Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@23:10:22 GMT

افزایش جهانی نرخ ابتلا به سرطان روده بین جوانان

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۰۶۶۹

 به گفته محققان، در دهه منتهی به 2014، شمار موارد ابتلاء به سرطان روده در بین افراد زیر 50 سال در دانمارک هر سال تا 3 درصد افزایش داشته است. این رقم در کشورهای نیوزیلند، استرالیا و کانادا سالانه تا یک درصد افزایش یافته است.

دکتر «مرضیه عراقی»، سرپرست تیم تحقیق از آژانس بین المللی تحقیق در مورد سرطان در لئون فرانسه، در این باره می‌گوید: «افزایش نرخ ابتلا به سرطان عمدتاً در بین سنین 20 تا 29 سال بارزتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

طبق این گزارش، در بین افراد دهه 20 سال نرخ ابتلاء به سرطان روده در دانمارک سالانه 18 درصد و در نروژ سالانه 11 درصد افزایش داشته است.

سرطان روده همچنان قاتل بزرگ جهانی است. طبق یافته‌های تیم تحقیق، در سال 2018 حدود 2 میلیون مورد ابتلا به سرطان روده تشخیص داده شد و این بیماری موجب مرگ 881 هزار نفر در جهان شد.

به گفته عراقی، علت افزایش نرخ ابتلا به این بیماری در جوانان تا حدودی به دلیل وجود برخی فاکتورهای پرخطر نظیر چاقی و تغذیه بد است.

محققان تاکید می‌کنند غربالگری و تشخیص زودهنگام بیماری می‌تواند ریسک ابتلا به سرطان روده را در جوانان کاهش دهد.

منبع: مهر

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۰۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای جهانی پس رفت

قیمت طلا برای دومین سقوط هفتگی متوالی تعیین شد و ‌می‌تواند نشانه‌های بیشتری در مسیر سیاست‌گذاری فدرال رزرو ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا تقریباً بدون تغییر در ۲۳۰۲ دلار و ۵۱ سنت بود. قیمت‌ها در این هفته بیش از یک درصد کاهش یافت. هر اونس طلای آمریکا ثابت ماند و در ۲۳۱۰ دلار و ۴۰ سنت قرار گرفت.

اس‌پی‌دی‌آرگلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن ۰.۱۷ درصد کاهش یافت و از ۸۳۱.۰۴ تن در روز چهارشنبه به ۸۲۹.۶۰ تن در روز پنجشنبه رسید.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۶.۶۵ دلار رسید و در هفته نزدیک به دو درصد کاهش یافت. پلاتین حدود ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۹۵۷.۱۵ دلار رسید و در مسیر افزایش هفتگی قرار گرفت. پالادیوم با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۳۷.۵۷ دلار رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با افت عملکرد قلب، مغز و بروز برخی سرطان‌ها
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • افزایش قیمت جهانی موادغذایی
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟
  • قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت
  • طلای جهانی پس رفت