Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@09:49:41 GMT

توجه به تبعات اجتماعی سیل در خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۲۲۷۶

توجه به تبعات اجتماعی سیل در خوزستان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در جلسه قرارگاه استانی بازسازی مناطق سیل زده استان گفت: اگر به موضوعات اجتماعی سیل زدگان کم توجهی شود تبعات ناشی از این بحران در مناطق مختلف خوزستان مشکلاتی را به وجود می‌آورد که حاشیه نشینی نمونه‌ای از آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر توجه جدی دستگاه‌های اجتماعی و فرهنگی به مشکلات اجتمای پس از سیل تاکید کرد و افزود: نباید اجازه داد نگرانی‌ها شکل مزمنی پیدا کنند و مشکلات احتمالی پس از آن را رقم زند و تسهیل گران اجتماعی می‌توانند نقش موثری داشته باشد که با همکاری متولیان، مشارکت مردم در بازسازی را به دنبال دارد.

شریعتی بیان داشت: برگشت افراد به حالت عادی زندگی از اهداف مهم طرح‌های اجتماعی در حال اجرا خواند و بازتوانی سیل زدگان به ویژه زنان و کودکان را از جمله طرح‌هایی دانست که اجرای آن آغاز شده است.

لزوم ایجاد هماهنگی‌های لازم برای پرختی‌ها سیل

استاندار خوزستان گفت: در نشست‌های آینده قرارگاه نحوه تعمیر و نوسازی واحد‌های مسکونی مورد بررسی قرار می‌گیرد، و دستگاه‌های مربوطه در بازسازی و پرداخت کمک معیشتی گزارش کاربردی و عملیاتی ارایه دهند.

این مقام مسئول تصریح کرد: شرایط و امکانات لازم باید برای مردم فراهم باشد که بتوانند با دریافت تسهیلات هرچه سریعتر به بازسازی و تعمیر واحد‌های مسکونی خود اقدام کنند و اگر بانک‌های استان در پرداختی‌ها به سیل زدگان دچار ناهماهنگی هستند باید هرچه سریعتر این روند را اصلاح کنند.

شریعتی گفت: به دستور رئیس جمهوری و تاکید وزیر کشور مبنی بر اینکه در مدت ۳ ماه کار واحد‌های مسکونی که به تعمیر نیاز دارند باید به به پایان برسد و حوزه معاونت امور عمرانی استانداری و اداره کل بنیاد مسکن خوزستان این موضوع را مورد توجه قرار بدهند.

شریعتی بر تلاش همه دستگاه‌ها مبنی بر بازگشت شرایط به حالت عادی تاکید کرد و گفت: آماده سازی زمین‌های کشاورزی و تخلیه آب از زمین‌های باقی مانده یک ضرورت است و دستگاه‌هایی مثل راه و شهرسازی، مناطق نفتخیز جنوب، اداره کل مدیریت بحران که در تقسیم بندی‌ها متولی این امر هستند با سرعت عمل بیشتری در این راستا گام بردارند.

وی افزود: آب مورد نیاز برای کشت تابستانه موجود است و با توجه به اینکه امسال الگوی کشت تعیین نشده نیاز است که زمین‌های آسیب دیده هرچه سریعتر تخلیه شوند و همه عوامل تاثیرگذار در جهت آماده سازی شرایط به منظور انجام کشت تابستانه فراهم شود تا این خواسته مردم تحقق پیدا کند.

استاندار خوزستان ادامه داد: ایجاد شرایط لازم برای امکان تامین معاش، حفظ عزت و کرامت کشاورزان با اهمیت است و تامین خانه و سکونت روستاییان لازم است، اما تامین معیشت یک ضرورت جدی در دوره بازسازی است.

این مقام مسئول با اشاره به لزوم بسته شدن سیل بند‌ها در استان افزود: در این خصوص نیز اعتباراتی اختصاص پیدا کرده که بین دستگاه‌ها از جمله سازمان آب و برق خوزستان تقسیم شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیلاب حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۲۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش رو

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به سامانه بارشی قوی که طی چند روز آینده جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بر لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، افشین یگانه امروز _ دوشنبه دهم اردیبهشت _ با اشاره به سامانه بارشی قوی که طی روزهای آینده جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اظهار کرد: با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای این سامانه و مخاطرات احتمالی ناشی از آن، لازم است همه دستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند.

وی افزود: به تمامی دستگاه‌ها خصوصاً دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسان از جمله شهرداری‌ها، آتش‌نشانی، هلال احمر، راهداری و… اعلام شده آماده باشند و اقدامات لازم برای پیشگیری از مخاطرات احتمالی را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از احتمال وزش باد و تگرگ ناشی از فعالیت این سامانه نیز یاد کرد و گفت: لازم است دستگاه‌های خدمت‌رسان از جمله در حوزه برق آمادگی کافی را داشته باشند، همچنین با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر، لازم است شهرداری‌ها نیز نسبت به پاکسازی کانال‌ها و جوی‌های آب اقدام کنند.

وی از احتمال خسارت به مزارع کشاورزی و باغات نیز خبر داد و از کشاورزان خواست اقدامات لازم را برای جلوگیری از خسارات در مزارع و باغات خود انجام دهند.

یگانه به مردم نیز توصیه کرد از سفرهای غیرضروری در این چند روز خودداری کرده و حتماً از توقف و چادر زدن کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و گفت: به عشایر کوچ‌رو نیز توصیه می‌شود فعلاً از جابه‌جایی خودداری کرده و در مکان امن و دور از رودخانه‌ها توقف کنند.

وی با بیان اینکه بارش‌های بهاری معمولاً همراه با صاعقه است، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود افراد و خصوصاً کشاورزان از قرار گرفتن در ارتفاعات و مناطق کوهستانی و ورزشکاران نیز از رفتن به ارتفاعات و کوهنودی در این ایام پرهیز کنند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان درباره احتمال وقوع گرد و غبار خصوصاً در نوار مرزی استان طی روزهای آینده نیز هشدار داد و گفت: لازم است افراد بیمار، کودکان و سالمندان مراقبت بیشتری داشته باشند.

بر اساس اعلام هواشناسی استان کرمانشاه، سامانه بارشی از امروز (۱۰ اردیبهشت) تا شنبه (۱۵ اردیبهشت) جو استان را تحت تاثیر قرار داده و بارش‌های نسبتاً قوی، وزش باد، کاهش دما، تگرگ و رعد و برق را به همراه دارد.

کد خبر 749171

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده باغ ازگل اعلام شد
  • رویداد جامعه‌پرداز با موضوع خانواده و جمعیت در البرز برگزار می‌شود
  • آغاز مجدد ثبت نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی در خوزستان
  • آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش رو
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • احتمال وقوع بارش‌های جدید در استان یزد
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا