Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@06:04:47 GMT

دولت رقم پیشنهادی جبران خسارت سیل کرمانشاه را کاهش داد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۰۶۸۱

دولت رقم پیشنهادی جبران خسارت سیل کرمانشاه را کاهش داد

به گزارش خبرنگار مهر، جلیل بالایی امروز دوشنبه در نشست ستاد بازسازی مناطق سیل زده در بخش کشاورزی و مسکن دولت به نام استان کرمانشاه و استان‌های سیل زده تصمیماتی را اخذ کرده و سهمیه هر استان را انجام داده و در این راستا سهم استان کرمانشاه نیز مشخص شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه افزود: ۱۰۰ درصد پیشنهاد بنیاد مسکن استان و بنیاد مسکن کشور هم در رابطه با واحدهای تخریبی و هم تعمیری و معیشتی با همان عدد و رقم پیشنهادی تصویب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بالایی خاطرنشان کرد: در بحث زیرساخت‌ها عدد و رقمی که استان پیشنهاد داده بود در دولت این عدد کاهش پیدا کرد که باید طی نامه‌ای به استاندار، درخواست کنیم پیگیر این مسئله باشند.

وی از پرداخت وام بلاعوض از طرف دولت برای کمک به خانوارهای آسیب دیده در سیل خبر داد و گفت: در این راستا وام بلاعوضی به مبلغ میلیون ۱۲ میلیون تومان در شهرها و در روستاها ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه بیان داشت: همچنین برای آن دسته از افرادی که واحدهای مسکونی‌شان به طور کامل تخریب شده است در شهرها ۵۰ میلیون تومان و در روستاها ۴۰ میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است.

بالایی ادامه داد: دولت برای جبران خسارت واحدهای تجاری نیز تا سقف ۴۵ میلیون تومان تسهیلات تعیین کرده است.

وی همچنین از کمک اسکان موقت برای شهری ۱۲ میلیون و برای روستاها ۶ میلیون تومان سخن گفت و بیان داشت: در مجموع میزان ۷۴۶ میلیارد تومان به کشور جهت جبران خسارات ناشی از سیل به زیرساخت‌ها پرداخت شده است که در این میان ۱۵ میلیون تومان سهم استان کرمانشاه عدد ضعیف است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: باید پیگیر این مسئله شویم و به درستی آن را رصد کنیم تا عدد مورد نظر بنیاد مسکن در این راستا محقق شود.

وی بیان داشت: طبق برنامه زمان بندی بنیاد مسکن تا پایان تیرماه باید کار تعمیر منازل آسیب دیده به پایان برسد که در این راستا صدور پروانه شکل گرفته است.

بالایی در خصوص صدور رایگان پروانه ساختمانی گفت: بر اساس بند ۷ مصوبه کمیته بازسازی قرارگاه کشور وزیر کشور ابلاغیه‌ای صادر کرده که صدور رایگان پروانه ساختمانی برای بازسازی و نوسازی واحدهای آسیب دیده با ابلاغ نظام مهندسی، تأمین اجتماعی و شهرداری صورت بگیرد که صدور پروانه رایگان را در شهرها با کمک نظام مهندسی داشته باشیم.

کد خبر 4621735

منبع: مهر

کلیدواژه: سیل مناطق سیل زده کشور کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۰۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در نشست مشترک اعضای هیات دولت و استانداران گفت : مشکلات استان‌هایی که دچار بیکاری مزمن هستند و تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور دارند، با روال عادی و برنامه‌های فعلی حل نمی‌شود و این استان‌ها نیازمند توجه و حمایت‌های ویژه هستند.

وی پیشنهاد داد، برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر، یک کارگروه چابک و اثرگذار در سطح ملی تشکیل شود.

وی اظهار کرد: حمایت‌های بانکی و اعتباری ویژه از پنج استان دچار نرخ بیکاری بالاتر، می‌تواند منجر به رونق طرح‌ها و کسب و کار و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر در این استان‌ها شود.

 صحرایی گفت: یکی از مهمترین راهکار‌های کاهش نرخ بیکاری در این استان ها، تکمیل طرح‌ها و اقدامات نیمه تمام است.

وی با اشاره به برخی اقدامات نیمه تمام در استان، گفت: دولت گذشته در یک اقدام نادرست، جشن پایان باسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه را برگزار کرد، در حالیکه بسیاری از ساختمان و زیرساخت‌های زلزله زده این استان همچنان نیازمند بازسازی هستند و اکنون ترمیم تخریب‌های ناشی از زلزله و تکمیل عملیات بازسازی در کرمانشاه حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین جبران افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

استاندار کرمانشاه یکی دیگر از طرح‌های زیربنایی و اشتغالزای استان را راه آهن کرمانشاه - خسروی نام برد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • موضوع مسکن کارکنان نیروی انتظامی استان بررسی شده است
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • وارد آمدن خسارت بیش از ۲۵۳ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • خسارت ۲۵۳ میلیارد تومانی بارش‌های اخیر به کشاورزی کرمانشاه
  • بررسی مصوبات پیشنهادی صنعتی مازندران برای سفر دولت
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟