Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- اين روزها مخاطبان راديو و تلويزيون هر کانالي را که بزنند با تبليغات يک برند توليد محصولات نوشيدني مواجه مي شوند و اين سوال برايشان مطرح است که هزينه اين تبليغات چقدر است؟
به گزارش آريا، اگر اين روزها فقط چند ساعت در روز هم مخاطب راديو و تلويزيون باشيد حتما چند باري با تبليغ يک کارخانه توليد محصولات نوشيدني مواجه مي شويد که مدعي است بهترين شير و دوغ و ماءالشعير را به شما عرضه مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين برند تجاري که در يک ماه اخير بخش عمده اي از تبليغات راديو و تلويزيون را به خود اختصاص داده است نه تنها به سوژه نقد و طنز مردم و منتقدان در شبکه هاي اجتماعي تبديل شده بلکه در حال حاضر به اصطلاح «اسپم» نيز شده است و اين ميزان حمله تبليغاتي ديگر به ضد خود تبديل شده و مخاطب آن را پس مي زند.  
اينکه صاحبان اين کارخانه چرا اين استراتژي تبليغاتي را در پيش گرفته اند موضوع اين مقال نيست بلکه سوال مهم تر اين است که اين برند که چند سالي است فعاليت مي کند در اين ماه هاي اخير دچار چه تغيير و تحول مالي شده است که مي تواند هزينه تبليغاتي ميلياردي و يا شايد هم چند 10 ميلياردي را تقبل کند؟ در شرايط خاص اقتصادي که صاحبان بسياري از توليدات داخلي اذعان دارند که به سختي مي توانند هزينه و فايده شان را سر به سر کنند چطور يک برند تجاري مي تواند ساعت ها در تلويزيون و راديو تبليغات کند؟ نکته جالب اينکه مالک اين برند تجاري در تبليغاتش به ماشين هاي کارخانه اي آلماني خود مي بالد و همچنين مدعي است که ماءالشعير به خارج از ايران صادر مي کند.
اين سوال ها از جمله نکاتي است که انتظار مي رود مسئولان صدا و سيما نيز از خود پرسيده و سپس آنتن رسانه ملي کشور را به دست اين برند سپرده باشند، آنهم در شرايطي که هر کانال را مي زني بارها و بارها شما را به خريد اين محصولات تشويق مي کنند.
مسئولان صدا و سيما فقط به پول دريافتي براي تبليغات مي نگرند و يا نگراني هايي درباره شرکت هايي که به آنها مي دهند چه از لحاظ کيفيت محصول و چه از لحاظ منابع درآمدي شان دارند. شايد پاسخ اين باشد که وظيفه ما تجسس در اموال افراد نيست و اين کار نهاد قضايي است ولي از سوي ديگر با توجه به کارکرد رسانه بودن «رسانه ملي» مي توان از آن انتظار داشت که نقش رکن چهارم دموکراسي را هم ايفا کند!

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رسانه ملي رکن چهارم دموکراسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۷۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات کاندیداها در رسانه ملی گلستان آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، رسول شکری نیا عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران از آغاز پخش فیلم‌های تبلیغاتی نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه گنبدکاووس خبر داد و اظهار کرد: این فیلم‌های تبلیغاتی از امروز آغاز شده و تا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه این برنامه هر روز ساعت ۱۱ و ۱۹:۳۰ از شبکه گلستان پخش می‌شود، افزود: از بین این دو نامزد حوزه انتخابیه گنبد تنها یکی از آنها از این فرصت قانونی برای تبلیغات خود استفاده می‌کند.

مدیرکل صدا و سیمای گلستان گفت: در دور نخست انتخابات از ۱۹۷ کانال انتخاباتی کشور، ۶ کانال سهم گلستان بود که در ۶ حوزه انتخابیه در مجموع ۲۱۰ برنامه در ۷ محور با حضور ۹۲ کاندیدا از ۳۰۶ کاندیدای ثبت نام شده برنامه ضبط شد.

گفتنی است استان گلستان در انتخابات اسفند ماه رتبه سوم مشارکت کشور را کسب کرد و انتخابات در حوزه انتخابیه گنبد کاووس هم زمان با سراسر کشور روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

کد خبر 6097506

دیگر خبرها

  • عمو مسعود باشکوه بدرقه شد
  • تبلیغات کاندیداها در رسانه ملی گلستان آغاز شد
  • نقش بازاریابی محتوا در ساخت یک حضور آنلاین پرقدرت
  • وداع با یکی از بهترین‌ معلمان رسانه/ راز محبوبیت اسکویی چه بود؟
  • چهره‌هایی که برای بدرقه گزارشگر سرشناس ورزشی آمدند | از حمید استیلی تا مهدی تاج و...|‌ تصاویر
  • تصاویری از مراسم بدرقه زنده یاد مسعود اسکویی
  • مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی گوینده پیشکسوت رادیو + فیلم
  • مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی گوینده پیشکسوت رادیو
  • حضور پیشکسوتان رسانه و ورزش در مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند