Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، کیخسرو چنگلوایی امروز شنبه در جلسه شورای کشاورزی استان اظهار کرد: بر اثر سیل و طوفان سال گذشته و فروردین ماه سال جاری 60 هزار هکتار از مزارع گندم استان معادل حدود 700 هزار تن از گندم از بین رفت که شامل 40 درصد اراضی آبی و 28 و نیم درصد سطح زیر کشت اعم از اراضی آبی و دیم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او گفت: علیرغم شدت خسارات، خرید گندم در سال جاری نسبت به  سال زراعی گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: 32 درصد از سطح زیر کشت کلزای آبی بر اثر خسارات سیل و طوفان از بین رفت.

چنگلوایی بیان کرد: با این وجود تا کنون خرید این محصول 39 درصد افزایش داشته و پیش بینی می شود تا پایان فصل خرید حدود 50 درصد افزایش خرید را شاهد باشیم.

او با اشاره به همزمان بودن برداشت محصولات چغندرقند، پیاز و جو در محدوده زمانی دو ماهه، اضافه کرد: 45 درصد شکر کشور در خوزستان تولید می شود و  با توجه به اینکه بر اثر سیل، گرما و تاخیر در زمان برداشت، حدود 50 درصد ظرفیت تولید از بین رفته باید از ظرفیت محصول چغندرقند استان نهایت بهره برداری را کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به پیگیری های انجام شده به منظور کشت برنج در استان بیان کرد: با توجه به شرایط اراضی پس از سیل و اقتصادی بودن این محصول همچنین برداشت برنج در بازه زمانی کوتاه این محصول برای برنج کاران استان دارای اهمیت فراوانی است.

چنگلوایی در پایان مبارزه جدی با دلالان محصول گندم استان را بسیار مهم دانست و تصریح کرد:  طبق دستور مقام معظم رهبری این موضوع با همکاری همه دستگاه های مربوطه باید پیگیری شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خبرنگار: مهدی ربیع

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۹۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،علی ابوالحسنی با اشاره به اهمیت تولید محصول سالم با اجرای مدیریت تلفیقی محصول سالم در شالیزارها، اظهار کرد: در سال زراعی جاری، طرح تولید برنج سالم به روش مدیریت تلفیقی محصول (ICM) در 5 هکتار اراضی شالیزاری شهرستان رامسر در حال اجرا است. 

وی به برگزاری دوره آموزشی و ترویجی مدیریت تلفیقی محصول برنج  (ICM) در این شهرستان اشاره کرد و افزود: این دوره آموزشی در راستای اجراي طرح مديريت تلفيقي برنج (ICM) و داشتن برنجی سالم با کمترین میزان سم، با توجه به شروع فصل کشت برگزار و به کشاورزان توصیه شد در اسرع وقت نسبت به نصب تله‌هاي نوري (لامپ، فانوس و ...) برای  جمع‌آوري و شكار پروانه‌هاي نسل زمستان‌ گذران آفت كرم‌ ساقه خوار برنج اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامسر یادآور شد: این شهرستان دارای 500 هکتار اراضی شالیزاری است.

دیگر خبرها

  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • قیمت جدید برنج اعلام شد
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید ۳۸ هزار تن کلزا در خوزستان
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • عرضه هزار و ۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا