Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@04:47:41 GMT

کیفرخواست متخلفان کلینیک چشم پزشکی تابان قم صادر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۹۶۶۷

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، 31 فروردین ماه 11 نفر از افرادی که به چشم پزشکی تابان قم مراجعه کرده بودند، دچار مشکل بینایی شده که متاسفانه در این حادثه 11 نفر آنها دچار مشکل شدند.
بعد از شکایات صورت گرفته به سازمان نظام پزشکی استان قم، این سازمان وارد عرصه شد و اقدام به بررسی پرونده‌ها کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید حسن عادلی امروز در جمع خبرنگاران گفت: گزارش این مرکز چشم پزشکی 5 اردیبهشت به سازمان نظام پزشکی گزارش شد که در تاریخ 8 اردیبهشت ماه تمامی اتاق های عمل این مرکز پلمب شدند.
رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم افزود: بررسی ها نشان داد که عفونت ها با یک میکروب فرصت طلب در اتاق عمل، باعث آسیب دیدگی و کم بینایی و حتی نابینایی بیماران شده است.
وی در حال حاضر پنج پرونده در دادسرا تشکیل و سه پرونده نیز به هیئت بدوی ارسال شده است که دفاعیات متهمان نیز گرفته شده و کارشناسان نظام پزشکی در حال پیگیری موضوع هستند.
عادلی تصریح کرد: طبق بررسی ها امیدواریم که تا آخر این هفته بتوانیم نتیجه کلی پرونده‌ها را اعلام و کیفرخواست را صادر کنیم که حتما به اطلاع مردم رسانده می‌شود.
رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم با اشاره به حساسیت‌های ایجاد شده در استان در خصوص این پرونده گفت: این حساسیت‌ها به جا بود و هم دانشگاه علوم پزشکی قم، هم نظام پزشکی و هم مسئولان استان پیگیر موضوع بودند و امیدواریم که پرونده به خوبی دنبال شود.
وی با اشاره به خطای پزشکی در دنیا گفت: این موضوع یک اتفاق شایع در تمام دنیاست و در کشوری مثل آمریکا سومین عامل مرگ، خطای پزشکی است، البته باید سیستم اصلاح شده و هدف ما نیز غیر از اینکه بتوانیم از حقوق بیماران دفاع کنیم، این است که بتوانیم عواملی که باعث بیماری شده‌اند را شناسایی و با برخورد، از بروز اتفاقات مشابه جلوگیری کنیم.
وی گفت: البته نکته مهم این است که رسیدگی به این اتفاق باید به گونه ای باشد که به سیستم بهداشت و درمان و اعتماد مردم خدشه ای وارد نشود، چرا که این امر بروز مشکلات بسیاری خواهد شد. عادلی استان قم را یک استان مهم در امر گردشگری سلامت توصیف کرد و گفت: در این زمینه نیز باید مراقب باشیم که به این موضوع خدشه ای وارد نشود و از سویی نیز مراکزی که در راستای خدمات رسانی به گردشگران و توریست ها تلاش می کنند، ضربه ای به این امر مهم وارد نسازند.
رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم در پاسخ به این سوال که آیا تخلیه چشمی صورت گرفته است گفت: هیچ تخلیه چشمی صورت نگرفته و هیچ حکمی نیز در مورد هیچ فرد و یا کلینیک صادر نشده است. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قم چشم پزشکی نظام پزشکی قم علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۹۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه، گفت: در سال گذشته ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی استان کرمانشاه منجر به محکومیت شد. - اخبار استانها -

سلیم خانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: بیش از 70 درصد پرونده‌های قصور پزشکی در سازمان نظام پزشکی و مابقی در پزشکی قانونی استان بررسی می‌شود.

وی عنوان کرد: تعداد پرونده‌های قصور پزشکی که به پزشکی قانونی ارجاع شده در سال 1401، 43 مورد بوده که 18 مورد منجر به محکومیت و 25 مورد تبرئه شده است.

خانی گفت: در سال گذشته نیز 34 پرونده قصور پزشکی به پزشکی قانونی استان ارجاع شده که 26 مورد محکوم و هشت مورد نیز تبرئه شده است.

وی افزود: قصور پزشکی به چهار شکل بی‌مبالاتی، بی‌احتیاطی، عدم مهارت و عدم رعایت نظامات دولتی ممکن است اتفاق بیفتد، بی‌مبالاتی یعنی کارهایی که یک پزشک یا درمانگر باید در روند درمان برای بیمار انجام دهد اما انجام نداده است که شدیدترین نوع قصور است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: برخی از عوارض بعد از درمان یا جراحی‌ها جزء عوارض شناخته شده بعد از روند درمان هستند و زمانی منتسب به قصور است که کادر درمان همه اقدامات درمان را برای بیمار انجام نداده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از سال جاری اعمال می‌شود
  • محکومیت ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه
  • بودجه ۱۰ هزار میلیاردی فوق‌العاده خاص نظام سلامت
  • قتل مسلحانه پزشک ماهشهری؛ کیفرخواست صادر شد
  • صدور کیفرخواست پرونده قتل پزشک ماهشهری
  • صدور کیفرخواست برای‌ متهم قتل پزشک ماهشهری
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • عقب‌ماندگی تعرفه‌های پزشکی نسبت به رشد قیمت تمام شده خدمات
  • کیفرخواست متهم قتل یک پزشک در بندرماهشهر صادر شد