Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@02:19:16 GMT

بزرگترین انتخابات پارلمانی جهان پایان یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۱۰۳۲

بزرگترین انتخابات پارلمانی جهان پایان یافت

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه امروز یکشنبه از بسته شدن آخرین حوزه‌های رأی‌گیری در هند و پایان شش هفته انتخابات پارلمانی در این کشور خبر داد.

انتخابات پارلمانی هند که از آن به عنوان بزرگترین انتخابات مجلس جهان نام می‌برند از شش هفته پیش با گشایش ۹۱ حوزه انتخابی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این انتخابات بیش از ۹۰۰ میلیون نفر واجد شرایط رای بودند.

شایان ذکر است، هفدهمین دوره انتخابات بزرگ پارلمانی در حالی در هند برگزار شد که طی پنج سال گذشته نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور، که برخی وی را به اتخاذ سیاست‌های عوام‌پسندانه و رویکرد‌های ملی‌گرایانه به نفع هندو‌ها متهم می‌کنند، قدرت را در دست داشته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هند انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۱۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم

وزیر کشور گفت: برای اولین بار در کشور، مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، به صورت گسترده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد وحیدی درباره برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در تهران برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در وزارت کشور وجود دارد. در هشت حوزه انتخابیه که دو نماینده یا بیشتر باید انتخاب شوند، انتخابات را تمام الکترونیکی برگزار می‌کنیم که بزرگ‌ترین حوزه در تهران است که باید ۱۶ نماینده انتخاب شوند. شعب اخذ رأی و سامانه‌های اخذ رأی مشخص شده است. در دور اول انتخابات در چهار حوزه انتخابیه، انتخابات تمام الکترونیکی برگزار شد، اما برای اولین بار این انتخابات در این گستردگی اجرا می‌شود و تحول مهمی در حوزه اخذ رأی است.

وی درباره کوتاه شدن زمان شمارش آرا در انتخابات تمام الکترونیکی، گفت: در اخذ رأی الکترونیکی آمار در همان جا داده می‌شود. در دور اول که‌در چهار حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار شد، ساعت یک یا دو نصف شب آرای آن حوزه‌ها جمع بندی و مشخص شد.

وحیدی خاطر نشان کرد: آموزش رأی دادن الکترونیکی قرار است به مردم از طریق صداوسیما و به صورت حضوری در مراکز جمعیت به مردم داده شود که در روزهای آینده شدت بیشتری می‌گیرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 750264

دیگر خبرها

  • هفته فرهنگی شهرستان زرندیه
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود
  • آمریکا بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی است
  • یوروویژن ۲۰۲۴ زیر سایه تهدیدات تروریستی؛ همه آنچه باید درباره بزرگترین رویداد موسیقی زنده جهان دانست
  • بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان افتتاح شد
  • آمریکا بزرگترین طاغوت جهان است
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور معاون رييس جمهور/همت ۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین
  • آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر
  • اخبار انتخاباتی در هفته‌ای که گذشت چه بود؟