Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، سید حسین موسوی‌بلده رییس اجرایی شورای عالی قرآن شهرداری تهران ضمن اعلام این خبر با اشاره به دستور شهردار تهران مبنی بر حضور کمی و کیفی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهار داشت: به لحاظ کمی و سخت افزاری که شهرداری تهران هر ساله در قالب سرویس دهی وسایل حمل و نقل عمومی درون شهری چون اتوبوس و مترو به مردم برای شرکت در نمایشگاه قرآن همکاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما امسال با برپایی غرفه شهرداری تهران اتفاق جدیدی در حوزه نرم افزاری رقم خورد.

وی افزود: در این غرفه فعالیت های خانه های قرآن و عترت 354 محله شهر تهران و 11 دارالقرآن مرکزی پایتخت، فعالیت های مجموعه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی و همچنین آثار پرسنل شهرداری در قالب کتب و پژوهش های قرآنی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

 معرفی طرح جزءخوانی سازمان بسیج شهرداری تهران در نمایشگاه قرآن

نماینده شورای اسلامی شهر تهران در کمیته برنامه ریزی و نظارت بر فعالیت های قرآنی شهرداری تهران، اذعان داشت: همچنین از سوی غرفه سازمان بسیج مستضعفین شهرداری تهران، طرح جزءخوانی این سازمان به مخاطبان و علاقه‌مندان به تلاوت اجزای مختلف کلام الله مجید معرفی می‌شود. این طرح قرآنی که ویژه کارکنان شهرداری تهران اجرا می شود، مربوط به ایام ماه مبارک رمضان بوده و از روز اول تا پایان ماه مبارک نیز به مدت سی روز ادامه خواهد داشت.

وی تبادلات فرهنگی را از جمله مزایای برپایی این غرفه نام برد و افزود: بسیاری از ارگان ها، نهادها و شخصیت ها در نمایشگاه شرکت می کنند که جمعی از آنان در غرفه شهرداری تهران نیز حضور داشته اند و زمینه های همکاری و تبادلات فرهنگی فراهم شده است. به عنوان نمونه سازمان نیروهای مسلح کشور خواستار همکاری با ما برای تامین اساتید و مشاوره های قرآنی در مرا کز علمی خود شده اند.

موسوی بلده با بیان اینکه امور اجرایی نمایشگاه به منطقه دو شهرداری تهران سپرده شده است؛ خاطرنشان کرد: ایجاد ارتباط متقابل و تداوم این همکاری ها در درون مجموعه شهرداری تهران از جمله با معاونت امور اجتماعی و فرهنگی، سازمان ورزش، اداره کل سلامت، بسیج، گردشگری و مترو  نیز شکل گرفته است.

وی، تعامل با بخش های دانشگاهی برای برگزاری مسابقات مشترک قرآنی و معرفی قرآن پژوهان محلات و تیم های قرآنی مناطق  از دیگر محاسن برپایی غرفه شهرداری تهران در نمایشگاه قرآن امسال برشمرد.

 توزیع روزانه ۵ هزار افطاری ساده در نمایشگاه قرآن

رییس اجرایی شورای عالی قرآن شهرداری تهران از توزیع روزانه ۵ هزار افطاری ساده در میان بازدیدکنندگان نمایشگاه بین المللی قرآن کریم همزمان با اذان مغرب خبر داد: یکی از خدمات درنظر گرفته شده برای نمایشگاه قرآن امسال با همکاری شهرداری و فروشگاه شهروند توزیع افطاری ساده میان عموم بازدید‌کنندگان نمایشگاه است که در بسته هایی تهیه و در بین حاضران پخش می شود. همچنین در کنار توزیع بسته های افطار روزه‌داران حاضر در نمایشگاه با چای پذیرایی خواهند شد.

گفتنی است؛ برپایی ایستگاه غنچه های آسمانی ویژه کودکان و نوجوانان، اجرای برنامه های آموزشی و تشویقی، معرفی برنامه های شاخص و دستاوردهای دارالقرآن های مرکزی، تجلیل از نخبگان و اساتید برتر قرآنی و اطلاع رسانی جلسات خانگی قرآنی، ثبت نام از علاقمندان جهت شرکت در دوره های تخصصی آموزش قرآن کریم و معرفی نوابغ خردسال قرآنی از جمله اقدامات مناطق 22گانه در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به شمار می رود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اتوبوس شهرداری تهران قرآن قرآن کریم نمایشگاه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۹۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد

همشهری آنلاین- گروه فرهنگی: با نزدیک شدن به زمان برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود، خبرهای داغ و دست اول درباره این رویداد بزرگ فرهنگی هم یکی پس از دیگری از راه می‌رسد. همشهری آنلاین مهم‌ ترین خبرهای این نمایشگاه را هر روز به اطلاع مخاطبان اهل کتاب می رساند.

افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران

محمد خلج، مدیر کمیته اداری و مالی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به سقف یارانه اعتباری خرید کتاب ویژه دانشجویان، طلاب و اعضای هیئت علمی گفت: سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب۷۰۰هزار تومان است که از این مقدار۴۲۰هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و ۲۸۰هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. همچنین سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی ۸۰۰هزار تومان است که از این مقدار معادل ۴۰۰هزار تومان سهم عضو هیئت علمی و ۴۰۰هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تحویل غرفه‌های خودساز سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ناشران آغاز شده و برخی از ناشران کار غرفه سازی خود را آغاز کرده‌اند. ناشرانی که غرفه سازی ندارند هم می‌توانند از روز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) غرفه‌های خود را طبق نقشه مشخص شده دریافت کنند.

نمایشگاه کتاب به رونق گردشگری کمک می‌کند

مسلم شجاعی، مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره سی‌و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: برخی از کشورهای همسایه و منطقه نظیر عراق، عمان، کویت، بحرین، هند، روسیه، چین و... که برای ما بازار هدف گردشگری هستند، در نمایشگاه کتاب حضور دارند. حضور کشورها به عنوان مهمان ویژه یا جذابیت آثار ناشران ایرانی، باعث می‌شود تا نمایشگاه کتاب تهران به رونق گردشگری خارجی کمک کند.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود. کد خبر 849415 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کتاب - نمایشگاه داخلی خبر مهم کتاب - نویسندگان و پدید آورندگان یارانه نمایشگاه

دیگر خبرها

  • ادعای جذاب آروا در نمایشگاه بین‌المللی تبریز: ما رقیب بوش و متابو هستیم
  • آیین افتتاح سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود
  • آماده سازی مصلی تهران برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد
  • آماده‌سازی و نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • ۱۹ اردیبهشت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح می‌شود
  • هزاره ققنوس با ۸۰۰ عنوان کتاب به مصلی می‌آید