Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شکایتی علیه دو خودروساز مطرح کیا و هیوندای ترتیب داده شده که به ادعای آن، این دو شرک کیسه‌های هوا ناکارآمدی را بر روی تولیدات خود نصب می‌کنند و این موضوع را به مشتریان اطلاع نمی‌دهند. بر اساس این ادعا، دو خودروساز کره‌ای، محصولات خود را در آمریکا ناقص تحویل خریداران داده و این موضوع جان این افراد را به خطر می‌اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت هیوندا آمریکای شمالی و کیا موتورز آمریکا، واحد کنترل کیسه هوا خودرو‌های خود را از دو تامین کننده آمریکایی TRW و ZF Friedrichshafen تهیه می‌کنند، به نظر می‌رسد محصولات این دو تامین کننده دارای مشکلاتی است و به خوبی عمل نمی‌کند، به این ترتیب کیسه‌های هوا به کار رفته در تولیدات کیا و هیوندای در آمریکا، دارای مشکل هستند.

سایت Autonews نیز به تازگی در گزارشی اعلام کرده که خریداران محصولات کیا و هیوندای در آمریکا، به این موضوع پی برده‌اند که کیسه‌های هوای خودروهایشان نقض فنی دارد و این دو شرکت خودرو‌ها را با این نقض فنی به مشتریان فروخته است. به نظر می‌رسد این مشکل در قسمت الکتریکی واحد کنترل کیسه هوا وجود دارد که در مواقع تصادف، به خوبی عمل نکرده و کارکرد کیسه هوا و حتی کمربند ایمنی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

شاکیان این پروندا اعلام کرده‌اند که در صورت دانستن این موضوع، محصولات کیا و هیودای را خریداری نمی‌کردند. مشکل کیسه هوا در مدل‌های کیا فورت و فورت کوپ ۲۰۱۳، کیا اپتیما تولید ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹، اپتیما هیبریدی تولید ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶، کیا سدونا ۲۰۱۴، هیوندا سوناتا و سوناتا هیبریدی تولید سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ دیده می‌شود. برطبق اعلام وکلای شرکت حقوقی Lieff Cabraser Heimann، کیا و هیوندای از این نقص مطلع بوده و این مورد می‌تواند برروی اعتبار و جریمه آن‌ها بی‌افزاید.

بیشتر بخوانید: طرح‌های جدید بیوک از آینده‌ای درخشان خبر می‌دهند

در متن این شکایت آمده:" ما همه انتظار داریم کیسه هوا و کمربند ایمنی خودرو در مواقعی که خود یا یکی از اعضای خانوادمان در حال رانندگی با وسیله نقلیه است به درستی کار کند. بزرگ‌ترین گناه دو شرکت ZF و TRW و سازندگان خودرو آن است که تنها دلیل استفاده از کمربند ایمنی و کیسه هوا، محافظت از جان سرنشیانان خودرو در هنگام رانندگی است، حال تولیدات ZF و TRW که در خودرو‌های کیا و هیوندای مورد استفاده قرار گرفته‌اند دقیقا بر خلاف این حرف عمل کرده و در هنگام تصادف کار نمی‌کنند. "

با این اوصاف باید صبر کرد و دید چه آینده‌ای در انتظار کیا و هیوندای و تامین کنندگان آن‌ها وجود دارد، این رسوایی در صورت تائید می‌تواند به فروش این دو شرکت در آمریکا و دیگر نقاط جهان صدمه فراوانی بزند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری اتومبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۷۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودک ربوده شده به آغوش خانواده بازگشت

سرهنگ عزت الله عبدلی نسب گفت: در پی تماس یک خانم با ۱۱۰ مبنی بر سرقت خودرو اش در یکی از خیابان‌های شهر بم در حالی که کودک ۴ ساله این شهروند هم داخل خودرو بوده به سرعت طرح مهار به تمامی واحد‌های انتظامی ابلاغ شد.  

وی افزود: بدین منظور تیم‌های گشت انتظامی تمامی محور‌های اصلی و فرعی را تحت کنترل درآورده و نهایتا واحد گشت کلانتری ۱۲ در کمتر از یک ساعت، خودروی سرقتی را به صورت رها شده در یکی از محله‌های شهر کشف کردند و کودک خردسال را به والدینش بازگرداندند.  

فرمانده انتظامی شهرستان بم تصریح کرد: فورا پس از این عملیات، سارقان فراری و سابقه دار با اقدام اطلاعاتی و پی‌جویی‌های ماموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۲ در مخفیگاهشان دستگیر شدند.  

وی با اشاره به اینکه ۲ سارق زمانی که این خانم را با خودروی معیوب کنار خیابان مشاهده می‌کنند، درصدد روشن کردن خودروی وی برآمدند و  اقدام به سرقت خودرو به همراه کودک خردسال درون آن می‌کنند، از شهروندان خواست: هیچ وقت خودروی خود را در حالت روشن ترک نکنند و در صورت معیوب شدن خودرو، به افراد غریبه اعتماد نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • برچسب نانویی هیوندای، خودرو را در تابستان ۱۰ درجه خنک‌تر می‌کند!
  • برچسب شیشه هیوندای در تابستان به دادتان می‌رسد!
  • حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)
  • تعلل کویرتایر در تحویل فروش های اینترنتی
  • لغو سفارش ساخت قطارهای مسافری به CRRC چین
  • سارقان خودرو را همراه کودک ربودند
  • انواع گیربکس اتوماتیک
  • کودک ربوده شده به آغوش خانواده بازگشت
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو به بهانه کمک
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو مادرش