Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@19:54:46 GMT

جمع‌آوری ۷۵۰ میلیون تومان زکات مستحبی در صومعه‌سرا

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۸۷۴۳

جمع‌آوری ۷۵۰ میلیون تومان زکات مستحبی در صومعه‌سرا

حجت‌الاسلام افسرده با بیان اینکه در سال گذشته، ۷۵۰ میلیون تومان زکات مستحبی در شهرستان جمع‌آوری شد گفت: این زکات شامل ماهی، برنج، سبدکالا، ساخت واحد مسکونی توسط خیرین و .. بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «حجت‌الاسلام علی افسرده» ظهر امروز(یک‌شنبه، 29اردیبهشت) در جلسه ستاد زکات شهرستان صومعه‌سرا اظهار کرد: در قرآن کریم سی و دو بار کلمه زکات و برکت به کار برده شده و خداوند ۲۴ بار کلمه زکات را در کنار نماز به کار برده که این امر نشان از اهمیت زکات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول زکات صومعه‌سرا با بیان اینکه در سال 97، 750 میلیون تومان زکات مستحبی در شهرستان جمع‌آوری شده است، افزود: این زکات شامل ماهی، برنج، سبدکالا، ساخت واحد مسکونی توسط خیرین و .. بوده است.

 

وی، میزان جمع‌آوری زکات فطریه در سال گذشته را 250 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: از 75 روستا زکات مستحبی و فطریه گرفته و ثبت و ضبط می‌شود.

 

حجت‌الاسلام افسرده تصریح کرد: طبق ابلاغیه‌ای که از استان برای شهرستان آمده باید 450 میلیون تومان زکات فطریه و 650 میلیون تومان زکات مستحبی در سال جاری در صومعه‌سرا جمع‌آوری شود.

 

مسئول زکات صومعه‌سرا با بیان اینکه در سال 97، 38 نفر از عاملین برتر زکات شهرستان تجلیل شدند زیرا کمک‌های ویژه‌ای به نیازمندان انجام داده بودند، خاطرنشان کرد: در زمینه جمع‌آوری زکات فطریه فقط موسسه‌هایی که مجوز جمع‌آوری فطریه را دارند می‌توانند اقدام به این کار در سطح شهرستان کنند.

 

وی با بیان اینکه این مجوز از سوی دبیرخانه کمیته امداد شهرستان صادر می‌شود، اظهار کرد: تمامی صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطریه در شهرستان صومعه‌سرا به صورت متحدالشکل است.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان قرآن نماز جمعه خبرگزاری شبستان قرآن کریم موزه مجلس مسجد سبک زندگی اسلامی جمع آوری زکات فطریه زکات فطریه زکات مستحبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۸۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در مسجد جامع گوراب زرمیخ با بیان اینکه بالاترین ارزش‌ها نزد خداوند شهادت است گفت: یادواره شهدا فرصت مناسبی برای تبیین افکار و آرمان های شهدا به نسل جوان است.

بهروز جلائی با اشاره به اینکه راه شهدا راه انبیاء، اولیا و مردان الهی است افزود: وصیت نامه شهدا پر از معنویت و درس زندگی برای همه ما است و پیام شهدا به ما حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و پیروی از ولایت و رهبری است.
سردار شهید سیدمعروف ایرانی فرمانده گروهان حق از گردان سلمان لشگر ۱۶ قدس گیلان در سال ۶۷ در منطقه ماووت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
در پایان مراسم لوح سپاس و تندیس یادواره شهدا به خانواده شهید سیدمعروف ایرانی اهدا شد.

دیگر خبرها

  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه