Web Analytics Made Easy - Statcounter

جو بایدن رقیب اصلی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا با بیان اینکه ترامپ تهدیدی علیه دموکراسی است،  هشدار داد که عصبانیت از ترامپ برای رای نیاوردن او کافی نیست.   به گزارش صدای ایران، جو بایدن، معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا روز شنبه در اولین گردهمایی بزرگ انتخاباتی خود وعده داد که کشورش را برای دوران پس از ریاست جمهوری دونالد ترامپ متحد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نامزد رقابت مقدماتی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ در عین حال تاکید کرد که «خشم» هم حزبی هایش از زمامداری دونالد ترامپ برای جلوگیری از انتخاب مجدد او کافی نخواهد بود.
معاون باراک اوباما بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ در این گردهمایی انتخاباتی از رئیس جمهوری فعلی این کشور به دلیل «تفرقه افکنی» در کشور انتقاد کرد. وی اولویت های خود را در کارزار انتخاباتی اش موضوعات تغییرات اقلیمی، بهداشت و انرژی عنوان کرد.
جو بایدن در سخنرانی خود دونالد ترامپ را به دلیل حملاتش علیه دستگاه قضایی آمریکا، کنگره و رسانه ها یک «تهدید» علیه دموکراسی دانست.

معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا با اشاره به سخنرانی‌های دونالد ترامپ گفت: «مستبدان و دیکتاتورهای سراسر جهان از همین ادبیات برای سرکوب مخالفان خود استفاده می کنند.»
به نوشته یورونیوز، حدود شش هزار نفر از هواداران جو بایدن در گردهمایی انتخاباتی او در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا شرکت کردند. این ایالت یکی از ایالت های کلیدی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده میلادی خواهد بود. دونالد ترامپ بر خلاف پیش بینی ها در سال ۲۰۱۶ موفق شد هیلاری کلینتون را در این ایالت که اغلب به دموکرات ها رای می دهد شکست دهد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده نیز قرار است روز دوشنبه در یک گردهمایی انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا شرکت کند.
نتیجه نظرسنجی ها نشان می دهد که جو بایدن، ۷۶ ساله از ۲۳ رقیب خود در عرصه رقابت های درون حزبی دموکرات ها پیشی گرفته است. نزدیکترین رقیب جو بایدن در رقابت های درون حزبی برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت است. از دیگر چهره های سرشناس و مطرح در عرصه رقابت های درون حزبی دموکرات ها می توان به الیزابت وارن، سناتور ماساچوست، کامالا هریس، سناتور کالیفرنیا و پیت بوتجج، شهردار ساوت بند در ایالت ایندیانا اشاره کرد.
رای گیری برای تعیین نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ در ماه فوریه (بهمن ماه) آغاز خواهد شد. اولین ایالتی که رای گیری برای تعیین نامزد حزب دموکرات در آن برگزار خواهد شد ایالت آیووا خواهد بود.
در حالی که هواداران جو بایدن از تجربه ۳۵ سال حضور او در مجلس سنا و هشت سال حضور در کنار باراک اوباما در مقام معاونت ریاست جمهوری به عنوان برگه برنده وی یاد می کنند، مخالفان او در حزب دموکرات به سن بالای جو بایدن اشاره می کنند.
جو بایدن پیش از این در سالهای ۱۹۸۸ و ۲۰۰۸ نیز در رقابت های مقدماتی حزب دموکرات شرکت کرده بود اما در مقابل مایکل دوکاکیس و باراک اوباما شکست خورده بود.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: بایدن ترامپ انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۴۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیه ایران اسلامی، هر تهدیدی با پاسخ دقیق و کوبنده همراه است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر موسوی ظهر پنجشنبه در اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد در شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران افزود: علیرغم اینکه ایران اسلامی چهاردهم اسفند ماه اعلام کرد که این عملیات را انجام می‌دهد آنها از همه تجهیزات و توان خود برای مقابله با این عملیات استفاده کردند اما جمهوری اسلامی ایران مأموریت خود را به خوبی انجام داد و این را به دنیا ثابت کرد که هر تهدیدی علیه ایران اسلامی با پاسخ دقیق و کوبنده همراه است.

وی بیان داشت: علیرغم اینکه صدها مسافرت هوایی غیرنظامی، اقتصادی و … در منطقه در حال انجام بود این عملیات چنان دقیق انجام شد که دنیا را متحیر کرد و آنها به قدرت جمهوری اسلامی ایران پی بردند.

امیر موسوی تصریح کرد: حدود پنجاه سال پیش یک ناو آمریکایی وقتی در منطقه تردد می‌کرد همه دست به سینه می‌ایستادند اما اکنون آمریکا وقتی اتفاقی در منطقه می‌افتد به جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کند که ما در این اتفاق دخل و تصرف یا مشارکتی نداشته‌ایم.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تهدیدها را در زمان و مکان مناسب دقیق و کوبنده جواب می‌دهد و این پیامی برای همه دشمنان جمهوری اسلامی ایران است.

امیر موسوی با اشاره به برگزاری یادواره شهدا تصریح کرد: برگزاری این یادواره‌ها نشان از آن دارد که مردم شهدای خود را فراموش نمی‌کنند و یاد و نام آنها همیشه زنده است همچنین فرهنگ ایثار و شهادت در دل این دیار جاری و ساری است.

وی با بیان اینکه تاریخ همیشه از پدران و مادران شهدا و همچنین جان برکفان این دیار به نیکی یاد می‌کند، گفت: آنها برای دفاع از مال، جان و ناموس و وطن خود همه چیز خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

امیر موسوی تصریح کرد: مردم این استان در تاریخ این سرزمین حماسه آفرینی‌های زیادی از خود به یادگار گذاشتند و در دوران دفاع مقدس بیشترین اعزام به جبهه‌ها را به لحاظ جمعیت داشتند و بیشترین آمار را به لحاظ شرکت در انتخابات‌های مختلف نیز در کشور دارند و این نشان از پایبندی مردم این منطقه به آرمان‌ها و ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: حماسه آفرینی مردم گچساران در تاریخ ۱۹ بهمن ۵۷ برگ زرینی در تاریخ انقلاب است و تاریخ این دیار مملو از رشادت‌ها، فداکاری‌ها و شجاعت‌های زیادی است و این حکایت از سرافرازی و سربلندی مردم این مرز و بوم دارد.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: شجاعت و فداکاری، بارزترین ویژگی مردم کهگیلویه و بویراحمد است و تاریخ هر دیار از حماسه آفرینی‌ها و فداکاری‌های افراد شجاع و فداکار خود به نیکی یاد می‌کند و با آنکه قبرهای زیادی در مرزهای کشور وجود دارد که جان خود را برای دفاع از این مرز و بوم فدا کردند، نه تنها ما بلکه آیندگان نیز از این افراد به نیکی یاد می‌کنند و برای همه نسل‌های آینده قابل احترام هستند.

کد خبر 6088461

دیگر خبرها

  • هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد
  • هر تهدیدی علیه ایران اسلامی با پاسخ دقیق و کوبنده همراه است
  • علیه ایران اسلامی، هر تهدیدی با پاسخ دقیق و کوبنده همراه است
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت