Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:49:02 GMT

مخزن آب و 2 تصفیه‌خانه دالاهو امسال ساخته می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۴۵۰۴

مخزن آب و 2 تصفیه‌خانه دالاهو امسال ساخته می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با اشاره به احداث مخزن ذخیره آب ریجاب در نیمه اول 98 گفت: تا پایان امسال با احداث 2 تصفیه‌خانه مشکل کدورت آب کرندغرب و ریجاب هم حل می‌شود.

علیرضا تخت‌شاهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با حمایت استانداری و از محل ماده 12 قانون مدیریت بحران بخش زیادی از اعتبار لازم برای احداث 2 تصفیه‌خانه در شهرهای کرندغرب و ریجاب تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته تخت‌شاهی «در جلسه‌ای با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه مقرر شد که اسناد مناقصه این 2 تصفیه‌خانه در کمترین زمان ممکن آماده و به فراخوان گذاشته شود.»
کدورت بالای آب لوله‌کشی شهرهای کِرندغرب و ریجاب در شهرستان دالاهو از 9 ماه پیش تاکنون اهالی منطقه را حسابی آزار داده است به طوری که به گفته فرماندار دالاهو «گاهی آب قابل مصرف نبوده و آب سالم با تانکر تامین شده است.»
جهانبخش حیدری هفته گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مقرر شده است که شرکت آبفای استان با همکاری آب منطقه‌ای طی چهار تا 6 ماه آینده تصفیه‌خانه‌های کرند و ریجاب را به بهره‌برداری برساند.

**احداث مخزن ذخیره آب ریجاب تا نیمه سال
مدیرعامل شرکت آبفای شهری استان کرمانشاه همچنین خبر داد که «یک مخزن ذخیره آب در شهر ریجاب توسط همکاران شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تامین اعتبار شده و اسناد آن در حال آماده شدن است که امیدوارم در نیمه اول امسال کلنگ‌زنی و افتتاح شود.»
او با بیان اینکه منطقه ریجاب به تازگی تبدیل به شهر و تحویل شرکت آب و فاضلاب شهری شده است، گفت: نمایندگی شرکت آبفا در ریجاب مستقر شده و بخشی از مطالبات مردم در قالب تامین فشار آب و ترمیم شکستگی‌های داخل شبکه با پیمان‌سپاری در حال اصلاح است.
تخت‌شاهی اظهار کرد: بعد از زلزله آبان 96 در غرب استان کرمانشاه، وضعیت کدورت آب آشامیدنی بسیاری از شهرهای استان به یک مشکل جدی تبدیل شد و شرکت آبفای شهری را به سمت تعریف یک رویکرد جدید برای کنترل کیفیت آب سوق داد.
او در عین حال گفت: از ابتدای آغاز کدورت آب در شهرستان دالاهو، همکاران شرکت آبفای شهری تدابیر لازم را برای آبرسانی سیار، ایجاد تانکر ذخیره، مخازن ذخیره و میان‌راهی بکار برده و مشکل را مدیریت کرده‌اند.
شهرستان دالاهو با 40 هزار نفر جمعیت در 100 کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است. مرکز این شهرستان، شهر هشت هزار نفری کرند است که به همراه منطقه حدود چهار هزار نفری ریجاب درگیر مشکل کدورت آب هستند.
طبق اعلام موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، استاندارد ملی کدورت آب آشامیدنی یک ان.تی.یو و حداکثر مجاز آن پنج ان.تی.یو(NTU) است اما کدورت آب در برخی نقاط گاهی به صدها برابر حد مجاز می‌رسد.
7444/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كدورت آب شرب دالاهو آبفاي كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۴۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه

ناصر حسینی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر هیچ روستای بالای ۲۰ خانواری که جزو تعهدات گازرسانی شرکت گاز در استان باشد، فاقد گاز نیست، گفت : سال گذشته به ۲۳۱ روستای استان گازرسانی شد و در حال حاضر بیش از ۲۲۵۰ روستای استان از نعمت گاز برخوردارند که تعدادی از این روستا‌ها خارج از تعهد شرکت گاز بودند، اما در مسیر خطوط گازرسانی قرار داشته و به آنها گازرسانی شده است.

وی ادامه داد: امسال برنامه داریم سراغ روستا‌های پراکنده در سطح استان برویم که زیر ۲۰ خانوار و بعضا زیر پنج خانوار هستند و هزینه گازرسانی به این روستا‌ها گاهی تا چهار برابر سرانه مصوب است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه ۵۰ روستا شناسایی شده که گازرسانی به آنها در دستور کار است، تاکید کرد: رساندن گاز به این روستا‌ها همین امسال آغاز می‌شود و در سال جاری نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی معتقد است، با توجه به پراکندگی و همچنین صعب‌العبور بودن برخی از این روستا‌ها و اینکه سرانه گازرسانی به هر یک از آنها متفاوت است، اعتباری که برای اجرای این پروژه‌ها مورد نیاز است هنوز به طور دقیق مشخص نیست.

حسینی ضریب نفوذ گاز در روستا‌های استان را ۹۶ درصد اعلام کرد که با گازرسانی به روستا‌های پراکنده‌ای که باقی مانده، این ضریب نفوذ افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه عمده روستا‌هایی که امسال گازرسانی خواهند شد را مربوط به بخش «سرفیروزآباد» کرمانشاه و همچنین برخی روستا‌های منطقه اورامانات اعلام کرد.

حسینی با بیان اینکه امسال گازرسانی به واحد‌های تولیدی و صنعتی را نیز در دستور کار داریم، خاطرنشان کرد: تعداد این واحد‌ها به تقاضای صاحبان واحد‌های تولیدی و صنعتی بستگی دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • یک سفر خبری خوشمزه!
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • ماجری پیامک ذخیره‌سازی آب چه بود؟
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • آبفای تهران هشدار داد؛ آب ذخیره کنید
  • شستشوی مخزن آب شرب روستای خاکمردان شهرستان خوی
  • حال خوب سد شیرین‌دره بعد از بارندگی‌های بهاری + تصویر