Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-06@15:18:52 GMT

چالش جدی کمبود نیرو در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۲۴۳۹

چالش جدی کمبود نیرو در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی در نشست هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی گفت: باید تمام امکانات آموزشی و دانشگاه ها برای پیشبرد روند مراکز آموزشی به کار گرفته شود تا زمینه های جذب 200 دانشجوی دختر و 150 دانشجوی پسر در استان مرکزی برای دانشگاه فرهنگیان فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تشکیل دانشگاه جامع فرهنگیان در استان افزود: این کار نیاز به 80 تا 100 میلیارد تومان اعتبار دارد که با توجه به شرایط بودجه، امکان فراهم کردن این منبع از دولت وجود ندارد.

استاندار مرکزی استفاده از ظرفیت های استان برای پیشبرد اهداف آموزشی را ضروری خواند و بیان داشت: نیاز است کارگروهی متشکل از دانشگاه فرهنگیان، مجموعه استانداری و آموزش و پرورش برای بررسی و رصد منابع موجود در استان بدون در نظر گرفتن اعتبارات دولتی تشکیل شود و کار دقیق و کارشناسی شده برای نیازمندی های موجود را انجام دهند.

آقازاده در این خصوص تصریح کرد: شرایط بودجه دولتی امسال با محدودیت مواجه است ولی در رابطه با زمین این امکان وجود دارد که نیاز دانشگاه را تأمین کند.

سعید فخاری رئیس امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت موجود برای جذب دانشجو در این دانشگاه برای سال جدید گفت: براساس پیش بینی ها 55 هزار نفر به شکل مهارت آموزی و 30 هزار دانشجوی پیوسته امسال در کل کشور جذب می شوند.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی در مجموعه های شهید باهنر(ره) و زینب کبری(س) جذب خود را انجام می دهد، افزود: تعداد سهیمه ای که برای این استان در نظر گرفته شده 100 نفر مهارت آموز و 700 نفر دانشجوی پیوسته است.

رئیس امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی با بیان اینکه هم اکنون 650 دانشجوی پیوشته در مجموعه زینب کبری(س) مشغول به تحصیل هستند، گفت: همچنین 500 نفر دانشجوی پیوسته و 700 نفر مهارت آموز نیز در مجموعه شهید باهنر(ره) در حال اشتغال هستند که متأسفانه تعدادی از آنها مشکلات خوابگاهی دارند و در نمازخانه مستقر شده اند.

فخاری با اشاره به اینکه در مهرماه 98 تعداد 800 دانشجوی دانشگاه فرهنگیان به مجموعه آموزش و پرورش می پیوندند، افزود: از این تعداد 33 نفر را خانم ها و 59 نفر را آقایان تشکیل می دهد.

رئیس امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی با بیان اینکه سیاست دانشگاه فرهنگیان توجه به دانش آموختگان پیوسته است، گفت: در سال گذشته 120 دانشجوی پسر و 331 دانشجوی دختر در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی جذب شد.

فخاری با اشاره به اینکه کمبود نیرو در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی این مجموعه را با چالش های جدی روبه رو کرده است، گفت: 12 پست خالی هم اکنون در این دانشگاه وجود دارد که امیداواریم بتوانیم تصمیمات خوبی برای پر کردن این خلاء ها داشته باشیم.

رقیه یادگاری رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی نیز در این نشست با توجه به درخواست نمایندگان شازند و محلات برای تأسیس شعب شهرستانی این دانشگاه گفت: سیاست دولت جهت خدمت رسانی بهتر در دانشگاه ها بحث تجمیع است.

وی در این خصوص ادامه داد: با توجه به محدودیت های شدید مالی نمی توان شعبه شهرستانی این دانشگاه را تأسیس کرد چرا که سیاست تجمیع به جهت کاهش هزینه ها صورت می گیرد.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۲۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران در پی درگذشت دانشجوی نخبه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران به این شرح است:

با دریغ و افسوس بسیار، درگذشت دانشجوی سرشار از امید و نشاط دانشگاه تهران و مصداق توانستن جوان ایرانی، زنده‌یاد سید اسماعیل نصراللهی که به حکم تقدیر الهی جامه از این سرای فانی برگرفته و به سرای باقی شتافت، مایه تاثر بسیار شد.

شوق و تلاش علمی مرحوم نصراللهی با وجود معلولیت شدید جسمی و حرکتی، از درون او می‌جوشید. این جوان نخبه وطن که همه‌ ظرفیت وجودی و ذهنی خود را در مسیر درست بکار گرفته و به عنوان یک نخبه علمی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در ردیف برترین رقبای خود در گروه علوم انسانی درخشید، مصداقی از اراده‌هایی است که با اعتقاد به «ما می‌توانیم» و با کارِ بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر، روحیه جهادی را معنا می‌کنند.

در پی درگذشت ناگهانی این دانشجوی وارسته در اثر حادثه مسمومیت با گاز منواکسیدکربن در منزل شخصی، نه تنها دانشجویان دانشگاه تهران بلکه جوان ایرانی مسلمان و جامعه دانشگاهی، در از دست دادن الگویی در دسترس و ممتاز در صبر و تحمل و جهد و امیدواری، به سوگ نشست.

اکنون با استعانت از درگاه حق تعالی برای اعطای درجات عالی به این دانشجوی کوشا، فقدان او را به مادر فداکارش و جامعه دانشگاهی و درگذشت پدر فرهیخته‌شان را به جامعه پزشکی کشور و وابستگان تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای ایشان آمرزش و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان معزز صبر جزیل و شکیبایی مسئلت دارم.

سید محمد مقیمی
۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

کد خبر 6097432

دیگر خبرها

  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • دانشجوی واحد نی‌ریز مقام قهرمانی مسابقات استانی پرس سینه را کسب کرد
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران در پی درگذشت دانشجوی نخبه
  • درخواست فرهنگیان بر نظارت به موضوع نقل و انتقال
  • آغاز ثبت ‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از امروز
  • پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت/ دانشجوی سال اول اقتصاد هم فرق تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم سالانه را می‌داند؛ شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید