Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- معاون امور هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران بر ضرورت تعامل و هم افزایی دستگاه های فرهنگی تاکید کرد و گفت: این هم‌افزایی زمینه توسعه را فراهم و موجب ارتقای برنامه های فرهنگی می شود.

به گزارش ایرنا، محمد حسین اسمعیلی روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند با اشاره به روند اختصاص اعتبارات فرهنگی به شهرستان ها، به ایرنا گفت: با توجه به فصول اعتبارات استان تهران، بخشی از اعتبارات کلی اداره کل به حوزه فرهنگی و هنری اختصاص می یابد که به دلایل مختلف همچون تنگناهای اقتصادی امکان پوشش کافی را در این خصوص نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: آنچه می تواند در حوزه اعتبارات، ادارات فرهنگ و ارشاد استان را حمایت کند، انجمن های فرهنگی و هنری و حمایت نهادهایی همچون شهرداری ها و سایر نهادها است که نقش آنان در رفع کمبودهای حوزه فرهنگ و هنر تاثیرگذار است.
این مقام مسئول با بیان اینکه با وجود مشکلات حوزه اعتباری، شاخص های فرهنگی در استان و شهرستان های استان تهران ارتقا یافته است، بیان داشت: یکی از برگه های برنده اداره کل استان وجود 90 انجمن هنری است که توانسته با انجام فعالیت های فرهنگی گام های مثبتی بردارند.
معاون امور هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره کل ارشاد استان تهران همچنین در ادامه با اشاره به جایگاه مدیریت در حوزه فرهنگ با هدف حمایت، هدایت و نظارت نیز گفت: مدیریت در بخش فرهنگ و هنر با سایر مدیران دیگر نهادها و ارگان ها متفاوت است چرا که نگرش نسبت به جایگاه فرهنگ و مدیریت راهبردی و استراتژیک در این مقوله مدنظر می باشد.
اسمعیلی ضمن تشکر از زحمات محمود پور دیوان بیگی مقدم رئیس سابق اداره ارشاد دماوند و ضمن تبریک به غلامرضا عبدالله بیگی رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان، افزود: سیاست اداره کل استفاده از نیروهای بومی هر شهرستان است که تاکنون 99درصد از ادارات استان از نیروهای بومی بهره مند هستند.
همچنین وی در خصوص اقدامات اداره کل ارشاد استان تهران به سیل زدگان به ایرنا گفت: با توجه به اینکه اداره کل ارشاد استان بعنوان معین فرهنگی استان خوزستان معرفی شده، طی هماهنگی های صورت گرفته گروه های فرهنگی و هنری از اردیبهشت سال جاری به این منطقه اعزام شده اند.
این مقام مسئول ادامه داد: برنامه های شاد و مفرح این نهاد برای کودکان و نوجوانان می باشد که شامل سرود، موسیقی، تئاتر، گروه های هنری و ... است؛ همچنین اهدا کتاب به سیل زدگان توسط این نهاد انجام گرفت.
همچنین فاطمه فرزام، معاون اداری، مالی و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان دماوند نیز در این جلسه ضمن تشکر و تبریک به رئیس سابق و جدید اداره فرهنگ و ارشاد دماوند، گفت: مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به نوع فعالیت و جامعه هدفی که دارد، بسیار سخت است زیرا توقعات بالا بوده و عملکرد باید بدون هیچگونه کوتاهی صورت گیرد.
وی ادامه داد: سیاست فرماندار شهرستان دماوند حمایت از مدیران بومی منطقه است که امید است این نهاد نیز در راستای سیاست دولت و اعتلای فرهنگ شهرستان گام های موثرتری بردارد.
لازم به ذکر است، محمود پوردیوان بیگی مقدم 5 سال مسئولیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان را برعهده داشت و هم اکنون نیز غلامرضا عبدالله بیگی با داشتن سابقه 24 ساله در این نهاد، مسئولیت هایی همچون مسئول روابط عمومی و تبلیغات، مسئول اداری و مالی، معاون رئیس اداره ارشاد دماوند و مسئول حراست این نهاد را برعهده داشته است.
تهرام/7246//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي توديع و معارفه تقويت بخش فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۹۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی

رضا نصیرزاده مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی با علیرضا نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، رضا نصیرزاده مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی با علیرضا نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دیدار و گفتگو کرد.

نصیرزاده در این دیدار با تأکید بر اینکه بسیج دانشجویی آماده همکاری‌های بیشتر با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: شبکه دانشجویان در سطح دانشگاه‌ها از ظرفیت عظیمی برخوردار است و می‌توان از این ظرفیت براساس توامندی‌های آنان در راستای افزایش هر چه بهتر تولیدات فرهنگی و اثرگذاری بیشتر دربستر فضای مجازی استفاده نمود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه ارتباط با تشکل‌های دانشجویی باید بیشتر شود، افزود: باید برای دانشجویان برنامه داشت و آنان را در فعالیت‌های فرهنگی و تولیدات رسانه‌ای دخیل کرد.

وی با بیان اینکه باید کار جدی و مبنایی برای دانشجویان داشته باشیم، افزود: بسیج دانشجویی باید به عنوان رکن اصلی بین تشکل‌های دانشجویی در بحث فرهنگ و هنر باشد.

نوروزی با تأکید بر ضرورت توجه به جهاد تبیین، اظهار کرد: در جهاد تبیین، آموزش و تربیت امری مهم است که این آموزش‌ها باید در محیط دانشگاه و فضای مجازی به صورت مستمر صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • تذکر رهبر انقلاب درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد /سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • تذکر رهبر انقلاب به درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد /سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند