن ارتباط با دولت و پیگیری های مجمع امید تهران کسب شده است.
عضو شورای شهر تهران پیش‌بینی کرد در این بخش تا سقف حدود هشت هزار میلیارد تومان ظرفیت وجود داشته باشد.
رسولی اظهارداشت: رقم های هزینه ها در اسفندماه 199 درصد یک دوازدهم بودجه مصوب یعنی تقریباً 4.5 برابر تحقق یافته است؛ یک دوازدهم این حساب 43 درصد هزینه سال بوده است.
وی گفت: همچنین 73 درصد هزینه ها جاری و 26 درصد هزینه عمرانی بوده؛ سهم هزینه های عمرانی ماه پایانی سال 121 درصد رقم مصوب ماهیانه بوده است.

**فعالیت مالی شهرداری کیفیت و عمر بیشتری داشت
سید محمود میرلوحی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز پس از سخنان رسولی درباره این گزارش اظهارداشت: تغییر عمده ای در فعالیت های مالی شهرداری تهران در سال 97 دیده می‌شود که این موضوع حاکی از کیفیت بیشتر فعالیت‌های مالی شهرداری تهران است.
وی گفت: در سال مالی 96 شهرداری تهران پنج هزار میلیارد تومان استقراض کرد که این عدد در سال 97 به هزار میلیارد تومان رسید.
میرلوحی افزود: کاهش استقراض مدیریت شهری از بانک‌ها به جای تشکر دارد.
وی ادامه داد: اگر در سال‌های آتی از تخفیف های بی حساب و کتاب و استقراض فاصله بگیریم می‌توانیم به سمت منابع پایدار پیش برویم.
میرلوحی ادامه داد: این گزارش نشان می دهد کار بزرگی در مدیریت مالی شهرداری تهران انجام شده است.

**نگاه شورا شهرداری را فعال کرد
زهرا صدراعظم نوری رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره گزارش مالی شهرداری تهران گفت: در سال 97، سه شهردار عوض کردیم و این موضوع نشانه بی ثباتی مدیریت شهری است اما عملکرد شهرداری قابل قبول و 92 درصد از منابع پیش بینی شده تامین شده است.
عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: در حوزه عملکرد هزینه‌ای شورای شهر سیاستی را اتخاذ و با لایحه دو فوریتی تخفیف‌هایی که شهرداری به شورا ارائه می شود مخالفت کرد.
وی گفت: نوع برخورد شورای شهر موجب شد سیستم شهرداری تهران در این حوزه فعال تر عمل کند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در بخش عملکرد هزینه‌ای بر اساس گزارش 74 درصد مصارف، عمرانی است که این موضوع نیز به ماهیت شهرداری برمی‌گردد.
نوری کاهش استقراض و وصول مطالبات را نقاط قوت گزارش مالی شهرداری دانست و گفت سه هزار میلیارد تومان از دستگاه‌ها و یکهزار و 400 میلیارد تومان نیز از جریمه راهنمایی و رانندگی وصول شده است.
زهرا نژادبهرام رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: اینکه 73 درصد بودجه صرف هزینه جاری و 74 درصد بودجه مصارف غیر عمرانی باشد نیازمند توضیح است.
تهرام/9343/7244/ 1008

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شوراي شهر تهران سازمان ورزش حجت نظري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۷۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر قربانزاده بعد از ظهر پنج شنبه در نشست خبری شهردار و اعضای شورای شهر پیربازار اظهار کرد: با روی کار آمدن مدیریت جدید شهری، کار عمرانی و زیرساختی در پیربازار جان دوباره ای به خود گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر پیربازار به تشریح برخی از اقدامات صورت گرفته در این شهر پرداخت و بیان کرد: استقرار پایگاه اورژانس، تخریب ساختمان انتظامی و ساماندهی و تعیین تکلیف این عرصه، پیگیری جهت تعویض لوله‌های فرسوده و ترمیم شبکه انتقال آب، بهسازی پیاده روها و پیگیری جهت بازگشایی محورهای منتهی به پیربازار تنها بخشی از اقدامات در این شهر بوده است.

قربانزاده از تصویب ۲۱ میلیارد تومان اعتبار برای بودجه شهرداری در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: این مبلغ برای ادامه روند اجرای پروژه‌های زیرساختی و عمرانی پیربازار در صحن شورا به تصویب رسید.

وی با تاکید بر لزوم استقرار ادارات و نمایندگی‌های دستگاه‌های خدمات رسان در پیربازار افزود: تا استقرار کامل ادارات و نمایندگی‌ها، مدیریت شهری پیربازار برای رفاه حال شهروندان به مطالبات مردم از دیگر دستگاه‌ها رسیدگی می‌کند.

رئیس شورای اسلامی پیربازار از خرید ۳۰۰ لامپ روشنایی برای معابر این شهر خبر داد و اضافه کرد: اگر چه تهیه لامپ معابر بر عهده شهرداری نیست اما برای رفاه حال شهروندان زیباسازی شهری این اقدام توسط مدیریت شهری صورت گرفت.

قربانزاده با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های ورزشی پیربازار در دستور کار قرار دارد، گفت: احداث پارک و زمین ورزشی برای رفاه حال شهروندان به ویژه جوانان در پیربازار جزو برنامه‌های مهم مدیریت شهری است.

وی با اشاره به انسجام، همدلی و وفاق در مدیریت و پارلمان شهری پیر بازار افزود: مجموعه اعضای شورای شهر پیربازار تمام قد از عملکرد و فعالیت‌های شهردار جوان این شهر دفاع و حمایت می‌کند.

درب شورا و شهرداری پیربازار به روی همه باز است

«حسن دوستی» عضو شورای اسلامی پیربازار در این نشست با اشاره به فرصت ۱۰ ماهه مدیریت شهری در سال گذشته اظهار کرد: شهردار جوان پیربازار در سال گذشته کمتر از ۱۰ ماه فرصت داشت و در این بازه زمانی اتفاقات خوبی را برای شهر رقم زد.

وی با اشاره به مشکل آب شرب شهر پیربازار افزود: مدیریت شهری با کمک بسیج سازندگی سپاه اقدام مشترک مؤثری برای رفع مشکل اب شرب انجام دادند.

عضو شورای اسلامی پیربازار از تعویض ۲۰ کیلومتر لوله‌های فرسوده در این شهر خبر داد و اضافه کرد: گام‌های مثبتی برای رفع چالش آب شرب و ساماندهی شبکه آبرسانی پیربازار انجام شده و در حال انجام است.

دوستی با اشاره به وجود انسجام، وفاق و همدلی بین مدیریت و پارلمانی شهری پیربازار بیان کرد: مشارکت مردم، همراهی مسؤولان استان و شهرستان، نمایندگان رشت و همچنین نگاه تعاملی شهردار و اعضای شورای شهر رسیدگی به امورات شهری را تسهیل بخشیده است.

وی با بیان اینکه درب شورا و شهرداری پیربازار به روی همه باز است، افزود: شهروندان پیربازار هر زمانی اراده کنند می‌توانند با اعضای شورا و شهردار ملاقات و دیدار چهره به چهره داشته باشند.

این عضو شورای اسلامی شهر پیربازار از برپایی میز خدمات در شهرداری پیربازار خبر داد و اضافه کرد: مجموعه مدیریت شهری آماده برپایی میز خدمت برای سرعت بخشی به حل مشکلات شهروندان را دارد.

به گفته دوستی، اعضای شورای پیربازار یک دست و با قاطعیت حامی و پشتیبان شهردار توانمند و کاربلد این شهر برای انجام امورات شهری است.

توسعه شهری مهم‌ترین دغدغه مدیریت شهری است

«کمیل حسینی» نایب رئیس شورای اسلامی شهر پیربازار در این نشست با اشاره به قدمت و پیشینه این شهر اظهار کرد: پیربازار به دلیل سبقه تاریخی و همچنین همجواری با رشت می‌توانست خیلی زودتر به توسعه و پیشرفت دست یابد و یا اینکه به امکانات حداقلی برسد اما برخی کوتاهی‌ها در گذشته این توفیقات را از این شهر سلب کرده است.

وی با بیان اینکه توسعه شهری مهم‌ترین دغدغه مدیریت شهری است، افزود: استقرار اورژانس، آتش نشانی و تأمین برخی زیرساخت‌ها خیلی زودتر از اینها می‌توانست در پیربازار رقم بخورد اما نشد و با روی کار آمدن مدیریت جدید کارها گام گام به جلو پیش می‌رود.

نایب رئیس شورای اسلامی پیربازار با بیان اینکه بخش عمده‌ای از وقت شهرداری و شورا صرف تأمین زیرساخت‌های شهر شد، گفت: اگر زیرساخت‌های شهری در پیربازار در گذشته فراهم می‌شد قطعاً این روزها فکر و اندیشه مدیریت شهری روی برنامه‌های مهم‌تری معطوف می‌شد.

حسینی با بیان اینکه دبنال کالبد شکافی برای حل نشدن مشکلات نیستیم، اضافه کرد: اعضای شورا و شهردار به دنبال باز کردن گره مشکلات و موضوعات هستند.

افزایش ۴۵ درصدی درآمد شهرداری پیربازار

«مهرشاد پورنوروز» عضو شورای اسلامی شهر پیربازار هم در این نشست از درآمد ۱۴۰ میلیارد ریالی شهرداری پیربازار خبر داد و اظهار کرد: که نیمی از این میزان درآمد در بخش عمرانی و مابقی صرف هزینه‌های جاری شهرداری شد.

وی از افزایش ۴۵ درصدی درآمد شهرداری پیربازار در سال گذشته خبر داد و افزود: با توجه به عدم وجود درآمد پایدار برای شهرداری پیربازار جذب درآمد ۱۴۰ میلیارد ریالی رقم مثبتی به حساب می‌آید.

این عضو شورای پیربازار با تاکید بر لزوم اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی در این شهر بیان کرد: مدیریت شهری پیربازار در سال جاری دنبال رونق بخشی پروژه‌های عمرانی شهری هستند تا کم و کاستی‌ها در این بخش جبران شود.

پورنوروز با اشاره به اینکه ایجاد فضای تفریحی و تفرجگاهی در پیربازار مورد توجه است، گفت: احداث دو پارک تفریحی در شهر پیربازار جزو برنامه‌های مدیریت شهری در سال جاری است.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در توسعه و عمران شهری افزود: چشم انداز روشنی برای شهر پیربازار ترسیم شده است که با مشارکت مردم و همراهی و همدلی شورا و شهرداری تحقق پیدا می‌کند.

کد خبر 6088445

دیگر خبرها

  • عدم امنیت شغلی جامعه کارگری با قراردادهای شرکتی و کوتاه مدت
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • اسلحه واجب‌تر از نان شب؛ رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی
  • رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی در سطج جهانی
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران