Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@03:20:55 GMT

درباره گران‌ترین هنرمند زنده دنیا بیشتر بدانید + تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۸۳۸۲

درباره گران‌ترین هنرمند زنده دنیا بیشتر بدانید + تصاویر

به گزارش ایسنا، «جف کونز» پیش از این برای ساخت مجموعه مجسمه‌های بادکنکی حیوانات و گل به شهرت جهانی رسیده بود. جدیدترین اثر او «خرگوش فولادی» اخیراً در حراجی «‌کریستیز» به قیمت ۹۱ میلیون دلار فروخته شد و بار دیگر نام او را سر زبان‌ها انداخت.

«‌سگ بادکنکی» (قرمز) که یکی از معروف‌ترین آثار هنری وی محسوب می‌شود تنها یکی از چندین اثر هنری «جف کونز» در دسته آثار هنری بادکنکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سگ بادکنکی قرمز در سال ۲۰۱۴ به قیمت ۵۸ میلیون دلار فروخته شد و در آن زمان یک رکورد برای فروش آثار هنری رقم زد.

سگ بادکنکی (قرمز) - قیمت فروش: ۵۸ میلیون دلار

 

«خرگوش فولادی» یکی از چندین اثر خلق شده «جف کونز» در دسته آثار هنری فولادی است. او پیش از این در سال ۱۹۸۶ نزدیک به هشت مجسمه فولادی دیگر خلق کرد.

 

یکی از آثار مجموعه فولادی سال ۱۹۸۶

خرگوش، میمون وقو بادکنکی - قیمت فروخته شده ۵۵ هزار دلار

 

در سال ۲۰۱۷ مجموعه آثار هنری او با نام‌های خرگوش بادکنکی، قو بادکنکی و میمون بادکنکی در مجموع ۵۵ هزار دلار فروخته شد.

در سال ۲۰۱۴ نیز موزه ویتنی هنر آمریکایی هر چهار طبقه خود را به نمایش آثار هنری «جف کونز» اختصاص داد.

در کنار نمایش آثار این هنرمند در موزه‌های مختلف، برخی از آثار هنری او از جمله «گل‌های بادکنکی» در معابر عمومی همچون مرکز تجارت جهانی نیویورک واقع شده‌اند.

 

گل بادکنکی - ارزش برآوردشده حدود ۲۵ میلیون دلار

 

اما آثار هنری این هنرمند همواره با انتقاداتی همراه بوده است‌. برای مثال «‌روزالیند کراوس»، منتقد هنری معروف آثار «جف کونز» را نفرت‌آور خوانده است.

با این حال برخی منتقدان و کارشناسان هنر «جف کونز» را یکی از تاثیرگذارترین هنرمندان معاصر می‌شناسد.

 

در ادامه تصاویر برخی از آثار هنری مشهور «جف کونز» را مشاهده می‌کنید:

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۸۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنده یاد آتیلا پسیانی خالق خاطرات دهه شصتی‌ها بود

آتیلا پسیانی که با بازی در «محله بر و بیا» خالق خاطرات دوست‌داشتنی برای دهه شصتی‌ها بود، در تمامی سال‌های بلند فعالیت هنری خود در گونه‌های رنگارنگِ جدی تا کمدی به ایفای نقش پرداخت، نقش‌هایی که نمود آن‌ها در فیلم‌های بسیاری پیدا بود.

«کشتی آنجلیکا»، «دو فیلم با یک بلیت»، «مسافران»، «خاکستر سبز» و «روز شیطان» از جمله آثاری بود که او از میانه دهه شصت تا سال ۷۳ در آن‌ها نقش‌آفرینی کرد. تا بعد از آن نوبت به همکاری با رسول ملاقلی‌پور و تهمینه میلانی در فیلم‌هایی چون «هیوا»، «دو زن» و «نسل سوخته» برسد. بعد از آن بود که در حوالی سال ۸۰ نوبت به همکاری‌اش برای بازی در آثار فریدون جیرانی و کمال تبریزی در فیلم‌های «آب و آتش»، «شام آخر» و «گاهی به آسمان نگاه کن» رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

فرزاد موتمن که آتیلا پسیانی سابقه بازی در دو فیلم او به نام‌های «آخرین‌بار کی سحر را دیدی» و «صداها» را دارد، بازی این هنرمند عرصه‌های سینما، تئاتر و تلویزیون را تکنیکی و با تمرکزی بالا در صحنه می‌خواند که قادر بود نقش‌های پیچیده و روان‌شناختی را به گونه‌ای ادراک‌پذیر ایفا کند.

گرچه «کما»‌ی آرش معیریان فیلمی در ژانر کمدی به‌شمار می‌رفت، اما پسیانی ایفاگر نقش جدی در آن بود تا در «اسپاگتی در ۸ دقیقه» توانایی‌های بازی در زمینه کمدی را نیز به رخ بکشد. بازی در «آتش بس»، «پاداش سکوت»، «یک عاشقانه ساده»، «پل چوبی»، «نیمه شب اتفاق افتاد»، «غلامرضا تختی» و «سیانور» را از جمله دیگر نقش‌آفرینی‌های به یاد ماندنی این بازیگر فقید می‌توان خواند.

آتیلا پسیانی که آخرین نقش‌آفرینی او بازی در مجموعه «بی‌گناه» به کارگردانی مهران احمدی بود، بعد از مدتی مبارزه با بیماری سرطان، در میانه نخستین ماه پاییزی سال ۱۴۰۲ دیده از سرای ناپایدار فرو بست.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • سریال نون خ ترادژی زندگی هنرمند سیستانی شد
  • زنده یاد آتیلا پسیانی خالق خاطرات دهه شصتی‌ها بود
  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟
  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز
  • معرفی 10 مورد از نژاد های خرگوش خانگی در دنیا (+عکس)
  • 10 خبر خوشی که به مذاق دشمنان خوش نیامد | از آخرین دستاوردهای کشور بیشتر بدانید
  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد