Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@04:24:44 GMT

درمان اسکیزوفرنی با جوانه بروکلی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۶۵۹۴

درمان اسکیزوفرنی با جوانه بروکلی

بررسی های جدید محققان آمریکایی نشان داده است که مصرف جوانه بروکلی باعث پیشگیری از بیماری اسکیزوفرنی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اسکیزوفرنی یک بیماری روانی است که مبتلایان به آن با توهمات شنیداری و تفکرات آشفته مواجه می‌شوند؛ بسیاری از مبتلایان به این بیماری از داروهای ضد روان‌پریشی استفاده می‌کنند که به طور ناخواسته منجر به بروز بعضی عوارض جانبی نظیر رعشه و پرش اعضای بدن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

محققان مرکز اسکیزوفرنی دانشگاه John Hopkins" "در بالتیمور معتقد هستند که نبود تعادل شیمیایی در مغز، عامل ایجاد اسکیزوفرنی است و استفاده از مکمل‌های ساخته شده از جوانه‌های بروکلی می‌تواند با ایجاد این تعادل، اقدامی مؤثر در درمان این بیماری باشد. آن‌ها به منظور اثبات ادعای خود طی سه مطالعه، اقدام به بررسی تاثیر جوانه بروکلی بر اسکیزوفرنی کردند.

در مطالعه اول، محققان به تجزیه و تحلیل اختلالات مغزی در میان مبتلایان به اسکیزوفرنی و سایر افراد پرداختند. آن‌ها با استفاده از شیوه طیف‌سنجی تشدید مغناطیسی (MRS)، سطوح مختلف مواد شیمیایی را در پنج ناحیه مغز ثبت کرده و دریافتند که در قشر قدامی مغز افراد مبتلا به اسکیزوفرنی، چهار درصد گلوتامات (glutamate) کمتری نسبت به سایرین وجود دارد.

گلوتامات، مسئول انتقال سیگنال میان سلول‌های عصبی است که در ترکیب پروتئینی گلوتاتیون (glutathione) وجود دارد. تحقیقات اخیر نشان داد که در ناحیه قشر قدامی و تالاموس مغز افراد مبتلا به اسکیزوفرنی، سطح پایینی از این ماده شیمیایی وجود دارد.

در مطالعه دوم با جلوگیری از فعالیت آنزیمی که سبب تبدیل گلوتامات به گلوتاتیون و افزایش مصرف آن می‌شد، الگوی مغزی مبتلایان به اسکیزوفرنی در موش‌ها کنترل شد. سپس با استفاده از یک ماده شیمیایی به نام سولفورفان (sulforaphane) که از جوانه‌های بروکلی به دست آمده بود، ژنی که این آنزیم را تولید می‌کرد فعال شده و در نتیجه سلول‌های عصبی، عملکردی دقیقا مخالف با عملکرد سلول‌های مبتلایان به اسکیزوفرنی نشان دادند.

در مطالعه سوم، محققان با استفاده از کپسول‌های به دست آمده از جوانه‌های بروکلی، به بررسی اثر سولفورفان بر ماده گلوتاتیون پرداختند و پس از یک هفته متوجه افزایش ۳۰ درصدی سطح گلوتاتیون در سه ناحیه مغزی شدند. تنها عارضه جانبی این روش، وجود ناراحتی‌های گوارشی در صورت مصرف کپسول‌ها با معده خالی بود.

به گفته محققان آمریکایی استفاده از سولفورفان موجود در جوانه کلم بروکلی، می‌تواند روشی ایمن و مؤثر برای پیشگیری، به تأخیر انداختن یا کاهش خطر ابتلا به اسکیزوفرنی باشد.

نتایج این مطالعات در مجلات "JAMA Psychiatry" و "Molecular Neuropsychiatry" منتشر شده است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اسکیزوفرنی تازه های پزشکی درمان سلامت مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۶۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوست الکترونیک کشسانی که حس لامسه به روبات‌ها می‌دهد

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ محققان ادعا می‌کنند که این پوست الکترونیک فرصت‌های جدیدی را برای انجام کارهایی که نیاز به دقت و کنترل زیادی نیرو دارند، باز خواهد کرد. این فناوری برخلاف پوست‌های الکترونیک دیگر است که با کشیده شدن، دقت حسی خود را از دست می‌دهند.

آنها می‌گویند: پوست انسان باید کشیده و خم شود تا بتواند حرکات ما را تطبیق دهد، پوست الکترونیک نیز چنین است. مهم نیست که چقدر کشیده می‌شود، واکنش فشار تغییر نمی کند و این یک دستاورد قابل توجه است.

محققان پوسته الکترونیک قابل کشش را به عنوان یک جزء حیاتی برای دست روباتی تصور می‌کنند که می‌تواند همان سطح نرمی و حساسیت را در لمس دست انسان داشته باشد. این دستاورد به ویژه در مراقبت‌های پزشکی کاربرد بسیاری دارد؛ جایی که روبات‌ها می‌توانند نبض بیمار را بررسی کنند، بدن را پاک کنند یا قسمتی از بدن را ماساژ دهند. از نظر محققان روبات پرستار یا فیزیوتراپیست بسیار ضروری است،‌ زیرا در سراسر جهان، میلیون‌ها نفر در حال پیر شدن و نیازمند به مراقبت هستند، بیش از آنچه سیستم پزشکی جهانی می‌تواند ارائه دهد.

آنها می‌گویند: در آینده، اگر تعداد افراد سالمند بیشتر از مراقبان سلامت شود، در سرتاسر جهان بحرانی به وجود خواهد آمد. پس باید راه‌های جدیدی برای مراقبت کارآمد و مداوم از مردم پیدا کنیم و روبات‌ها بخش مهمی از این پازل هستند.

فراتر از پزشکی، روبات‌های مراقبت از انسان می‌توانند در بلایا به کار گرفته شوند. آنها می‌توانند به‌عنوان مثال، افراد مجروح و گرفتار شده در زلزله یا ساختمان‌های فروریخته را جست‌وجو کنند و از مراقبت‌های در محل مانند احیای قلب استفاده کنند،

فناوری E-skin فشار حاصل از تماس را حس می‌کند و به دستگاه متصل شده اجازه می‌دهد تا بداند که چه مقدار نیرو باید استفاده کند، مثلاً برای گرفتن فنجان یا لمس یک فرد. اما وقتی پوست الکترونیک معمولی کشیده می‌شود، آن تغییر شکل را نیز حس می‌کند. این خواندن نویز اضافی ایجاد می‌کند که توانایی حسگرها را برای احساس فشار مختل می‌کند.

بیشتر بخوانید: ساخت پوست الکترونیکی شبیه به پوست کروکودیل

کشش‌پذیری به محققان این امکان را می‌دهد تا کاوشگرها و دست‌های روباتیک بادی ایجاد کنند که می‌توانند شکل خود را برای انجام انواع وظایف حساس و مبتنی بر لمس تغییر دهند.

کلید این کشف یک حسگر فشار واکنش هیبریدی نوآورانه است که محققان سال‌هاست روی آن کار کرده‌اند. در حالی که پوسته‌های الکترونیک معمولی خازنی یا مقاومتی هستند، پوسته الکترونیک پاسخ هیبریدی هر دو واکنش را به فشار به کار می‌گیرد. کامل کردن این حسگرها و ترکیب آنها با مواد عایق و الکترود قابل کشش، این نوآوری پوست الکترونیک را فعال کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229477 برچسب‌ها آموزش عالی

دیگر خبرها

  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هوش مصنوعی رابطه بین روده و آلزایمر را کشف کرد!
  • دریافت مشاوره شیردهی با چشیدن طعم شیرین مادری
  • آب به باتری کم مصرف تبدیل شد!
  • پوست الکترونیک کشسانی که حس لامسه به روبات‌ها می‌دهد
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: ارتباط بین روده و مغز!
  • (عکس) یک اورانگوتان زخمی با گیاه دارویی خود را درمان کرد!
  • استفاده محققان از باد به عنوان ابزاری برای جابجایی اشیا
  • اختراعی که «مرد عنکبوتی» را بی‌اعتبار می‌کند!
  • کشف رفتار جالب یک اورانگوتان در مواجهه با زخم