Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، نعیم خواجه حیدری، یک فعال حوزه کشاورزی در گفتگو با نوداقتصادی، و در رابطه قیمت محصولات کشاورزی مانند پیاز در کشور گفت: تقاضای هر کیلو پیاز از سوی کشور عراق حدود 10 تا 15  هزار تومان است، در صورتی که ما الان کیلویی 700 تا 1500 تومان پیازمان را می فروشیم.

وی با بیان این که از 15 فروردین با فشار رسانه ها صادرات پیاز متوقف شد، گفت: کمبود تولید در فروردین ماه و صادرات آن باعث بالارفتن ناگهانی قیمت این محصول شد، اما عمده تولید پیاز جیرفت در اردیبهشت است، حالا که محصول زیاد است، ماشین های پیاز صف کشیده ولی خریداری نیست زیرا صادرات متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: پیاز در حال حاضر با قیمتی بسیار کم از کشاورز خریداری می شود و این در حالی است که بذر پیاز نسبت به سال گذشته 4 تا 5 برابر شده است، سال گذشته بذر پیاز کیلویی 2 میلیون و 500 هزار تومان بود اما الان کیلویی 10 تا 12 میلیون است.

خواجه حیدری ادامه داد: الان کشاورزان پیاز را کیلویی 700 تا 1500 تومان می فروشند، و در شهرهایی مانند کرمان و اصفهان هم پیاز کیلویی 2 هزار تا 2500 تومان عرضه می شود، عجیب است که در تهران تا کیلویی 4800 تا 5 هزار تومان است. این که در تهران قیمت پیاز به 5 تومان هم می رسد به دلیل واسطه گری و دلالی است که در این میان وجود دارد.

وی در پایان گفت: وزارت کشاورزی می تواند با مدیریت خود هم عرضه مناسبی در داخل داشته باشد و هم صادرات انجام دهد، اما نمی دانم چرا این کار را نمی کند، زمانی که پیاز کم بود صادرات باز بود و حالا که پیاز زیاد است صادرات متوقف شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۱۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین

بهزاد غیاثوند مدیر کل پشتیبانی امور دام استان قزوین گفت: ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد شیرینگ پک شده خریداری و در سردخانه‌های این شرکت ذخیره سازی شده است.

وی افزود: این طرح از اواخر سال ۱۴۰۲ تاکنون در استان آغاز شده است و همچنان  ادامه دارد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان قزوین گفت: این طرح در راستای اجرای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی با هدف حمایت از تولید و طبق مجوز‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی و پس از هماهنگی با سازمان جهاد کشاورزی، تشکل‌ها و کشتارگاه‌های صنعتی انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را به طور کامل متوقف کرد
  • دادستان گلستان: شهرک‌سازی در جنگل‌های توسکستان متوقف شد
  • خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین
  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • قیمت سیب زمینی در تهران به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسید
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • سیب‌زمینی کیلویی چند؟