Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@21:03:42 GMT

آنکارا ۲۴۹ کارمند وزارت خارجه ترکیه را تحت تعقیب قرار داد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۹۹۸۴

ساعت24 -دادستان کل پایتخت ترکیه دستور بازداشت ۲۴۹ تن از پرسنل وزارت خارجه این کشور را به اتهام ارتباط با جنبش «فتح‌الله گولن» صادر کرد.

 رسانه‌های ترکیه از صدور حکم بازداشت برای ۲۴۹ عضو وزارت خارجه این کشور به اتهام ارتباط با جنبش «فتح‌الله گولن» مبلغ معارض دولت ترکیه خبر دادند. دولت ترامپ این جنبش را «تروریستی» و عامل کودتای نافرجام ۱۵ و ۱۶ جولای ۲۰۱۶ (۲۵ و ۲۶ تیر ۱۳۹۵) می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر نوشته شبکه «ان‌تی‌وی»، طبق گزارش ان‌تی‌وی، دستور بازداشت این تعداد از پرسنل وزارت خارجه ترکیه بعد از انجام تحقیقات در خصوص بروز برخی تخلفات در روند برگزاری آزمون‌های قبلی استخدام در این وزارتخانه صورت گرفت.

تاکنون ۷۸ پرسنل مظنون وزارت خارجه ترکیه در این ارتباط بازداشت شده‌‎اند و تلاش برای دستگیری دیگر مظنونان ادامه دارد.

دولت ترکیه سازمان گولن را «تروریستی» خوانده و این سازمان را عامل اصلی کودتای ناکام تابستان سال ۱۳۹۵ معرفی کرده است. گولن از سال ۱۹۹۹ در تبعیدی خودخواسته، ساکن ایالت پنسیلوانیا است و درخواست‌های دولت ترکیه از آمریکا برای استرداد او به جایی نرسیده است.

طبق گزارش‌ رسانه‌ها، از زمان آغاز سرکوب مظنونان به عضویت در جنبش گولن در ترکیه، علیه بیش از ۷۷۰۰۰ نفر حکم حبس صادر شد و ۱۵۰۰۰۰ نفر از کارکنان سازمان‌های دولتی، ارتش و دیگر نهادها مشمول اخراج یا از کار معلق شده‌‌اند.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۹۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری به دولت این کشور توصیه کرد در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر بازنگری کند.

به گزارش اعتمادآنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار کنند.

دیگر خبرها

  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد