Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی ۱۷۸ واحد گردشگری غیر مجاز اعم از باغات تفریحی و رفاهی، رستوران‌ها و کبابی‌های بین جاده‌ای در این استان خبر داد. ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سلمان خوش قدم پور در نشست کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: 178 واحد گردشگری غیر مجاز اعم از باغات تفریحی و رفاهی، رستوران‌، قهوه خانه و کبابی‌های بین جاده‌ای در محورهای مواصلاتی و مکان‌های توریستی استان شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت 122 واحد گردشگری غیر مجاز در شهرستان بویراحمد، عنوان کرد: از این تعداد 16 مورد بدون نام بوده و تعداد 32 واحد نیز در حال ساخت است.

گردشگری «رویدادمحور» در خراسان رضوی توسعه یافته است + فیلمژاپن استراتژی توسعه گردشگری شمال‌غرب ایران را تدوین می‌کندظرفیت‌های گردشگری اسلامی در ازبکستان

خوش قدم پور ابراز کرد: در این شرایط نابسامان اقتصادی اماکن غیر مجاز گردشگری در این استان حداقل برای 400 نفر شغل دائمی ایجاد کرده که در ایام پیک سال تا 800 نفر افزایش می‌یابد که در صورت ساماندهی مناسب به تثبیت این شغل‌ها کمک شایانی می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: تعداد باغ‌های تفریحی موجود در آبشار یاسوج 31 مورد بوده که از این تعداد تنها 4 باغ تفریحی دارای مجوز بوده و 6 باغ دیگر نیز در حال ساخت بوده که یک مورد مجوز دارد.

خوش قدم پور بیان کرد: 20 باغ تفریحی غیر مجاز در مسیر یاسوج-اقلید تا دوآب مهریان فعالیت می‌کنند و 6 مورد دیگر نیز در حال ساخت بوده که بررسی‌ها نشان می‌دهد این باغ‌های تفریحی حتی در زمینه اسکان مسافر اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت 6 واحد گردشگری غیر مجاز در جاده یاسوج-سی سخت، تصریح کرد: همچنین در مسیر پلیس راه شیراز - پاتاوه 33 رستوران، کبابی و ...با نام و بدون نام و 15 باب مغازه در منطقه چنارستان در حال ساخت است

خوش قدم پور افزود: در مسیر پلیس راه شیراز تا پل تیزاب 15 باغ و رستوران، مسیر سه راهی سپیدار تا جوخانه 22 رستوران، کبابی و قهوه خانه و در جاده یاسوج - بابامیدان 22 کبابی و قهوه خانه غیر مجاز فعالیت دارند و دو کبابی نیز در حال ساخت است.

وی خاطرنشان کرد: عدم رعایت حریم راه‌ها و مسیل‌ها، نادیده گرفتن قوانین مربوط به ساخت وساز، عدم رعایت استانداردهای ساخت و ساز و خدمات دهی، زمینه وجود انواع موارد غیر قانونی و مشکلات امنیتی و اخلاقی، پایین آمدن سطح خدمات دهی به گردشگران و ضرر دارز مدت به اماکن دارای مجوز از جمله مضرات واحدهای گردشگری بدون مجوز است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خواستار فعال کردن پلیس ساختمان در بخشداری‌ها شد و گفت: ضروری است تیم‌های گشت سازمان‌های کشاورزی، راهداری، شهرداری‌ها، امور آب و منابع طبیعی نیز پای کار بیایند.

خوش قدم پور ادامه داد: تخریب اماکن غیرمجاز در حریم مسیرها و مسیل‌ها با هدف جلوگیری از اتفاقات ناشی از حوادث غیر متقربه با حضور تمامی دستگاه‌های مربوطه و حکم قضایی و همچنین تفویض اختیار به اداره کل گردشگری برای صدور مجوزهای کوتاه مدت با هدف ساماندهی اخلاقی استانداردهای خدماتی نیز با هدف ساماندهی وضع موجود پیشنهاد می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41452/P/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۱۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا بهنام‌پور ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از یک واحد پرورش مرغ گوشتی در دست ساخت، در گفتگو با خبرنگاران افزود: نبود مرغ در بازار یکی از دغدغه‌های مردم بود، اما در این دولت با احیای واحدهای راکد و احداث چندین واحد تولیدی جدید مشکل حل شد.

وی بیان داشت: با اجرای دقیق برنامه‌های جوجه‌ریزی و تلاش کشاورزان فعال در این زمینه، تولید گوشت مرغ، پایدار شده است.

بهنام پور تصریح کرد: در شش ماه اخیر به ندرت نیاز به تزریق مرغ منجمد در بازار داشتیم و ما همواره مدافع حقوق تولیدکنندگان بوده و برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از آنان و تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، تلاش بیشتری خواهیم کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه پس از تهران در شاخص جوجه‌ریزی و تحقق میزان تعهدات رتبه دوم کشور را در سال ۱۴۰۲ کسب کردیم، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد، در این شاخص مهم، عملکردی درخشان داشته است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی برای همه استان‌ها، از مردادماه سال گذشته تاکنون سهمیه‌ای برای جوجه‌ریزی تحت عنوان برش استانی مشخص کرد که استان کهگیلویه و بویراحمد نه تنها به صد درصد تعهد خود عمل کرده بلکه ۱۱ درصد نیز بیشتر جوجه‌ریزی داشته و در این زمینه رتبه دوم کشور را کسب کرد.

کد خبر 6098295

دیگر خبرها

  • ناگفته های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • صدوراخطار توقف عملیات برای ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در تنگستان
  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد
  • افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود