Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سانا، یگان‌های ارتش سوریه، عصر دیروز حمله گروهک‌های تروریستی وابسته به جبهه النصره به‌سمت مناطق آزادشده و مراکز نظامی در محور «ابوالضهور» در حومه جنوب شرقی ادلب را دفع کردند و خسارت‌های جانی و مادی زیادی میان آنها به‌جای گذاشتند.

طبق این گزارش، تروریست‌های جبهه النصره در ادامه نقض توافق منطقه کاهش تنش، دو روستای «الکرکات» و «الحویز» در حومه شمال غربی حماه را هدف حملات موشکی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» ــ وابسته به معارضان ــ اعلام کرد که درگیری‌های خونینی میان گروه‌های مسلح از یک‌سو و نیروهای دولتی از سوی دیگر، در محور «حرش الکرکات» در حومه شمالی غربی حماه در جریان بود.

این مرکز تصریح کرد، این درگیری‌ها بعد از پیشروی ارتش در برخی مناطق «الحرش» به‌وقوع پیوست که به‌دنبال آن، گروه‌های تروریستی مراکز تجمع نیروهای دولتی را هدف حمله قرار دادند.

در تحولی دیگر، ارتش ترکیه روز گذشته تجهیزات نظامی جدیدی را در مرزهای مشترک خود با سوریه مستقر کرد.

خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی) گزارش داد، این تجهیزات نظامی، که شامل یگان‌هایی از نیروهای ویژه است، از برخی پایگاه‌های نظامی در سرتاسر ترکیه عازم شهرستان «قیریق خان» در استان جنوبی «هاتای» شدند.

از سوی دیگر طبق اعلام «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، نیروهای اطلاعاتی ترکیه و گروه‌های شورشی سوری همپیمان با آنکارا، بیش از 600 تن از کُردهای «عفرین» را که سال گذشته به‌دست این عناصر بازداشت شده‌اند، به مکانی نامعلوم انتقال داده‌اند.

این مرکز به‌نقل از منابعی موثق تصریح کرد، عملیات انتقال این زندانیان از زندان «سجو» واقع در منطقه «اعزاز» در حومه شمالی حلب به مکانی نامعلوم انجام شده است.

به‌گفته منابع مذکور، این عملیات هفته گذشته در چند مرحله انجام شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۸۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از گوشی آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی ممنوع شد

کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری استریت تایمز گزارش داد که ارتش کره جنوبی استفاده از گوشی تلفن همراه آیفون را برای پرسنل نظامی این کشور ممنوع و دلیل آن را عدم انطباق دستگاه‌های آیفون با محدودیت‌های مشخص شده در سند امنیت دفاع ملی ارتش این کشور برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه و نشت اطلاعات حساس از طریق ضبط صدا اعلام کرده است.

استریت تایمز این خبر را به نقل از گروهی از افسران ارتش بدون ذکر مشخصات‌ آنها نقل کرده است.

این رسانه مدعی است که تصمیم برای ممنوعیت آیفون در ارتش از جلسات مشترکی گرفته شده که توسط ستاد ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی برگزار شده است.

همچنین پایگاه خبری the defense post که اخبار حوزه‌های نظامی و فناوری را منتشر می‌کند، با ذکر این خبر اعلام کرد اگر این ممنوعیت در همعه واحدهای نظامی اجرا شود، حدود ۵۰۰ هزار پرسنل ارتش کره جنوبی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

در سند منتشره توسط استریت تایمز، علاوه بر ممنوعیت استفاده از گوشی‌های آیفون آمریکایی در ارتباطات رسمی، هرگونه استفاده از آیفون در ارتباطات غیررسمی مانند تماس‌های تلفنی خصوصی در داخل ساختمان‌های نظامی هم ممنوع شده است.

استریت تایمز آورده است: این ممنوعیت بطور آزمایشی در شهر گیریونگ برای نیروهای ارتش در حال اجرا است و احتمالا همه واحدهای دیگر در سراسر کره جنوبی را شامل می‌شود و علاوه بر تلفن همراه، ساعت‌های هوشمند هم ممنوع می‌شود.

اجرای آزمایشی این طرح در گیریونگ به‌دلیل اهمیت بالای این شهر در وجود ستاد ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی در آن با حدود ۱۰ هزار پرسنل است.

استریت تایمز به‌ نقل از منابع خود تصریح کرده است، گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید از جمله شرکت سامسونگ، از این ممنوعیت مستثنی خواهند شد و در این سند به صراحت آمده است که «آوردن آیفون‌ها کاملاً ممنوع خواهد بود».

وزارت دفاع ملی کره برنامه امنیتی برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه در مراکز نظامی را در آگوست ۲۰۱۳ برای کاهش خطر نشت اطلاعات معرفی کرد و دستور استفاده از این برنامه امنیتی در مراکز نظامی از سال ۲۰۲۱ برای همه پرسنل تمدید شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • استفاده از گوشی آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی ممنوع شد
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • ارتش کره جنوبی به دنبال ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟