Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به گسترش ظرفیت‌های قرآن در سطح ملی به عنوان هدف برگزاری نمایشگاه قرآن، گفت: قرآن معجزه بیانی است، اما در عین حال باید توجه داشته باشیم که معجزه هدایتی و انسان‌سازی هم است؛ اگر این معجزه انسان‌ساز را رها کنیم و فقط به جنبه ظاهری آن توجه کنیم دچار اشتباه شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از ستاد خبری بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، نشست تخصصی «محفل انس با قرآن کریم»  به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن نشست‌های تشریفات مصلای حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این نشست عبدالهادی فقهی‌زاده -معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عفت شریعتی- مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، عظمت دبیر اول پاکستان، طیبه سادات طباطبایی -مدیر کل امور تربیتی جامعةالزهرا (س) و همچنین ۵۰ نفر از قاریان و حافظان قرآن از کشورهای مختلف جهان و ایران حضور داشتند.

عبدالهادی فقهی زاده در سخنانی در این نشست گفت: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به قرآن نگاه معناگرا داریم زیرا قرآن کریم در طول تاریخ همواره چراغ هدایت بوده است.

وی در ادامه افزود: قرآن کریم دو وصف مهم را برای خود دارد و آن دو عبارت است از ذکر و هدایت. قرآن معجزه بیانی است، اما در حین حال باید توجه داشته باشیم که معجزه هدایتی و انسان‌سازی هم است. اگر این معجزه انسان‌ساز را رها کنیم و فقط به جنبه ظاهری آن توجه کنیم دچار اشتباه شده‌ایم.

فقهی زاده ادامه داد: هدف از برگزاری نمایشگاه قرآن گسترش ظرفیت‌های قرآن در سطح ملی است. همانطور که می‌دانید هنر و رسانه‌های قرآنی در سال‌های اخیر بسیار گسترش یافته است و آنچه جمهوری اسلامی در این حوزه دارد با دیگر کشورها قابل مقایسه نیست.

عبدالهادی فقهی زاده با بیان این که قرآن تنها کتاب آسمانی تحریف نشده‌ای است که حول محور آن بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم که جهان اسلام را در مقابل جبهه استکبار به وحدت برسانیم. بزرگان جهان اسلام از مذاهب مختلف بر عمل به رهنمودهای قرآن، پیامبر اکرم (ص)، اهل بیت (ع) و صحابه بزرگوار تأکید دارند. اما فقط قشر بسیار کمی در جهان که وهابیون هستند به واسطه منابع مالی خود تفرقه‌اندازی می‌کنند.

شریعتی -مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه امروز جهان در جهت تحقق اهداف قرآن در حال تلاش و کوشش است، گفت: ما به برکت این کتاب آسمانی شاهد بیداری جهان اسلام هستیم؛ جهانی که اکثر آن زیر سلطه استکبار بین‌الملل تحت فشار هستند. همه می‌دانیم که استکبار جهانی و آمریکا و همدستان آن چطور حملات را علیه مسلمانان انجام می‌دهند. اما باید بدانند که نصیبی از کردار زشت خود نخواهند داشت.

شریعتی تصریح کرد: نیمی از جهان را مردان و نیمی دیگر را زنان تشکیل می‌دهند. در این جهان زندگی سعادتمندانه در عمل کردن مؤمنان به قرآن است. جهان در آستانه تحول عظیمی است. این تحول با بیداری اسلامی شکل گرفته که تأثیر پذیرفته از آینه تمام نمای انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: همه می‌دانیم که وهابیت قصد تخریب اسلام را دارد. همه می‌دانیم که مردم یمن چگونه ایستاده‌اند و این ایستادگی را مدیون عمل به قرآن می‌دانند. باید زمینه‌ساز حیات طیبه‌ای باشیم که قرآن کریم به ما نشان داده است. باید نسل جوان را در مسیر علم و دانش تربیت کنیم که باقیات‌الصالحاتی برای خانواده، کشور و جهان باشد.

شریعتی تصریح کرد: امروز دانشمندان جهان می‌دانند که قرآن کتاب زندگی‌سازی است که نمونه‌ای جز خودش ندارد. آنان از این موضوع آگاهند که در قرآن فقط به نماز و روزه توصیه نشده، بلکه سایر مکارم اخلاقی نیز برای جامعه جهانی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به پیشرفت سواد قرآنی در عرصه‌های مختلف گفت: ما امروز جوانانی داریم که تعالیم و تفاسیر قرآنی را خوانده و آن را سرلوحه قرار داده‌اند. اما این اول راه است؛ زیرا باید سواد قرآنی را همراه با فرهنگ قرآنی در زندگی داشته باشیم.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از ۲۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد در مصلای حضرت امام خمینی (ره) در حال برپایی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نمایشگاه قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۳۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آیت‌الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در دیدار با «ایون خیل پینتو» وزیر امور خارجه ونزوئلا، درباره تحولات ژئوپلتیکی و موازنه قدرت در منطقه و جهان، نقش موثر ایران در این تحولات، ضرورت تقویت تبادلات علمی و فناوری، استفاده از تجارب موفق ایران در این زمینه در شرایط تحریم، جایگاه مهم ادیان ابراهیمی و توحیدی در جهان امروز، ضرورت گفت وگوی ادیان، رسیدگی به مسائل مسلمانان و محبان و پیروان اهل بیت (ع) گفتگو کردند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت و وزیر امور خارجه ونزوئلا در این دیدار با اشاره به موضوع موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های علمی و فناوری پس از انقلاب انقلاب اسلامی، بر اجرایی سازی مفاد تفاهم نامه‌های منعقده، افزایش تبادلات علمی، همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های فناورانه و دانش بنیان شرکت‌های دانشگاهی ایرانی، تاکید کردند.

جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
آیت الله رمضانی در این دیدار ضمن تاکید بر عدالت و حق جویی به عنوان جوهره مشترک همه ادیان ابراهیمی، اعم از یهودیت، مسیحیت و اسلام اظهار کرد: بر اساس آموزه‌های ادیان ابراهیمی، باطل رفتنی است و جبهه حق بر جبهه باطل مسلط خواهد شد و آینده متعلق به مستضعفان و ستمدیدگان است.

وی جهان امروز را تشنه عدالت و معنویت دانست و گفت: جریان مقاومت فراتر از مرز‌های ایران، در مقیاس منطقه‌ای و جهانی تقویت و فراگیر شده و دل‌های مردم جهان را علی رغم خواست دولت‌های مستکبر، تسخیر کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت در ادامه به تبیین مبانی ظلم ستیزی در نظام فکری انقلاب اسلامی و اسلام و مکتب اهل البیت پرداخت و آن را جوهره همه ادیان ابراهیمی معرفی کرد.

آیت الله رمضانی با تاکید بر نقش محوری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در تقویت جبهه حق و ظلم ستیز، حمایت بیشتر از مسلمانان، محبان و پیروان مکتب اهل بیت (ع) ونزوئلایی را از وزیر امور خارجه این کشور، خواستار شد.

 ایران همواره مدافع مظلومان جهان بوده است
وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار، با خیر مقدم به آیت الله رمضانی، تقابل اصلی و تاریخی بشریت را تقابل حق و باطل دانست و گفت: ایران همواره حامی حق و مدافع مظلومان و ستمدیدگان جهان بوده است.

ایون خیل پینتو همچنین با تبریک پیروزی اخیر جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: این موفقیت قلب همه عدالت‌خواهان و مستضعفان جهان را شاد کرد و درس عبرتی شد تا دیگر متجاوزان از صبوری ایران سوءاستفاده نکنند.

در این دیدار «عبدالحسین کلانتری» معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت.

دیگر خبرها

  • برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است
  • اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا، اراده طرفین بر گسترش روابط اقتصادی
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • ‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود
  • فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • انقلاب اسلامی به یک چالش برای استکبار تبدیل شده است
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «در شکوه هفتمین اقرار» در یزد