Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@14:25:13 GMT

آماده اجرای طرح های مشترک با جایکا هستیم

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۹۸۹۴

آماده اجرای طرح های مشترک با جایکا هستیم

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل امروز در جلسه هماهنگی تدوین استراتژی توسعه گردشگری شمالغرب کشور با مشارکت آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) گفت: به طور کامل آمادگی برگزاری و اجرای طرح های مشترک را با جایکا داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در سطح کشور مسیرهای از قبل تعریف شده برای گردشگری داریم که متاسفانه اردبیل در آن جایگاه مناسبی ندارد چندین استان شمالغرب به همراه استان گیلان اگر در کنار هم قرار بگیرند می توانند مسیر جدید، متنوع و جذابی برای گردشگری در سطح ملی و بین المللی تعریف کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان داشت: ما برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی برای گردشگری استان اردبیل طراحی کرده ایم که استفاده از ظرفیت های تاریخی و طبیعی استان به همراه استفاده از ظرفیت مرزی بودن و تعریف محور شمال به جنوب در آن گنجانده شده است و این قطعا در راستای تدوین استراتژی توسعه گردشگری شمالغرب کشور و اهداف جایکا در ایران خواهد بود.

فلاحی ادامه داد: اردبیل می تواند مکمل خوبی برای گردشگری در استان های شمالغرب کشور باشد و ما در این خصوص همکاری های لازم را با این طرح انجام خواهیم داد.

وی افزود: توسعه اقتصاد خرد مرتبط با گردشگری، آموزش جوامع محلی و برند سازی تولیدات مرتبط با گردشگری در استان در سطح ملی و بین المللی از جمله اقداماتی است که انتظار داریم جایکا در این خصوص ما را یاری کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: تعریف اشتغال پایدار در حوزه گردشگری و معرفی قابلیت های استان اردبیل در حوزه اکوتوریسم نیز از جمله مسایل مشترک طرح شده بین ما و جایکا خواهد بود.

فلاحی با اشاره به اینکه ثبت جهانی سبلان در مقطع کنونی جز اولویت های اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان خواهد بود، عنوان کرد: انتظار داریم جایکا در این خصوص با توجه به تجربیات خود در سطح بین المللی در به سرانجام رسیدن این هدف به ما کمک کند.

وی گفت: ثبت جهانی کوه سبلان مزیت های متعددی دارد که حفظ محیط زیست و معرفی سبلان در سطح بین المللی از جمله آنها است و ما می کوشیم تا این موضوع در آینده نزدیک نمود عینی پیدا کند.

انتهای پیام/ع

معرفی قابلیت های استان اردبیل در حوزه اکوتوریسم

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۹۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت بحران اردبیل در آماده باش کامل

مهدی خدمتی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از بعدازظهر امروز تا آخر وقت شنبه مرکز و شمال استان اردبیل درگیر بارندگی های شدید و سیل آسا خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه جلسه های اضطراری شورای مدیریت بحران برای انجام هماهنگی لازم تشکیل شد، خاطرنشان کرد: در تمامی شهرستان ها به ویژه شهرهای شمال اردبیل مدیریت بحران با آمادگی کامل پای کار است تا بتوانیم بارندگی شدید روزهای آینده را مدیریت کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران اردبیل با بیان اینکه در سال گذشته شاهد حادثه تلخ فوت ۷ نفر از هموطنان بر اثر سیل شمال استان اردبیل بودیم، گفت: امسال با تمهیدات اندیشدیده شده امیدواریم شاهد چنین حوادث تلخ در اردبیل نباشیم.

خدمتی با بیان اینکه در حال حاضر اردبیل وارد هشدار سطح زرد هواشناسی شده است، تصریح کرد: به کوهنوردان توصیه کرده ایم تا صعودهای خود را به روزهای آینده موکول کرده و به هشدارهای هواشناسی توجه کنند.

وی همچنین از کشاورزان و دامداران خواست؛ توصیه های هواشناسی را به دقت مشاهده کرده و برای جلوگیری از خسارت های احتمالی تمهیدات لازم را بیندیشند.

مدیرکل مدیریت بحران اردبیل همچنین از میهمانان خواست؛ با خودداری از اتراق در مسیل ها و کنار رودخانه ها حوادث مشابه سیل سال گذشته را رقم نزنند.

کد خبر 6098205

دیگر خبرها

  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • مدیریت بحران اردبیل در آماده باش کامل
  • اسلامی: آماده‌ایم فناوری‌ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟