Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@19:24:33 GMT

هجوم ملخ‌های بومی، مصری و مدیترانه‌ای به پردیس

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۱۹۷۷

ساعت 24- رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: با توجه به ورود به ترسالی شاهد فوران پدیده هجوم ملخ و کرم های پروانه‌ای در شهرستان پردیس هستیم.

علی عابدی رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس در دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار در خصوص مشاهده تعداد زیادی ملخ توسط شهروندان شهرستان پردیس اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰ استان کشور درگیر این پدیده هستند و پردیس به دلیل تغییر اقلیم ورود یه ترسال از این قاعده مستثنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هر زمانی که ترسالی وجود داشته باشد ملخ‌ها و کرم‌هایی که تبدیل به پروانه می‌شوند طغیان می‌کنند که در پردیس و حومه آن پروانه‌ها و ملخ‌ها بسیار زیاد شده اند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس با بیان اینکه این پدیده نگران‌کننده نیست، بیان داشت: این میزان حشرات، با توجه پدیده ترسالی در شهرستان پردیس طبیعی است زیرا مقیاس ما بر اساس ترسالی است.

عابدی افزود: با توجه به نظرات کارشناسان اقداماتی برای میارزه با این آفات انجام‌شده است که در روستای تماشا و معدن‌های اطراف این روستا سمپاشی هایی صورت گرفته و مشخص‌شده این مناطق محل حضور و عبور ملخ‌ها در سطح شهرستان است، اما خوشبختانه در این مناطق شاهد کاهش این آفات هستیم.

وی ضمن بیان اینکه همشهریان نگران این پدیده نباشند، خاطرنشان کرد: سه نوع ملخ مصری، بومی و مدیترانه‌ای در شهرستان پردیس دیده‌شده‌اند که برای مبارزه با این آفات اقدامات موثری انجام‌شده است و تقریباً این پدیده تحت کنترل است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ملخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۱۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان مهر میزبان شاعران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،رئیس اداره کتابخانه ‌های عمومی شهرستان مهر گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته نکوداشت شیخ سعدی شیرازی، شب شعری با موضوع عفاف و حجاب در بخش های مرکزی ، وراوری و گله دار برگزار شد.
زهرا میرزایی افزود: در این مراسم، شاعران انجمن های صبای وراوی، مهرانه مهر و ارمغان گله دار، سروده ها و اشعار خود را در زمینه عفاف و حجاب قرائت کردند.
وی بیان کرد: این مراسم به همت اداره کتابخانه های عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهر برگزار شد.
شهرستان مهر در جنوب فارس و در فاصله ۳۲۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است
  • هیئت مصری برای مذاکره درباره اسرا به اراضی اشغالی می‌رود
  • معرفی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان پیرانشهر
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • شهرستان مهر میزبان شاعران
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی