Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@16:15:29 GMT

۵۶ زندانی جرائم غیرعمد رودسر و املش چشم انتظار کمک خیران

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۶۴۰۸

۵۶ زندانی جرائم غیرعمد رودسر و املش چشم انتظار کمک خیران

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه یکشنبه با حضور مسئولان و خیران شهرستان رودسر جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در چابکسر برگزار شد.

رئیس اداره زندان‌های شهرستان‌های رودسر و املش در این مراسم اظهار کرد: در سال گذشته با کمک‌ها و مشارکت خیرین و ستاد دیه استان گیلان ۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در این شهرستان‌ها آزاد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید محمدحسینی افزود: این کمک‌ها برای آزادی زندانیانی است که به علت نفقه، مهریه، جرایم مالی، جرایم غیر عمد در زندان به سر می‌برند.

وی با اشاره به برگزاری جشن گلریزان در بخش چابکسر شهرستان رودسر، گفت: در این جشن به همت خیران و مردم ۶۵ میلیون تومان کمک برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد جمع آوری شد که در مقایسه به سال گذشته از رشد ۳۰ درصدی برخوردار بوده است.

رئیس زندان‌های شهرستان‌های رودسر و املش با اشاره به ۵۶ زندانی جرایم غیرعمد چشم انتظار کمک خیران برای آزادی در این دو شهرستان، ادامه داد: برای آزادی این تعداد نیازمند کمک ۵۰۰ میلیون تومانی خیران و ستاد دیه استان هستیم.

لزوم افزایش کمک‌ها برای آزادی زندانیان بیشتر

در ادامه این مراسم رئیس دادگستری رودسر به برکات مشارکت خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اشاره کرد و افزود: آزاد کردن زندانیان جرایم غیر عمد از پاشیده شدن بنیان بسیاری از خانواده‌ها و بروز ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

سید علی هاشمی بیان کرد: با توجه به فشارهای اقتصادی و حضور تعداد بالایی از زندانیان جرایم غیرعمد در زندان‌ها از خیرین انتظار داریم متناسب با تورم کمک‌های خیرخواهانه خود را در حد توان افزایش دهند تا زمینه آزادی زندانیان بیشتری فراهم شود.

وی با بیان اینکه امروز برخی افراد به صورت ناخواسته وارد زندان شده و هیچ عنوان شایسته نیست این افراد در زندان باقی بمانند، افزود: لازم است برای آزادی آنها که عمدتاً محکومان مالی نفقه و مهریه. دیه تصادف هستند تلاش کنیم.

کد خبر 4621358

منبع: مهر

کلیدواژه: مراسم گلریزان رودسر سید محمد حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۶۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر

بابک نونهال در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان و به پاس گرامیداشت یوم شهادت آقا امام جعفر صادق (ع) و با تلاش عوامل زندان، گروه هسته جهادی بخشایش و خیرین مشگین شهری دو زندانی که چهار سال پیش در دو حادثه متفاوت باعث قتل دو نفر شده بودند با گذشت اولیاء دم از پای چوبه دار رهایی یافتند.

وی با قدردانی از اولیای دم در فرهنگ سازی صلح و سازش خاطرنشان کرد: کلیه افراد مرتبط با این پرونده اعم از اولیا دم یا وساطت کنندگان در گذشت اثبات کردند که با توسل به ائمه اطهار علیه السلام می‌توان از بالاترین حق خود که همان حق قصاص بود گذشت نمود.

دادستان شهرستان مشگین شهر بیان کرد: با احتساب این پرونده در 6 ماهه گذشته تاکنون چهار مورد گذشت از قصاص نفس در این شهرستان اتفاق افتاده است.

نونهال از شهروندان، افراد صاحب نفوذ و صلح یاران خواست؛ در سنت حسنه اصلاح ذات البین همیار و مددکار دستگاه قضایی در رفع خصومت‌ها باشند.

کد خبر 6097573

دیگر خبرها

  • استان ۲ میلیون نفری هرمزگان فقط ۱۵۶ زندانی دارد
  • اشتغال زندانیان از مهم‌ترین کارهای امنیت‌ساز است
  • درس پسندیده معلم رامیانی به دانش آموزان خود
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد