Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@01:28:32 GMT

آزاد سازی ۵۷ پهنه اکتشافی در سال گذشته

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۸۰۵۱

آزاد سازی ۵۷ پهنه اکتشافی در سال گذشته

خبرگزاری میزان- مدیر کل دفتر اموراکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال ۹۷ تعداد ۵۷ فقره پهنه اکتشافی جمعا به مساحت ۲۸۲ هزارو ۴۶۳ کیلومترمربع آزادسازی گردیده است.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، اسدالله کشاورز اظهار کرد: در سال گذشته ۱۶۴ فقره پهنه اکتشافی به مساحت ۵۸۵ هزار کیلومترمربع در سطح کشور جهت اکتشاف سیستماتیک تعریف شد که ۱۳۹ مورد از آن واگذار شده و تعداد ۷۶ مورد تاکنون تعیین تکلیف شده است و منجر به شناسایی ۷۰۶ محدوده امیدبخش گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دفتر اموراکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به صدور ۵۵۳ فقره گواهی کشف صادر شده در سال ۹۷ افزود: تعداد درخواست‌های صدور پروانه اکتشاف در سال گذشته ۴۲ هزارو ۴۵۹ فقره و تعداد پروانه اکتشاف صادر شده ۱۰۳۲ فقره بوده است.

وی افزود: در این مدت همچنین محدوده‌های شن و ماسه به تعداد ۱۰ هزار فقره ساماندهی شد که در سه استان تکمیل نشده و تا نیمه سال جاری به اتمام می‌رسد.

کشاورز در ادامه آمار تسهیلات اکتشافی درسال گذشته را ۱۴ فقره تسهیلات با مبلغ مجموع ۱۶.۲ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی افزود: آمار کمیسیون گواهی کشف نشان می‌دهد که در سال ۹۷ تعداد ۱۵ فقره گزارش پایان عملیات اکتشاف با ذخیره مجموع ۱۹۶ میلیون تن مورد تأیید قرار گرفته است.

وی با اشاره به لزوم راه اندازی سامانه ماداستر معادن کشور گفت:: ایجاد و راهبری سامانه کاداستر معادن کشور (cadastre.mimt.gov.ir با هدف مکانیزه نمودن و شفاف سازی مراحل اداری صدور مجوز‌های بخش معدن و سایر فرآیند‌های این بخش طراحی و در ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۲ در استان آذربایجان شرقی به عنوان پایلوت و در ۱۶ اسفندماه ۱۳۹۳ در کل کشور عملیاتی شد.

کشاورز ادامه داد: در این سامانه در فاز اول اقدام به مکانیزاسیون فرآیند‌های صدور پروانه اکتشاف و گواهی کشف و پروانه بهره برداری و زیرفرآیند‌های انتقال این مجوز‌ها نموده و در فاز دوم نسبت به مکانیزه نمودن تمامی زیرفرآیند‌های این بخش اقدام خواهد شد.

به گفته وی، همچنین نمایش تمام محدوده‌های معدنی به صورت آنلاین برای عموم (انتشار آزاد اطلاعات) و استانداردسازی و ایجاد وحدت رویه در امور اداری سازمان‌های تابعه، کاهش تعداد مراجعه حضوری متقاضیان به سازمان‌های تابعه جهت انجام امور اداری، کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده-های اداری و ایجاد آمار بروز از مجوز‌های جدید صادره از ویژگی‌های این سامانه است.

مدیر کل دفتر اموراکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: از مجموع ۷۴ فرآیند و زیرفرآیند پیش بینی شده در سامانه کاداستر معادن، تاکنون ۲۱ فرآیند اصلی عملیاتی شده و در سال جاری ۱۶ فرآیند و زیرفرآیند مورد بازنگری قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: معدن اکتشاف گواهی تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۸۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب، جلال محمودیان در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهار کرد: از طریق صندوق امداد ولایت کردستان در سال 1402 پنج هزار و 387 فقره تسهیلات به نیازمندان استان کردستان پرداخت کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مبلغ تسهیلات قرض الحسنه پرداختی سال گذشته  133 میلیارد تومان بوده، افزود: حدود 65 میلیارد و 236 میلیون تومان از این تسهیلات به تعداد سه هزار و ۲۰۰ فقره در زمینه مشکلات معیشتی و درمانی و خدمات حمایتی پرداخت شده است.

محمودیان گفت: 31 میلیارد و 286 میلیون تومان این تسهیلات نیز در زمینه اشتغال بوده که با این مبلغ 800 طرح اشتغال و خودکفایی برای مددجویان استان ایجاد شده است.

مدیر امور شعب امداد ولایت استان کردستان ادامه داد: 23 میلیارد تومان به تعداد 799 مورد نیز در زمینه کمک به تأمین مسکن مددجویان و پنج میلیارد تومان به تعداد 269 فقره نیز در زمینه کمک به تحصیل مددجویان پرداخت شده است.

محمودیان تصریح کرد: هشت میلیارد و 500 میلیون تومان از این تسهیلات از محل سپرده خیران به 332 نیازمند پرداخت شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهدات‌تان عمل کنید
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند