Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@04:53:11 GMT

انتشار یک داستان عربی و کتاب‌های محمد صالح‌علاء

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۷۶۵۲

انتشار یک داستان عربی و کتاب‌های محمد صالح‌علاء

«شب در زیباترین لحظاتش» نوشته زید شهید با برگردان ایلیا آل‌خمیس به همراه کتاب‌های «کاپوچینو، کیک‌ پنیر» و «دست بردن زیر لباس سیب» نوشته محمد صالح‌علاء منتشر شد.

به گزارش ایسنا، کتاب داستانی «شب در زیباترین لحظاتش» نوشته زید شهید با برگردان ایلیا آل‌خمیس در ۱۱۲ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۵ هزار تومان توسط نشر پوینده منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شروع داستان: او را دید که از وسط خیابان رد می‌شد. پشت به کوچه‌ای که پانزده سال پیش اهالی آن را کوچه عمه نامیدند. هنوز با این نام مانده بود و هیچ‌کس از اهل محل هم نه منکر می‌شد و نه سعی داشت که نامش را عوض کند.

چاپ تازه مجموعه داستان «کاپوچینو، کیک‌ پنیر» نوشته محمد صالح‌علاء نیز در ۱۵۰ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۲۵ هزار تومان توسط همین نشر منتشر شده است. 

از جمله داستان‌های این مجموعه می‌توان به «نوبت اول بود عاشق می‌شدم»، «من سی‌وهشت‌بار مرده‌ام»، «جلد کتاب جبر من»، «زمان من باقی است»، «نان و گل سرخ»، «مونت پارناس»، «آگهی تابستانی»، «برف هر جایی را پیدا می‌کند، می‌نشیند» و ... اشاره کرد. 

همچنین چاپ جدید مجموعه نوشته‌های پراکنده محمد صالح‌علاء با عنوان «دست بردن زیر لباس سیب» در ۱۵۲ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۲۵ هزار تومان توسط نشر پوینده منتشر شده است. 

نوشته پشت‌جلد کتاب: محبوبم! من مردی دست و پا چلفتی‌ام، آینه‌ای را که به ایوان می‌بردم از دست افتاد، شکست و هزار تکه شد. به جای آن‌که غصه بخورم می‌نشینم و به دقت تکه‌تکه آینه را کنار هم می‌چینم؛ وقتی که همه را به هم می‌چسبانم، می‌بینم اشتباه کرده‌ام و چند تکه را جابه‌جا گذاشته‌ام. جوری که گوش‌هایم را جای دهانم گذاشته‌ام و چشم‌هایم تابه‌تاست؛ چشم راستم را جای چشم چپم گذاشته‌ام، دوباره می‌نشینم، همه را جابه‌جا می‌کنم. از نو تکه‌های آینه را به هم می‌چسبانم؛ محبوبم! در این آینه پیر شده‌ام. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زید شهید محمد صالح علاء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۷۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید

مهرداد صدقی نویسنده مجموعه کتاب های «آبنبات» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از انتشار کتاب «آبنبات لیمویی» تا پیش از سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: نسخه نهایی «آبنبات لیمویی» را اسفندماه سال گذشته به انتشارات سوره‌مهر تحویل دادم و در فرآیند انتشار قرار گرفته است.

وی افزود: در«آبنبات لیمویی» خوانندگان همچنان ماجراهای محسن را دنبال می‌کنند. محسن حالا تحصیلاتش را در دانشگاه گرگان به پایان رسانده و می‌خواهد ازدواج کند.

صدقی با اشاره به اینکه «آبنبات لیمویی» آخرین جلد از سری مجموعه آبنبات‌ها خواهد بود، گفت: با توجه به اینکه داستان «آبنبات لیمویی» در روزگار کنونی می‌گذرد، فعلا قصد ندارم این مجموعه را ادامه دهم و می‌خواهم داستان‌نویسی را با ژانرهای دیگر ادامه دهم.

پیش از این، سه رمان طنز «آبنبات هل‌دار»، «آبنبات دارچینی» و «آبنبات نارگیلی» از این نویسنده توسط انتشارات سوره مهر عرضه شده است.

کد خبر 6087373 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • ماجرای انتشار اسامی روان‌شناس‌نماها به کجا رسید؟
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو