Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@01:00:04 GMT

آمریکا به دنبال تحریک ایران برای شروع جنگ

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۹۵۳۸

آمریکا به دنبال تحریک ایران برای شروع جنگ

آمریکا سال گذشته نتوانست ایران را به خروج از برجام تحریک کند و حالا می کوشد تا تهران را برای شروع جنگ تحریک کند.

خبرگزاری شبستان-گروه سیاست خارجی، پریسا رهنما: تندرو بودن ترامپ و خوی جنگجویی او به همه جهانیان ثابت شده اما او این روزها تلاش می کند جنگی را علیه ایران ترتیب دهد. البته می کوشد ایران را آغازگر این جنگ نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بهانه تراشی های رئیس جمهوری آمریکا و یاران او برای این است که اگر جنگی میان واشنگتن و تهران صورت گرفت جهان مسبب اصلی آن را ایران بداند.

 

رئیس جمهوری آمریکا در همه اظهار نظرهای خود بر این نکته تاکید دارد که به دنبال جنگ با ایران نیست. از این تاکیدات بوی فتنه به مشام می رسد. او همزمان تلاش دارد ایران را به خرابکاری علیه نیروهای آمریکایی در منطقه متهم کند.

 

او علاقه وافری به حمله نظامی دارد اما نگاه منفی جهانیان و افکار عمومی آمریکا نسبت به جنگ موجب شده تا او به گرگی در لباس میش تبدیل شود. اما همچنان بهانه هایی بتراشد تا ایران را به آغاز کننده جنگ تبدیل کند.

 

چندی پیش یک فرمانده انگلیسی اعتراف کرده بود که ایران و هم پیمانانش در منطقه تحرکات خرابکارانه ندارند اما سنتکام با رد این موضوع به اتهامات خود علیه تهران ادامه داد.

 

این نخستین بهانه برای برخورد با ایران از سوی آمریکاست. سنتکام اعلام کرده که ایران و هم پیمانانش علیه نیروهای آمریکایی در منطقه (عراق و یمن) اقدامات خرابکارانه انجام می دهند.

 

هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی عربستان از سوی حوثی ها هم دیگر اتهامی است که آمریکا به ایران وارد می کند. واشنگتن و عربستان همواره تاکید داشته اند که ایران حوثی ها را مجهز می کند.

 

از سویی دیگر انفجاری بی نام و نشان که علیه کشتی های نفتی امارات و عربستان در بندر فجیره صورت گرفت هم بهانه دیگری است که آمریکا علیه ایران می تراشد. ابزار واشنگتن در منطقه (عربستان سعودی) در پی آن است که سران کشورهای عربی را در نشستی گرد هم آورد و در نهایت ایران را متهم اصلی این انفجارها معرفی کند.

 

از طرفی دیگر هم شب گذشته انفجاری در نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد رخ داد. یکشنبه شب چند گلوله خمپاره و موشک به نزدیکی سفارت ایالات متحده آمریکا در منطقه بین‌المللی سبز بغداد شلیک شد. منابع خبری عراق گزارش دادند که در پی اصابت این موشک‌ها و شنیده شدن صدای انفجار، آژیر خطر در سفارت آمریکا در منطقه سبز به صدا درآمد.

 

این هم یکی دیگر از راه هایی است که آمریکا در پی اتهام واردکردن به ایران به انجام عملیات نظامی در منطقه است.

 

در قبال این فتنه های آمریکایی مقامات ایرانی نیز بازی را درک کرده اند و همواره تاکید دارند آغازگر جنگ نخواهند بود. البته نیروهای دفاعی تهران وضعیت خود را آماده جنگ اعلام کرده اند.

 

آمریکا پیش از این نیز برای انجام حمله نظامی در برخی از کشورهای دنیا از جمله عراق و ویتنام بهانه هایی را تراشید که پس از سال ها تحقیقات حاکی از دروغ بودن این بهانه ها بود./

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خراسان جنوبي مسجد مجلس کانون های مساجد موزه ماه مبارک رمضان سبک زندگی اسلامی جشن روزه اولی ها خبرگزاری شبستان جنگ ایران و آمریکا ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۹۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند

به گزارش همشهری آنلاین وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴ شخص و ۲ نهاد را در ارتباط با ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. این تحریم‌ها به بهانه دخیل بودن این اشخاص و نهادها در حملات سایبری به سازمان‌های دولتی ایالات متحده اعمال شده است.

کد خبر 846802 برچسب‌ها خبر ویژه ایران و آمریکا

دیگر خبرها

  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست