Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌‌رضا ارزانی، رئیس ستاد عالی كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد كشور در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به فعالیت‌های قرآنی این كانون‌ها گفت: از آنجا كه مسجد خانه خداست و باید محل اصلی فعالیت‌های مذهبی باشد بنابرین توجه ویژه‌ای باید در این مراكز به فعالیت‌های قرآنی شود.

مشاركت 32 هزار نفر در مسابقات مدهامتان
وی افزود: در این راستا چندین كار قرآنی تعریف كردیم كه یكی از آن‌ها برگزاری مسابقات مدهامتان بود كه در سال 98-97 بیش از 32 هزار نفر از سراسر كشور در این مسابقات شركت كردند و این رقم بی‌نظیر طی سال‌های برگزاری این مسابقات بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جذب كودكان و نوجوانان به قرآن
ارزانی با بیان اینكه باید به‌طور خاص برای جذب كودكان و نوجوانان به فعالیت‌های قرآنی از روش‌های مخصوصی استفاده كرد، گفت: یكی از كسانی كه از ابتدای انقلاب در این عرصه فعالیت كرده است، آقای راستگو است كه از ایشان به صورت ویژه تقدیر كردیم تا مدلی برای روحانیان باشد كه در مساجد از قالب‌های مختلفی برای جذب افراد استفاده كنند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار كرد: ما فعالیت‌های مختلفی در حوزه قرآن داریم كه یكی از آن‌ها آموزش‌های قرآنی است به طوری كه سال گذشته 10 هزار نفر را آموزش دادیم.
وی ادامه داد: امسال بنا داریم تا پایان شهریورماه 20 هزار نفر را آموزش قرآنی داریم كه این تعداد برای مربی‌گری قرآنی در خانه‌های نوری كه در مساجد قرار دارند، آموزش می‌بینند.
ارزانی از فعالیت یك هزار و 500 خانه نور در مساجد كشور خبر داد و گفت: ما این آموزش‌های قرآنی را برای تمام خانه‌های نوری كه در دل مساجد مستقرند انجام می‌دهیم.

آموزش قرآن در مساجد است
رئیس ستاد عالی كانون‌های مساجد كشور بیان كرد: اینكه آموزش قرآن را در مكان‌هایی غیر از مسجد انجام دهیم خوب است اما سنت اسلامی آموزش قرآن در مساجد است.
وی در پایان تأكید كرد كه بنا داریم تا یك هزار و 500 خانه نوری كه در دل مساجد فعالیت می‌كنند را فعال‌تر از سال‌های قبل كنیم و برای آن برنامه‌ریزی داریم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فعاليت هاي قرآني خانه هاي نور مربي قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۷۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن همه چیز ماست

حسینعلی شریف، موذن، استاد پیشکسوت قرآنی و مولف کتب مختلف آموزش قرآن کریم درباره اقدام صداوسیما در تولید برنامه‌های قرآنی امثال «محفل» گفت: همانطور که امام راحل فرموده بودند انقلاب اسلامی برگرفته از قرآن است، باید تمام شئونات زندگی‌مان با قرآن پیوند بخورد. 

شریف ادامه داد: واقعاً جای برنامه «محفل» در صداوسیما خالی بود. با هرکسی که در محافل قرآنی و حتی غیر قرآنی صحبت می‌کنم، می‌بینم از برنامه رضایت داشتند. آنقدر باید برنامه جذاب باشد، تا مخاطب بعد از دیدن آن گرایشش به قرآن بیشتر شود. 

استاد پیشکسوت قرآنی در پاسخ به هجمه‌های به راه افتاده از سوی دشمنان که می‌گویند قرآن ارتباطی با جامعه ایران ندارد، توضیح داد: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم؟ در گذشته تمام بزرگوارانمان کارشان را با قرآن آغاز می‌کردند و بعد به سایر اولویت‌هایشان می‌پرداختند. ما باید زندگی‌مان را با قرآن تطبیق دهیم. البته ساخت برنامه‌های قرآنی نیازمند حضور کارشناسان و متخصصان قرآنی است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • تاکنون ۱۰۰ هزار جلد مصحف شریف در طرح ملی نورباران جمع آوری شده است
  • قرآن همه چیز ماست
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد