Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@15:04:48 GMT

امام جمعه همدان: ستاد دیه نیازمند منابع درآمدی پایدار است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۹۶۷۵

امام جمعه همدان: ستاد دیه نیازمند منابع درآمدی پایدار است

همدان - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: ستاد دیه برای آزادی شمار زیادی از زندایان نیازمند منابع درآمدی پایدار است.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثقی روز یکشنبه در دیدار اعضای هیات امنای ستاد دیه همدان با وی اظهار داشت: بخشی زیادی از مشکلات مددجویان را می توان با بهره گیری از منابع مالی پایدار رفع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برخی از ارگان ها گاهی مواقع درآمدها و منابع پایداری دارند که ضرورت اجتماعی آنها به اندازه ستاد دیه نیست.
امام جمعه همدان با بیان اینکه ستاد دیه یک سنت حسنه است که باید قدر آن را بدانیم اضافه کرد: نگرش دین مبین اسلام به زندانی یک نگرش حداقلی است و در فرهنگ اسلام اصل بر این است که زندانی وجود نداشته باشد.
حجت الاسلام شعبانی موثقی بیان کرد: مجموعی از آسیب های اجتماعی پس از زندانی شدن فرد، در بیرون از زندان ایجاد می شود.
وی ادامه داد: در فقه اسلامی، ردیف بودجه هایی برای رفع مشکلات زندانیان پیش بینی شده است و هر نهادی در این زمینه مسئولیت هایی را عهده دار است.
امام جمعه همدان تاکید کرد: صندوق تامین خسارت های بدنی باید فعال تر از گذشته عمل کند تا راننده ای بعلت نداشتن بیمه نامه پس از بروز سانحه رانندگی راهی زندان نشود.
مدیرعامل ستاد دیه همدان نیز در این جلسه گفت: 2 هزار و 884 زندانی جرائم غیرعمد با یک هزار و 713 میلیارد ریال بدهی طی 10 سال گذشته در این استان آزاد شدند.
یداله روحانی منش افزود: هم اینک 369 زندانی جرائم غیر عمد در زندان های این استان محبوس هستند که 320 جلسه با شاکیان برای کسب رضایت، در سال گذشته برگزار شد.
وی شاکیان پرونده ها را یکی از بزرگترین حامیان ستاد دیه دانست و افزود: 50 درصد بدهی زندانیان توسط شاکیان بخشیده شده است.
مدیرعامل ستاد دیه همدان ابراز امیدواری کرد: در زمینه اختصاص 100 هزار ریال توسط هر عضو خانواده برای آزادی زندانیان فرهنگسازی صورت گیرد.
روحانی منش یادآوری کرد: 302 زندانی جرائم غیر عمد با بدهی 247 میلیارد ریال سال گذشته از زندان های این استان آزاد شدند.
7526/2090

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی ستاد دیه امام جمعه درآمد پایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۹۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه شهر همدان بیان کرد: عمل به تقوا در بین مسئولان به معنای انجام دادن وظایف قانونیشان است.

وی ادامه داد: روند عفاف و حجاب در طول یک سال و نیم گذشته، سبب نگرانی شدید خانواده‌ها شده است.

شعبانی افزود: فارغ از هر نوع دیدگاهی، همه خانواده‌ها بر این باور هستند که رها کردن این فضا به ضرر همه جامعه است.

وی تصریح کرد: واقعیت اجتماعی نشان می‌دهد استمرار این مسیر باعث آسیب همگانی در جامعه می‌شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در مدت انجام طرح نور، تأثیرات خوبی را در سطح جامعه شاهد هستیم، گفت: باید از کسانی که از پلیس تذکر گرفتند و به آن تمکین کردند و فرهیختگی از خود نشان دادند، تشکر کنم.

شعبانی با اشاره به اینکه در عرصه حجاب و عفاف نیازمند اقناع سازی هستیم، اظهار کرد: بالغ بر ۲۷ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت دارند و پلیس آخرین مرحله است

وی اضافه کرد: دولت، قرارگاه عفاف و حجاب و نهادهای فرهنگی گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی در عرصه حجاب و عفاف را ارائه دهند.

شعبانی با اشاره به اینکه نظارت بر بازار پوشاک یکی از ضرورت‌هاست، گفت: در روابط بین الملل شرق و غرب تفاوتی ندارد، مهم حرکت در مسیر منافع اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه اگر این توافق نامه‌ها اجرایی شود، چالش جدی برای تحریم‌ها خواهند بود، افزود: دولت اجرایی شدن توافق‌نامه‌ها را با تمام توان پیگیری کند.

امام جمعه همدان با اشاره به مردم باید اثرات این سفرها و قراردادها را در زندگی روزمره خود ببینند، گفت: امروز وظیفه مسئولان و متولیان، حمایت از کارگران و جامعه کارگری است.

شعبانی ادامه داد: حمایت از جامعه کارگری تنها افزایش چند درصدی حقوق نیست، چرا که با وجود تورم کارگر از تورم عقب می‌ماند و مهم طراحی ساز و کار اقتصادی مناسب است.

وی با بیان اینکه باید از کارفرما حمایت شود تا او هم بتواند از کارگر حمایت کند، گفت: تجمعات دانشجویان بر علیه نسل کشی کودکان در غزه در کشورهای مدعی حقوق بشر، با هجوم پلیس به آن‌ها همراه شده است.

امام جمعه همدان بیان کرد: زمانی که عده‌ای به صورت مسلح قصد براندازی کشوری را دارند، این کشورها دم از حقوق بشر می‌زنند، اما در برابر دانشجویان کشور خودشان چنین رفتارهایی انجام می‌دهند.

شعبانی با اشاره به اینکه مدعیان دروغی حقوق بشر، آبروی شعار آزادی بیان را برده‌اند، گفت: اقدامات یک روحانی در سریال مشاور، می‌تواند به الگویی برای مساجد سراسر کشور و معرفی مسجد به عنوان محور حل مشکلات مردم تبدیل شود.

کد خبر 6089160

دیگر خبرها

  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی