Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-02@14:48:02 GMT

پرورش کرم ابرشیم در همدان جان گرفته است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۸۷۵۳

پرورش کرم ابرشیم در همدان جان گرفته است

همدان- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: از سال‌های قبل برای حمایت از بخش کشاورزی استان همدان تولید کرم ابریشم را با توزیع تخم نوغان آغاز کردیم که امسال تولید پیله ابریشم همدان حدود ۲ برابر خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد نظرپور گفت:  هرجعبه تخم نوغان در مدت ۴۵ روز کرم ابریشم را به پیله می‌رساند که پیله خشک آنرا به صورت تضمینی هر کیلو ۱۵۰ هزار تومان می‌خرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تجربه موفق سال قبل پرورش کرم ابریشم در همدان موجب شد تا امسال هم حدود ۲۰۰ جعبه تخم نوغان را بین علاقمندان توزیع کنیک که این تخم‌ها بعد از ۴۵ روز با گذار از لاروی و کرم بالغ می‌رسند و کرم هم به دور خود پلیه می‌تند  و ابریشم آن قابل برداشت که پلیه‌های خریداری شده برای تهیه نخ ابریشم به کارخانه‌های تولید نخ شمال ارسال می شود.

وی با اشاره بر این که تخم نوغان به صورت یارانه‌ای و با هزینه  ۷هزار و ۵۰۰ تومان برای هر جعبه بین نوغان‌داران همدان توزیع شده است اظهارکرد: در زمان به پلیه تبدیل شدن نوغان‌ها هر جعبه حدود ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم پلیه تولید می‌کند که برای یک خانواده حدود یک میلیون تومان درآمد دارد.

وی فضای لازم برای نگهداری هر جعبه نوغان را  حدود ۲۵ متر عنوان کرد و گفت:  برای موفقیت پرورش نوغان برای افراد علاقمند هم کلاس‌های آموزشی و ترویجی قبل از فرارسیدن زمان پرورش کرم ابریشم در استان همدان برگزار کردیم. پرورش کرم ابرشیم در استان همدان کمک درآمدی برای زنان روستایی و روستائیان محسوب می‌شود.نوغان هم از مرکز نوغان ‌داری کشور تهیه شده است.

 انتهای پیام//.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کرم ابریشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۸۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت حدود ۱۸۰۰ معلم بازنشسته در مدارس شهرستان‌های تهران

مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: ما برای معلمانی که ۳۰ سال زحمت کشیده‌اند از لفظ بازنشسته استفاده نمی‌کنیم؛ بلکه ما معتقدیم معلمان ۳۰ سال ایستاده‌اند به همین علت از لفظ بازایستاده استفاده می‌کنیم.

وی افزود: حدود ۴۴ هزار ساعت در هفته همکاران بازایستاده به ما کمک می‌کنند.

او ادامه داد: میانگین معلمان باز ایستاده در حال تدریس حدود هزار و ۸۰۰ معلم در مدارس شهرستان‌های تهران است.

بهرامی با بیان این که میزان تدریس معلمان باز ایستاده متغیر است؛ تصریح کرد: تعداد معلمان بازایستاده  بیشتر از این است.

گفتنی است که پیش از این امانی، دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش گفته بود: به‌کارگیری بازنشستگان در آموزش‌ و پرورش اجباری نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • جشنواره «صدای پای خورشید» در همدان
  • فعالیت حدود ۱۸۰۰ معلم بازنشسته در مدارس شهرستان‌های تهران
  • قدردانی از معلمان مدرسه شهید حجه فروش همدان
  • تولید ۲۹ درصد از پیله ابریشم کشور در گیلان
  • اشتغال حدود ۲۰۰ خانوار در قم به کار پرورش شتر
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان